بهترین پالت رنگی برای آشپزخانه با توجه به نکات دکوراسیون داخلی

بهترین پالت رنگی برای آشپزخانه با توجه به نکات دکوراسیون داخلی

در گذشته آشپزخانه­ها مانند یک اتاق مجزا در ورودی داشتند اما امروزه آشپزخانه­ها بخشی از محیط اصلی خانه هستند که تمام افراد ساعاتی از روز را در آن سپری می­کنند. نور یکی از مهمترین ویژگی های یک آشپزخانه خوب است و به همین دلیل استفاده از در برای آشپزخانه مدت زیادی است که منسوخ شده است. همچنین در گذشته توجهی به رنگ لوازم آشپزخانه و یا دیوار و کابینت نمی­شد اما اکنون رنگ و دکوراسیون آشپزخانه هم مانند دیگر قسمت­های خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. برای تغییر دکوراسیون انتخاب های زیادی برای این قسمت از منزل دارید و باید به تمامی جزئیات توجه داشته باشید. ما در این مقاله می­خواهیم بهترین پالت رنگی، متناسب با انواع دکوراسیون را بررسی کنیم.

  1. رنگ لوازم آشپزخانه تعیین کننده است

قبل از این که رنگ کابینت و کفپوش و پنجره­ها را تغییر دهید باید رنگ لوازم ضروری را تعیین کنید. به عنوان مثال هود یکی از تاثیرگذار ترین قسمت های هر آشپزخانه است. طراحی هود به نوعی است که نانوایی­های بسیار قدیمی را در ذهن تداعی می­کند، بنابراین هودی که تهیه می­کنید باید به خوبی با فضا همخوانی داشته باشد. هود کن با تنوع بالا در تولید هود و اجاق گازهای ست انتخاب هوشمندانه­ای برای آشپزخانه شما است. هود کن با مدل ­های پارمیس، اطلس، مارس، آرتیما و بسیاری از مدل­های دیگر به شما کمک می­کند تا در وقت صرفهجویی کنید و نیازی نداشته باشید تا به چندین فروشگاه بروید تا مدل دلخواه خود را پیدا کنید. تمامی مدل­های جدید و مدرن را می­توانید در میان تولیدات این برند مشاهده کنید.

یکی از چیزهایی که شاید چندان به آن توجه نکنیم شیرآلات سینک ظرفشویی هستند. جزئیات در طراحی داخلی بسیار مهم است. بهترین شیرآلات را می­توانید از سایت راسان سفارش دهید. این برند باکیفیت، متناسب با سبک­های مختلف دکوراسیون تولیدات مختلف و زیبایی به بازار عرضه کرده است. فرقی نمی­کند که شما برای آشپزخانه خود دکوراسیون مدرن را انتخاب کنید یا دکوراسیون کلاسیک، در هر صورت می­توانید محصولی که بیشترین همخوانی را با دکوراسیون منزلتان دارد تهیه کنید. شیرآلات هوشمند و جدید راسان با ظرافت در ساخت محصول و تولید محصولات بهداشتی با بالاترین استانداردهای روز جهان تفاوت محسوسی را در آشپزخانه شما ایجاد خواهد کرد.

بهترین پالت رنگی برای آشپزخانه با توجه به نکات دکوراسیون داخلی
بهترین پالت رنگی برای آشپزخانه با توجه به نکات دکوراسیون داخلی
  1. پالت رنگی مناسب دکوراسیون مینیمال

برای خانه­هایی با سبک مینیمال بهترین انتخاب، ساده­ترین انتخاب است. رنگ­های مناسب برای آشپزخانه­ای با سبک مینیمال شامل سفید به صورت غالب و خاکستری روشن به عنوان رنگ دوم است و رنگ­های ملایم به صورت جزئی مانند سبز روشن، زرد لیمویی و صورتی کثیف در این دکوراسیون به کار می­روند. در دکوراسیون آشپزخانه مینیمال وسایل برقی و لوازم پخت و پز درون کابینت ها قرار می­گیرند. برای زیباتر شدن فضای آشپزخانه از یک گیاه سبز بر روی کانتر استفاده کنید. استفاده از رنگ سبز در کنار خاکستری و سفید محیط را زنده­تر میکند. فراموش نکنید که رنگ کابینت باید روشن باشد. رنگ سفید یا خاکستری روشن برای کابینت مناسب­ است. در واقع پالت رنگی برای دکوراسیون مینیمال در آشپزخانه شامل سه رنگ سفید، خاکستری و سبز است. برای اضافه کردن سبز به فضا از گیاهان سبز استفاده می­شود.

  1. پالت رنگی مناسب دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن و مینیمال از نظر پالت رنگی مشابه هستند با این تفاوت که به جای رنگ خاکستری اغلب از رنگ مشکی در این دکوراسیون استفاده می­شود. استفاده از رنگ خاکستری و مشکی در این پالت رنگی به میزان 2 بر 1 است و رنگ غالب سفید است. در دکوراسیون آشپزخانه مدرن شما کابینت های خاکستری تیره یا مشکی با یراق­آلات نقره­ای رنگ مشاهده می­کنید. هود های مخفی سیلور و کانترهایی از جنس سنگ مشکی از مشخصه­های این سبک پرطرفدار است. تفاوت سبک دکوراسیون آشپزخانه مدرن با مینیمال در تجمل­گرایی است. درواقع استفاده از تجملاتی مانند یراق­های طلایی رنگ و سنگ های پرداخت شده در سبک مینیمال دیده نمی­شود در حالی که سبک مدرن از تجملات به صورت هوشمندانه ای استفاده می­کند. گیاهان آپارتمانی مانند فیکوس به صورت تک گلدان در این دکوراسیون استفاده می­شود.

  1. پالت رنگی دکوراسیون پست مدرن

پست مدرن در اعتراض به سبک دکوراسیون مدرن به وجود آمد. برعکس دکوراسیون مدرن که در آن تنها از رنگ­های تیره و خنثی استفاده می­شود، در دکوراسیون پست مدرن از رنگ­های درخشان و شاد استفاده می­شود. رنگ هایی مانند زرد، قرمز، تناژ مختلف سبز، سورمه­ای، آبی، نارنجی و بسیاری دیگر از رنگ­ها در این دکوراسیون جای دارند. سبک جسورانه پست مدرن برای رهایی از تاثیرات جنگی جهانی دوم ایجاد شد. در این سبک شما می­توانید رنگ یخچال خود را قرمز یا زرد انتخاب کنید و از سنگ­های رنگارنگ برای دیواره­های کانتر استفاده کنید. می­توانید کابینت­هایی با طرح و رنگ چوب استفاده کنید. این سبک شما را محدود نمی­کند و در واقع استفاده از المان هایی که ارتباط چندانی به هم ندارند از مهمترین ویژگی­های این سبک است.

  1. پالت رنگی دکوراسیون روستیک

آشپزخانه­های دلنشین روستیک توجه هرکسی را به خود جلب می­کند. زیبایی استفاده از مواد طبیعی مانند چوب­های بدون پرداخت و ترکیب رنگ سفید و قهوه­ای از جذاب ترین ویژگی­های این سبک است. در آشپزخانه­ای به سبک روستیک تجملات خانه­های اشرافی به چشم نمی­خورد و استفاده از چوب و سنگ زیبایی­بخش این دکوراسیون است. رنگ­های اصلی این دکوراسیون شامل سفید به صورت غالب، رنگ چوب خام و سبز است. رنگ سبز با استفاده از گیاهان سبز به این دکوراسیون اضافه می­شود. کفپوش آشپزخانه از جنس چوب بدون پرداخت است و استفاده از این نوع کفپوش هزینه بالایی دارد.

بهترین پالت رنگی برای آشپزخانه با توجه به نکات دکوراسیون داخلی
پالت رنگی دکوراسیون روستیک
  1. پالت رنگی دکوراسیون (English home)

یکی از سبک­هایی که اخیرا در ایران طرفداران بسیاری پیدا کرده سبک دکوراسیون خانه انگلیسی است. استفاده از این سبک، آشپزخانه شما را رویایی خواهد کرد. دیوارهای گلدار با گل­های صورتی ریز، کابینت های سفید و چوبی، لوازم پذیرایی و فنجان های گلدار از ویژگی­های این سبک دکوراسیون آشپزخانه است. پالت رنگی این دکوراسیون برای آشپزخانه رنگ­های سفید، صورتی، خاکستری، کرم، زرشکی و آبی روشن است. همچنین اگر به طراحی داخلی خانه‌های انگلیسی علاقمند هستید به شما پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید

در انتخاب پالت رنگی برای آشپزخانه توجه به تعادل رنگ نکته بسیار مهمی است. توجه داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از هر رنگی فضا را خسته­کننده می­کند و بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید. دکوراسیون داخلی یک کار تخصصی است و بهتر است تا برای دکور کردن خانه و آشپزخانه خود از یک طراح داخلی کمک بگیرید.

نویسنده: سارا اقبالی

 

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بهترین پالت رنگی برای آشپزخانه با توجه به نکات دکوراسیون داخلی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *