تقاضا بزرگ برای آیفون 14 پرو اپل

تقاضا بزرگ برای آیفون 14 پرو اپل

دیروز، Omdia گزارش جدیدی در مورد نمایشگرهای LTPO AMOLED منتشر کرد. به گفته این آژانس، تا پایان سال 2022، LTPO AMOLED برای گوشی های هوشمند نسبت به سال قبل 94 درصد رشد خواهد کرد. این گزارش همچنین ادعا می کند که محموله ها در سال 2023 نرخ رشد سالانه 25 درصدی را حفظ خواهند کرد. به یاد بیاورید که بازار پنل نمایشگر گوشی های هوشمند در چند وقت اخیر بسیار کساد بوده است. بنابراین، این عملکرد کاملاً چشمگیر است و مانند یک بازگشت احساس می شود. این گزارش همچنین اشاره می کند که در سال 2022، تقاضا برای پنل های صفحه نمایش گوشی های هوشمند به 1.425 میلیارد کاهش می یابد. این کاهش 18 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. این همچنین به این معنی است که محموله های پنل تلفن ضربه دوگانه ای را متحمل خواهند شد.

بر اساس گزارش‌ها، در بازار پنل نمایشگر گوشی‌های هوشمند، پلی سیلیکون LTPO-AMOLED با دمای پایین با بسترهای انعطاف‌پذیر انتظار می‌رود در سال 2022 به میزان قابل توجهی افزایش یابد و به 148 میلیون برسد که نسبت به سال گذشته 94 درصد افزایش داشته است. با این حال، AMOLED های پلی سیلیکونی سخت و انعطاف پذیر با دمای پایین (LTPS) به 440 میلیون کاهش می یابد. این کاهش 9 درصدی نسبت به سال قبل است. علاوه بر این، TFT LCD 836 میلیون کاهش خواهد یافت که 26 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

تحلیلگران Omdia ادعا می کنند که تقاضای زیاد برای سری آیفون 14 پرو کاملاً تأثیرگذار است. سری آیفون 14 از LTPO-AMOLED کم مصرف استفاده می کند و عمر باتری بیشتری را ارائه می دهد. همچنین، دستگاه ارزش بیشتری به نمایشگر اضافه می کند. این به افزایش محموله های LTPO AMOLED کمک می کند.

در مورد سال 2023، Omdia انتظار دارد که بازار پنل صفحه نمایش تلفن های هوشمند کمی افزایش یابد. این محموله به 1.462 میلیارد دستگاه افزایش خواهد یافت که نسبت به سال قبل 3 درصد افزایش خواهد داشت. مجموع محموله‌های TFT LCD به 816 میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش داشته است. در مجموع محموله‌های LTPS AMOLED انتظار می‌رود به 460 میلیون دستگاه افزایش یابد که 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. انتظار می رود تنها محموله های LTPO AMOLED به 186 میلیون دستگاه افزایش یابد که نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید  چگونه سرعت macOS 10.13 را افزایش دهیم ؟

سری آیفون 14 از چند ماه پیش تاکنون بسیار محبوب بوده است. مدل Pro که از صفحه نمایش LTPO AMOLED استفاده می کند حتی از مدل های معمولی محبوب تر است. از آنجایی که این مدل ها میلیون ها فروخته می شوند، ارزش بازار نمایشگر را بهبود می بخشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تقاضا بزرگ برای آیفون 14 پرو اپل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *