بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

از زمان عرضه‌ی گلکسی نوت 10 سامسونگ، این موضوع را دریافتیم که سامسونگ وارد عرصه‌ی جدیدی از دنیای تکنولوژی شده است. اگر به آن توجه کرده باشید، یک تحول کوچک محسوب می‌گردد. بسیاری از ویژگی‌های جدید در گلکسی نوت 10 نسخه‌ی بروز شده‌ی وسژگی‌های قدیمی و قبلی سامسونگ می‌باشد. از طرفی دیگر، اکنون این سوال پیش می‌آید که گلکسی نوت 20 چه قابلیت‌هایی خواهد داشت؟

اکنون با انتظار شایعات بسیار در مورد یک دستگاه دیجیتال تقریبا اطلاعات دقیق رو به زوال پیش رفته‌اند. برخی از این شایعات ممکن است هیچگاه اتفاق نیوفتند ولی برخی دیگر ممکن است صحیح باشند و حتی برخی نیز احتمال دارد که گمانه‌زنی‌های اضافی در مورد ویژگی‌های مختلف باشند. اکنون بیایید به بررسی گلکسی نوت 20 در این زمینه بپردازیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

همه‌ی ما می‌دانیم که هرگونه بریدگی ناچ و یا دوربین سلفی پاپ‌آپ در گوشی‌های هوشمند کاملا موقتی هستند. تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اکنون در تلاش هستند تا دوربین سلفی گوشی‌های هوشمند را در محلی مخفی نمایند و یک صفحه‌نمایش کاملا بدون حاشیه برای گوشی‌های خود فراهم نمایند. برخی از تولیدکنندگان اکنون در حال آزمایش ماژول‌های مکانیکی مختلف هستند تا از دوربین اصلی گوشی به عنوان دوربین سلفی دستگاه نیز با چرخش آن، استفاده نمایند. برخی دیگر بر روی پنل پشتی دستگاه  به راحتی یک صفحه‌نمایش ثانویه ایجاد می‌کنند. بنابراین می‌توانید در این حالت هم از دوربین دستگاه استفاده کنید و هم از صفحه‌نمایش آن (هم برای مکالمات ویدئویی قابل استفاده می‌باشد و هم برای عکس‌های سلفی).

بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

بر اساس شایعات منتشر شده، گلکسی اس 20 سامسونگ از یک صفحه‌نماش Infinity-O همراه با یک سوراخ بالای نمایشگر، همانند گلکسی اس 10 بهره‌مند خواهد شد ولی نوت 20 سامسونگ به چه شکل خواهد بود؟

بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

موضوعی که بسیار محتمل است، این است که سامسونگ قصد دارد تا دوربین سلفی گوشی‌های خود را در زیر پنل صفحه‌نمایش پنهان نماید و تنها در زمانی که  از آن‌ استفاده می‌شود نمایان گردد و در صورت عدم استفاده، درگاه دوربین توسط پیکسل‌های درخشان پوشیده شود.

سخت‌افزار

یک سال دیگر، چیپ‌ست دیگر؛ البته در شایعات اعلام شده است که گلکسی نوت 2020 با سخت‌افزارهای 2020 تولید خواهد شد. گفته شده است که مدل‌های قابل فروش در ایالات متحده احتمالا قرار است توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون 865 کوالکام وارد بازار شوند. درست مانند نسل کنونی پردازنده‌های کوالکام، این چیپ‌ست نیز با فناوری 7 نانومتری تولید خواهد شد، اما این فرآیند به تنهایی نیاز به لیتوگرافی (Extreme Ultraviolet (EUV دارد. استفاده از این لیتوگرافی قیمت نهایی دستگاه را بسیار ارزان و قابل لمس می‌کند و بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این موضوع سبب می‌شود تا تولیدکنندگان بتوانند تراشه‌های کارآمدتری را تولید نمایند.

بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

دوربین

بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، دوربین گلکسی اس 20 سامسونگ پیشرفتی بسیار زیاد خواهد داشت. در واقع، گلکسی اس 20 پلاس به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بزرگنمایی هیبریدی 100 برابری، Night Mode پیشرفته، حالت‌های حرفه‌ای مختلف و قابلیت فیلمبرداری 8K را تجربه نمایند. از آنجایی که سری نوت و سری اس سامسونگ هر ساله یک طراحی جدید و مشابهی دارند، ما انتظار داریم که در سال جاری نیز این روند تکرار گردد و جانشین بعدی قلم S Pen نیز ویژگی‌هایی مشابه با گلکسی نوت 10 داشته باشد.

انتظارات

در واقع گلکسی نوت 10 سامسونگ در زمان معرفی به عنوان یک سمبل از تغییرات اعمال شده بر روی نسل جدید گوشی‌های هوشمند شناخته میشد و یک گام بزرگ برای فلسفه‌ی طراحی و استفاده از گوشی‌های سامسونگ محسوب می‌گردید. این محصول به عنوان محصولی از یک اکوسیستم بزرگتر محسوب می‌گردد و احتیاجی نیست تا کاربر تمامی نیازهای خود را به صورت دستی تنظیم نماید، بلکه گوشی می‌تواند با هوش خود نیازهای کاربر را تشخیص دهد. به عنوان مثال، سنسور سنجش ضربان قلب از روی گوشی‌های سامسونگ حذف شد، اگر می‌خواهید این قابلیت را در اختیار داشته باشید، می‌توانی گلکسی واچ سامسونگ را تهیه نمایید. جک 3.5 میلی‌متری هدفون حذف شد، اکنون می‌توانید به راحتی از گلکسی بادز سامسونگ برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

به نوعی سامسونگ پا در عرصه‎ای گذاشته است تا هر دستگاه عملکرد مخصوص به خود را داشته باشد و به صورت کاملا حرفه‌ای در ارائه‌ی قابلیت‌های خود ایفای نقش نمایند، نه اینکه یک دستگاه تمامی کارها را انجام دهد و کیفیت لازم را نداشته باشد!

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : بررسی شایعات مربوط به گلکسی نوت 20 سامسونگ

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *