تجربه گوشی هوشمند آیفون 12 با پشتیبانی از شبکه 5جی چگونه است

آیفون 12 (همه مدل ها) اولین گوشی اپل است که دارای 5G است. اگر با این نوع شبکه جدید آشنا نیستید ، نوید سرعت فوق العاده سریع و تأخیر کم را می دهد تا بتوانید فیلم ها را سریعتر بارگیری کنید ، با وضوح بالا پخش کنید و از گیم پلی آنلاین نرم تری برخوردار باشید تا تجربه ای در زمان واقعی داشته باشید.

پس چگونه آن را به دست می آورید؟ متأسفانه ، فقط داشتن یک آیفون 5G به شما امکان دسترسی به همه مزایا را نمی دهد زیرا شبکه های 5G در هر کجا که باشید در دسترس نیستند. اگر موفق به ورود به این شبکه نسل بعدی شوید ، تلفن شما با سرعت بسیار بالاتری عملکرد خواهد داشت ، اما در غیر این صورت ، مانند آیفون های قدیمی با استفاده از 4G گیر کرده اید.

 

سرعت اتصال بالا شبکه 5جی

در سرعتی که از لحاظ نظری 20 برابر بیشتر از 4G است ، نقطه فروش اصلی 5G قطعاً سرعت آن است. اپل می گوید که در شرایط ایده آل کاربران آیفون 12 می توانند انتظار سرعت بارگیری دو برابر سریعتر از 4G داشته باشند: 4 گیگابیت بر ثانیه با 5G و 2 گیگابیت بر ثانیه با 4G LTE.

با این حال ، سه نوع 5G وجود دارد که بسته به مکان و ارائه دهنده شما در دسترس شما است: باند کم ، میان باند و mmWave. موردی که شما استفاده می کنید سرعت و پوشش دریافتی شما را تعیین می کند.

  • 5G باند پایین می تواند دورترین فاصله را داشته باشد ، بنابراین بیشترین مساحت را برای دسترسی به بیشتر افراد پوشش می دهد ، اما سرعت آن به اندازه باند های دیگر نیست.
  • mmWave یا موج میلی متر سریعترین سرعت 5G را ارائه می دهد اما بسیار غیر قابل اعتماد است. به دیوارها نفوذ نخواهد کرد ، بنابراین در خانه کار نمی کند و شما برای استفاده از سرعت کامل آن اغلب به یک برج دید مستقیم با برج 5G احتیاج دارید.
  • Mid-band 5G وسط این دو است که بهترین های هر دو را با هم ترکیب می کند: سرعت مناسب و پوشش مناسب.

نمی توانید نوع 5G را انتخاب کنید زیرا نوع آن را شرکت مخابراتی تعیین می کند و مکانی که شما از آن 5G استفاده می کنید ، اما نکته اینجاست که سرعت براساس آن موارد بسیار متفاوت است.

به عنوان مثال گفته می شود که آیفون 12 در شبکه 5G ورایزون با بارگذاری 200 مگابیت بر ثانیه می تواند به سرعت بارگیری در گیگابایت برسد. برای دریافت 4 گیگابیت در ثانیه ، اپل ادعا می کند که آیفون 12 می تواند شما را در یک شبکه mmWave قرار دهد. فقط مدل های ایالات متحده از این نسخه 5G با فرکانس بالاتر پشتیبانی می کنند.

دریافت 5G در آیفون 12

شبکه های 5G در همه نقاط فعال هستند (البته پراکنده) ، اما قبل از اینکه به مزایای کامل 5G در آیفون 12 پی ببرید ، دو کار باید انجام دهید:

  • مشخص کنید که سرویس 5G از شرکت مخابراتی شما کجاست.
  • مشترک برنامه ای شوید که با این شبکه جدید سازگار است.

اگر زیاد سفر نمی کنید و در منطقه ای زندگی می کنید که در حال حاضر با 5G پوشیده نشده است ، به راحتی سرویس سطح 5G دریافت نخواهید کرد. حتی اگر شما صاحب آیفون 12 باشید.

از آنجا که برای استفاده از 5G به برنامه داده نیاز دارید ، باید یکی از شرکت مخابراتی خود را انتخاب کنید که از 5G پشتیبانی کند. اکثر آنها این را به عنوان بخشی از تمام برنامه های نامحدود خود قرار می دهند:

  • Verizon: شروع نامحدود ، بازی بیشتر نامحدود ، انجام بیشتر نامحدود ، بیشتر نامحدود ، و فقط بچه ها
  • AT&T: Unlimited Elite ، Unlimited Extra و Unlimited Starter
  • T-Mobile: ملزومات ، سرخابی و مگنتا پلاس
بیشتر بخوانید  اطلاعات جدیدی در مورد آیفون 12 منتشر شد؛ مشخصات، قیمت، رنگ ها و سورپرایز بزرگ

به یاد داشته باشید که MVNO ها لزوماً از 5G پشتیبانی نمی کنند فقط به این دلیل که دارندگان برج هایی که استفاده می کنند پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال ، Visible از 5G پشتیبانی نمی کند حتی اگر Verizon پوشش سراسری داشته باشد.

ویژگی های خاص 5G

5G انرژی بیشتری از آیفون می خواهد. این امر در آزمایشات ارائه شده توسط راهنمای تام برای مقایسه دوام باتری آیفون 12 در هنگام استفاده از شبکه 5G در مقابل شبکه 4G کاملاً روشن است. این در هر دو نسخه معمولی و Pro یک دیفرانسیل 2 ساعته را نشان می دهد.

اگر آن پیوند را دنبال کنید ، خواهید دید که چگونه آزمایش عمر باتری آیفون 12 با آیفون 11 بیش از 4G و برخی دیگر از دستگاه های Android سازگار با 5G مقایسه می شود. واضح است که اگر از 5G تمام وقت استفاده کنید ، باتری شما را ضعیف می کند.

خوشبختانه برای هر کاری که روی تلفن خود انجام می دهید لزوماً به سرعت سطح 5G نیازی ندارید. مرور وب بدون 5G احتمالاً به اندازه کافی سریع است و برای بررسی وضعیت آب و هوا ، پشتیبان گیری از عکس های قدیمی و غیره نیز همین مورد است.

اپل چند راه حل دارد که قرار است به شما کمک کند در صورت نیاز از 5G استفاده کنید اما در صورت عدم استفاده ، آن را غیرفعال کنید:

کنترل هوشمند باتری

شبیه حالت Low Power Mode که برخی از ویژگی های تلفن شما را غیرفعال می کند ، درصورت نیاز به دوام بیشتر ، iPhone 12 شامل حالت داده هوشمند برای غیرفعال کردن 5G برای همان منظور. وقتی iPhone شما به سرعت 5G احتیاج ندارد ، مانند وقتی که در پس زمینه به روزرسانی می کند ، به طور خودکار از LTE برای صرفه جویی در مصرف باتری استفاده می کند. اما به محض اینکه سرعت مهم باشد، اگر در حال بارگیری فصلی از برنامه مورد علاقه خود هستید، آیفون 12 به 5G منتقل می شود. واضح است که انتقال به شبکه کندتر همه چیز را کندتر می کند. اما اگر برای موارد دیگر مانند بارگیری فایل یا تماس تصویری به 5G نیاز دارید ، همیشه می توانید 5G را به صورت دستی انتخاب کنید.

بهینه سازی نرم افزار

آیفون 12 همچنین از تکنیک بهینه سازی برنامه استفاده می کند تا برخی از برنامه ها بدون استفاده از انرژی اضافی از 5G بهره مند شوند. این می تواند تعیین کند که آیا شما یک برنامه داده نامحدود دارید تا بتواند آرامش بیشتری داشته باشد و به شما امکان می دهد از 5G در برنامه های بیشتری استفاده کنید زیرا استفاده از داده ها نگران کننده نیست. به عنوان مثال ، فعال کردن «اجازه دادن به اطلاعات بیشتر در 5G» به شما امکان می دهد به اتصال 5G متصل باشید تا بتوانید با تماس های FaceTime HD ، دانلود به روزرسانی های iOS و پخش فیلم ها و آهنگ ها را انجام دهید.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تجربه گوشی هوشمند آیفون 12 با پشتیبانی از شبکه 5جی چگونه است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *