تا سه سال آینده گوشت مصنوعی نیز به بازار خواهد آمد

گوشت مصنوعی

گوشت مصنوعی | یکی از مسائلی که این روزها در بسیاری از کشورهای جهان مطرح می باشد، مسئله ی غذا و خورد و خوراک افراد است و به نوعی پژوهشگران نیز همراه با تکنولوژی در تلاش هستند تا به تولید بخش اعظمی از موادغذایی در سراسر دنیا مقابله نمایند. آیا اگر روزی به شما می گفتند که با گوشت مصنوعی باید یک همبرگر بخورید، چه حالی می شدید؟! به نظر شما این گوشت مصنوعی چه طعمی خواهد داشت؟

گوشت مصنوعی از کجا؟!

یکی از محققان و داروشناسان معروف دنیا به نام مارک پست در سال 2013 میلادی یک همبرگر با گوشت مصنوعی را معرفی کرد و ادعا داشت که تهیه‌ ی هر کدام از این همبرگرها با این گوشت، 300 هزار دلار هزینه برای افراد خواهد داشت. بر این اساس یک استارتاپ تحقیقاتی جدید، توانسته نوعی جدید و ارزان تر از این گوشت مصنوعی را تولید نماید. در خصوص این استارتاپ گفته که تاکنون 8.8 میلیون دلار سرمایه برای آغاز کار خود توانسته جمع آوری نماید. بر همین اساس احتمالا تا سال 2021 میلادی، قصد دارد این گوشت مصنوعی اختصاصی خود را روانه بازار خواهد نمود.

گوشت مصنوعی

اساس این استارتاپ قصد دارد تا با تولید گوشت مصنوعی با نام Mosa Meat، قیمت تمام شده هر همبرگر را به حدود 10 دلار برساند، یعنی مارک پست می خواهد افراد تنها با یک 10 دلاری بتوانند همبرگری با گوشی مصنوعی خریداری نموده و گرسنگی خود را برطرف نمایند. نسخه ای جدید از این گوشت مصنوعی با نمونه‌ ای که در سال 2013 تولید شد تفاوت زیادی دارد. لازم به ذکر است که به اضافه ی بافت‌ های عضله‌ ای در این گوشت از بافت‌های چربی نیز استفاده می شود تا گوشت‌ه بسیار لذیذتر و آبدارتر از قبل شود.

لازم است که بدانید میوگلوبین اساسا پروتئینی است که قرمزی رنگ گوشت و همچنین مواد مغذی یک گوشت واقعی را تامین می نماید و گوشت مصنوعی مارک پست بر خلاف مدل‌ های قبلی خود، از زیادی میوگلوبین در خود بهره مند می باشد. در این میان کمپانی تولید کننده ی Mosa Meat گفت که در آینده قصد دارد مواد مغذی گوشت تولیدی خود را افزایش دهد تا فواید بیشتری نیز برای افراد داشته باشد.

بیشتر بخوانید  مصرف بی رویه و زیاد گوشت قرمز در افراد سبب ابتلا به دیابت نوع 2 می شود

 

زوم تک همراه شماست …

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : تا سه سال آینده گوشت مصنوعی نیز به بازار خواهد آمد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *