بررسی هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

بررسی هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

مدیرعامل هوآوی وارد صحنه شد و از سری پرچمداران پی 40 (و سری میان‌رده) که تا به امروز شایعات بسیاری در مورد آن‌ها منتشر شده است، رونمایی کرد. همانطور که می‌دانید به دلیل بحران و ترس شدید بازار از ویروس کرونا، این مراسم به صورت آنلاین در پاریس انجام شد. اکنون مشخص شد که شایعات مربوط به قدرت زوم خارجی پریسکوپی و طراحی گوشه‌های مدور در این سری حقیقت داشته است. نه تنها این موارد بلکه هوآوی موفق شده است تا بزرگترین سنسور دوربین گوشی‌های هوشمند را بر روی دستگاه‌های این سری تعبیه نماید که تمامی کاربران را غافلگیر کرده است (البته فراموش نکنیم که PureView 808 دارای یک سنسور 1/1.2 اینچی بود) و گویا هوآوی توانسته است در این سری از سرعت شارژ دستگاه‌هایش را از سری اس 20 سامسونگ بالاتر ببرد.

مشخصات و ویژگی‌های کلیدی هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس:

  • صفحه‌نمایش 6.6 اینچی OLED با رزولوشن 1200 پیکسل و نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی به صورت پایدار
  • دوربین دارای سنسور 50 مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.28 اینچی از نوع RYYB
  • قدرت بزرگنمایی 5 و 10 برابری پریسکوپی اپتیکال
  • پردازنده‌ی کایرین 990 نسخه 5G
  • باتری 4200 میلی‌آمپر بر ساعت
  • دارای شارژر 40 واتی (بی‌سیم و با سیم)
  • درگاه هیبریدی سیم‌کارت/مموری و یک درگاه eSIM

مشخصات و صفحه‌نمایش هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

در حقیقت هوآوی از سه مدل پی 40، پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس رونمایی به عمل آورد که در این میان پی 40 نسخه‌ی میان‌رده با صفحه‌نمایش 6.1 اینچی و کیفیت 1080 پیکسل می‌باشد ولی دو مدل دیگر از یک صفحه‌نمایش مورب 6.58 اینچی بهره‌ می‌برد که دارای رزولوشن 2640×1200 می‌باشد. بر روی این نمایشگاه یک دوربین سلفی دوگانه 32 مگاپیکسلی تعبیه شده است که هر دو دارای قابلیت فوکوس خودکار بوده و قادر به فیلمبرداری 4K می‌باشند.

دو مدل پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس از یک نمایشگر آبشاری “چهار منحنی” بهره‌مند می‌باشند که علاوه بر انحنا در قاب جانبی بلکه در بخش‌های بالایی و پایینی دستگاه نیز به صورت منحنی می‌باشند. نمایشگر به کار رفته در این دو دستگاه نمایشگر آبشاری نام دارند، اگر چه هوآوی از آن با عنوان نمایشگر “سرریزی” یاد می‌کند. این صفحه‌نمایش به هوآوی این امکان را داده است تا نسبت بدنه به صفحه‌نمایش این دستگاه یک رکورد جدید ثبت نماید و نمایشگرهای 6.6 اینچی در بدنه‌های مورب به طور باورنکردنی حمع و جور شود.

از نظر طراحی، زیبایی خاصی در این دستگاه مشاهده می‌شود، مخصوصا زمانی که بدنه‌ی آن به رنگ نقره‌ای مات بوده و در زیر نور آفتاب تغییر رنگ می‌دهد، ماژول دوربین اصلی این دستگاه نیز بر روی پنل پشتی خودنمایی می‌کند. نسخه‌ی پی 40 پرو پلاس از بدنه‌ای سرامیکی با رنگ‌های ترکیبی سفید و سیاه بهره‌مند می‌باشد و مدل پی 40 پرو با یک بدنه‌ی سرامیکی یاقوتی با رنگ‌های آبی آسمانی و نقره‌ای مات مایل به قرمز عرضه خواهد شد.

نکته‌ی آخر در مورد این دستگاه، نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی صفحه‌نمایش می‌باشد که سبب می‌گردد تا تصاویر و ویدئو صاف و نرم‌تر از قبل به نظر برسند و در مقایسه با نمایشگر 120 هرتزی اس 20 نمی‌توان به دقت تشخیص داد که تفاوتی در نرخ‌ تازه‌سازی وجود دارد.

قدرت بزرگنمایی و کیفیت دوربین پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

شاید نکته‌ی جالب در مورد سری جدید پی 40 هوآوی این باشد که هوآوی سعی داشته است تا در زمینه‌ی عکسبرداری به شکلی حرفه‌ای عمل نماید. هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس مجهز به سنسورهای دوربین غول پیکر 50 مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.28 اینچی و آرایش RYYB هستند، از سوی دیگر نسخه‌ی پلاس دارای بزرگنمایی نوری 10 برابری پریسکوپی می‌باشد (برخلاف مدل‌های قبلی که دارای زوم 5 برابری بودند).

لازم به ذکر است که هوآوی هنوز هم نتوانسته است به طور کامل از سامسونگ پیش بگیرد، با اینکه تمامی پیکسل‌های دوربین این سری را با قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز مجهز نمود برای AF فوری و مستمر هنگام فیلمبرداری به اندازه‌ی چند میلی ثانیه در محیط‌های کم نور تاخیر دارد. با این حال، به جای فوکوس خودکار Dual PD، هوآوی از Octa PD برای تمامی محیط‌ ها استفاده کرده است.

بررسی هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

قیمت و تاریخ عرضه‌ی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

سری پی 40 هوآوی دارای یک ماژول هیبریدی کارت حافظه/ سیم‌کارت می‌باشد که از eSIM برخوردار هستند و انعطاف پذیری بسیاری برای کاربران این دستگاه دارند. هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس به زودی در تاریخ 7 آوریل با شروع قیمت از 799 یورو و 999 یورو عرضه خواهند شد. این در حالی است که مدل پلاس با لنزهای دارای قابلیت زوم 10 برابری پریسکوپ در ماه ژوئن سال جاری با قیمت 1399 یورو عرضه خواهد شد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی هوآوی پی 40 پرو و پی 40 پرو پلاس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *