باتری قلمی با قابلیت شارژ وایرلس

باتری قلمی

با پیشرفت تکنولوژی هر روز شاهد ویژگی های جدید در دستگاه های مختلف هستیم و همانطور که بهتر از همه می دانید، باتری دستگاه های هوشمند نظیر گوشی های تافن همراه قابل شارژ می باشند و هر روز یک بار آن ها را احتمالا شارژ می کنید ولی باتری های قلمی تاکنون امکان شارژ نداشتند و باید هر چند وقت یکبار آن ها را تعویض می کردید اما اکنون با پیشرفت دنیای تکنولوژی قابلیت شارژ وایرلس نیز برای باتری های قلمی فراهم شده است.

یکی از شرکت های تولید گجت های هوشمند به نام Ossia می خواهد جدیدترین پروژه ی خود به نام the Cota Forever Battery را توسعه دهد و عمر کوتاه باتری های قلمی و میزان آلایندگی محیط زیست را تغییر دهد. شاید برای شما این مسئله جای سوال باشد و کمی تعجب کنید که آیا چنین اتفاقی ممکن است؟! بله، تصور کنید که یک باتری قلمی دارید و هرگز غیر قابل مصرف نمی شود و می توانید آن را بارها و بارها شارژ کنید.

این باتری قلمی بدون آنکه نیاز باشد باتری را از داخل دستگاه دربیاورید می توانید آن را به صورت وایرلس شارژ نمایید، برای این منظور خود باتری یک سیگنال رادیویی را به عنوان فرستنده منتشر می کند و گیرنده این سیگنال را به نیرو تبدیل می نماید. شاید روزی برسد که بتوانید باتری گوشی های هوشمند خود را نیز به این طریق شارژ نمایید ولی قطعا این شرایط زمان بر می باشد اما فناوری آن مشخص است و تلفن همراهی را میتوان به این طریق شارژ کرد که دارای گیرنده‌های RF بوده و بتواند امواج را از فرستنده Octa دریافت کند.

شارژ باتری گوشی های هوشمند به این طریق 4 برابر کند تر از کابل صورت می پذیرد ولی زمانی که بحث قطعات کوچکی نظیر باتری های قلمی می باشد این مدت زمان کاهش می یابد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باتری قلمی با قابلیت شارژ وایرلس

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *