بزودی تولید سری آیفون 14 پرو در چین از سر گرفته می شود

بزودی تولید سری آیفون 14 پرو در چین از سر گرفته می شود

تولید آیفون 14 پرو و پرو مکس به دلیل مشکلاتی که در بزرگترین کارخانه اپل (کارخانه فاکسکان) در چین وجود دارد، به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. در واقع، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد به دلیل عرضه کم، فروش آخر سال اپل به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. این دوره معمولا یک دوره فروش خوب برای اپل است. Hon Hai Foxconn، شریک تجاری اپل، مسئول آیفون 14 پرو و پرو مکس است. به گزارش رویترز، فاکسکان انتظار دارد که کارخانه اصلی آیفون خود در اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه تولید کامل خود را از سر بگیرد. با توجه به پیشرفت شرایط در حال حاضر حدود 3 تا 4 هفته طول می کشد تا تولید مجدد از سر گرفته شود. این شرکت همچنین ادعا می کند که به تدریج “ظرفیت تولید را به سطح عادی برمی گرداند.”

Foxconn حدود 70 درصد از آیفون هایی را که اپل می فروشد مونتاژ می کند. با این حال، ممکن است تولید آن به دلیل اختلال در عرضه، 30 درصد کاهش یافته باشد. در حال حاضر، مدل های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس فاکسکان به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند. اپل در حال تلاش برای حفظ عرضه است، به طوری که مدل‌های آیفون 14 پرو در حال حاضر با حداقل چهار هفته تاخیر در ارسال از فروشگاه آنلاین اپل در ایالات متحده مواجه هستند. در حال حاضر، فروشگاه های آنلاین در چین با تاخیر 4 تا 5 هفته ای تحویل مواجه هستند.

گزارش های تحلیلگران نشان می دهد که در سیزدهمین هفته پس از عرضه سری آیفون 14، زمان تحویل جهانی آیفون 14 پرو از 35 روز در هفته قبل به 29 روز کاهش یافته است. با این حال، زمان ارسال آیفون 14 و آیفون 14 پلاس 3 روز باقی مانده است. این دو مدل به جذابیت مدل های پرو نیستند. کوتاه شدن زمان تحویل جهانی سری آیفون 14 پرو به این معنی است که زمان تحویل در بازارهای بزرگ در سراسر جهان نیز به میزان قابل توجهی بهبود یافته است.

جدا از مشکلاتی که در کارخانه فاکسکان در چین وجود دارد، این بیماری همه گیر همچنان بر اپل تأثیر می گذارد. تولید سری آیفون 14 پرو هنوز به سطح عادی بازنگشته است. بنابراین، تحویل آیفون های پرو جدید با تاخیر انجام می شود. زمان تحویل سری آیفون 14 پرو نیز نسبت به مدت مشابه در نسل های قبلی بیشتر است. تحلیلگران اکنون به ظرفیت هفته به هفته تولید آیفون نگاه می کنند. نسبت به هفته قبل، تحلیلگران می گویند که ظرفیت تولید سری آیفون 14 پرو بهتر است.

در بازار آمریکا، زمان تحویل سری Pro به 25 روز کاهش یافته است. این یک افزایش مناسب نسبت به هفته قبل است که زمان تحویل 33 روز بود. در بازار چین، زمان تحویل در هفته قبل 43 روز بود. این هفته، زمان تحویل اکنون به 39 روز کاهش می یابد. در بازار آلمان، زمان تحویل آیفون های جدید پرو در هفته گذشته 32 روز بود. برای این هفته، زمان تحویل به 25 روز کاهش می یابد. در بازار بریتانیا نیز وضعیت به همین منوال است. زمان تحویل اولیه در هفته گذشته 33 روز بود. برای این هفته، زمان تحویل آیفون 14 پرو و پرو مکس 27 روز است.

بیشتر بخوانید  آیفون 15 پرو با سنسور ToF سونی

در چهار بازار عمده فوق، زمان تحویل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس کوتاهتر است. فروش مدل‌های پایین‌تر سری آیفون 14 نیز نسبت به سری Pro پایدارتر است. بازار ایالات متحده در 4 روز ثبات دارد و بازار چین از 2 روز به 1 روز کاهش می یابد. بازار انگلستان از 4 روز به 3 روز کاهش می یابد. این تحلیلگر در این گزارش گفت که در مقایسه با سری آیفون 13 در مدت مشابه، زمان تحویل آیفون 14 و آیفون 14 پلاس اساساً یکسان است. با این حال، زمان تحویل آخرین سری آیفون پرو طولانی تر است.

بدیهی است که آیفون های جدید با شرایطی روبرو هستند. ظرفیت تولید سری آیفون 14 پرو بهتر است. همچنین زمان تحویل آیفون های جدید نیز کاهش می یابد. با این حال، تحلیلگران ادعا می‌کنند که زمان تحویل فعلی هنوز طولانی‌تر از زمانی است که کارخانه فاکسکان با مشکلات همه‌گیری مواجه شود. بنابراین، تولید آیفون جدید هنوز به سطح عادی عادی خود نرسیده است.

در ماه نوامبر، گزارش هایی مبنی بر کاهش تا حد زیادی تولید سری Pro منتشر شد. به دلیل عواملی مانند اختلالات عرضه در کارخانه های فاکسکان، ممکن است تولید 6 میلیون سری Pro در سال 2022 کاهش یابد. سری Pro در حال حاضر پرتقاضاترین مدل اپل است. با این حال، این شرکت برای ارسال آنها با مشکل مواجه است. عرضه مدل های آیفون 14 پرو نیز متغیرهای جدیدی را به خود دیده است زیرا تولید همچنان به شدت تحت تأثیر قرار می گیرد.

طبق گزارش بلومبرگ، یکی از منابع آگاه به کارخانه فاکسکان گفت که اپل ممکن است نزدیک به 6 میلیون آیفون کمتر از حد انتظار تولید کند. این عدد می تواند با تغییر وضعیت بهبود یابد. این تا حد زیادی به این بستگی دارد که فاکسکان با چه سرعتی می تواند فعالیت های عادی خود را از سر بگیرد. منابع می گویند که کارخانه های فاکسکان حداقل به 100000 کارگر برای بازگرداندن تولید به مسیر اصلی نیاز دارند.

اپل در اوایل نوامبر اعلام کرد که تقاضا برای مدل های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس همچنان قوی است. با این حال، به دلیل کاهش ظرفیت زنجیره تامین، انتظار می‌رود محموله‌های آیفون 14 پرو و پرو مکس کمتر از حد انتظار باشد. همچنین این بدان معناست که خریداران بالقوه این دستگاه باید مدت بیشتری برای دریافت محصولات جدید صبر کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بزودی تولید سری آیفون 14 پرو در چین از سر گرفته می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *