ایالات متحده توان مقابله با مداخلات سایبری روسیه را ندارد

مداخلات سایبری روسیه

مایکل راجرز که رئیس امنیت ملی و فرمانده کل سایبری ارتش ایالات متحده آمریکاست، در جلسه ای در روز سه شنبه که با کمیته ی نیرو های مسلح سنا برگذار شد، اعتراف کرد که تا امروز در رابطه با عملیات های اطلاعاتی، حملات بد افزاری و نفوذ به شبکه توسط بازیگران روسی هیچ اقدامی صورت نپذیرفته که باعث جلوگیری از دوباره تکرار شدن آن شود و همچنین ایشان افزود که اصلا مشخص نیست که آیا USCYBERCOM که بالاترین نیروی سایبری ارتش ایالات متحده آمریکا در عرصه ی دفاع و جلوگیری حملات شبکه ای است و یا قسمت های مرتبط در آژانس امنیت ملی بتوانند در طی روز های آینده چیزی را تغییر دهند.

هک شدن و نفوذ منتسب به روس ها راه دسترسی هکر های حرفه ای را به اطلاعات رای دهندگان باز گذاشته است، اما با تمام این حرفا تا اکنون هیچ مدرک موسخ و رسمی دال بر دست کاری اطلاعات از این افراد منتشر نشده است اما به وضوح مشخص است که اطلاعات رای دهندگان بیست و یک ایالت در دسترس هکرها بوده است.

در طی چند هفته ی گذشته آقای جنت مانفرا از وزارت امنیت داخلی کشور آمریکا در گفت‌ و گویی با شبکه ی خبری NBC گفته بود که تعداد کمی از تلاش ها برای هک با موفقیت صورت پذیرفته و همین چند روز پیش شبکه ی پر بیننده ی NBC اعلام کرد که سامانه ی اطلاعات رای دهندگان هفت ایالت پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی این کشور مورد هک و نفوذ بوده. نفوذ هایی که به اطلاع رسیده بود و همه از آن مطلع بوده اند.

مداخلات سایبری روسیه

در پاسخ دادن به پرسش سناتور ریچارد بلومنتال از کنتیکت، آقای راجرز موافقت کرد که هر آنچه تا حال حاضر انجام شده است چیزی را تغییر نداده است و باعث نمی شود تغییری در رفتار های هکر ها صورت بگیرد. در این میان رئیس جمهور کشور پهناور روسیه هم تا اکنون دلیلی برای متوقف کردن عملیات هایی که در این زمینه توسط آژانس اطلاعاتی اش پشتیبانی می شود، ندارد. جالب است بدانید که سازمان ها و آژانس های اطلاعاتی کشور روسیه در حمله به شبکه های المپیک زمستانی پیونگ یانگ شرکت کرده اند.

سر انجام مقابله و جلو گیری از این مداخله های سایبری کشور روسیه یک مشکل و مسئله ی کاملا فنی نیست بلکه مرتبط است با مشکلات سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا است. با افزایش درگیری های این دو کشور ابر قدرت در کشچر سوریه، بر طبقب گفته های کارشناسان در این زمینه به نظر نمی رسد مقابله با اقدامات سایبری روسیه در بازه زمانی فعلی نفعی برای کشچر آمریکا ندارد.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید….

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : ایالات متحده توان مقابله با مداخلات سایبری روسیه را ندارد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *