اپل Mac Studio با چیپ M2 معرفی شد

اپل Mac Studio با چیپ M2 معرفی شد

در جریان رویداد اخیر WWDC 2023، اپل روی صحنه رفت تا از آخرین محصولات خود همچون Mac Studio را رونمایی کند. این دستگاه شگفت‌انگیز به چیپ جدید M2 Max و M2 Ultra System-on-Chips مجهز شده است که نشان‌دهنده ارتقاء قابل توجهی نسبت به مدل قبلی با M1 Ultra است. اپل ادعا می کند که مک استودیو عملکردی نوآورانه ارائه می دهد و حتی از قدرتمندترین iMac با نمایشگر 27 اینچی مبتنی بر اینتل پیشی می گیرد.

مک استودیو با M2 Max دارای یک CPU قدرتمند 12 هسته ای، یک پردازنده گرافیکی با حداکثر 38 هسته و یک حافظه قابل توجه 96 گیگابایتی یکپارچه با پهنای باند حافظه 400 گیگابایت بر ثانیه است. اپل ادعا می کند که این پیکربندی M2 Max را تا 50 درصد سریعتر از مدل قبلی و 4 برابر سریعتر از قدرتمندترین iMac مبتنی بر اینتل می کند.

برای کسانی که به دنبال قدرت بیشتر هستند، Mac Studio با M2 Ultra عملکرد را به سطح بالاتری ارتقا می دهد. دارای یک CPU قابل توجه 24 هسته ای، یک GPU با حداکثر 76 هسته و حداکثر 192 گیگابایت حافظه با پهنای باند حافظه یکپارچه 800 گیگابایت بر ثانیه است. اپل ادعا می کند که M2 Ultra دو برابر عملکرد و قابلیت های M2 Max و تا 3 برابر سریعتر از نسل قبلی Mac Studio با M1 Ultra ارائه می دهد.

اپل Mac Studio با چیپ M2 معرفی شد

اپل همچنین قابلیت‌های نمایشگر مک استودیو را افزایش داده است. اکنون از HDMI با پهنای باند بالاتر پشتیبانی می‌کند و امکان رزولوشن خیره‌کننده 8K و نرخ فریم 240 هرتز را فراهم می‌کند. علاوه بر این، با M2 Ultra، مک استودیو می‌تواند تا شش نمایشگر Pro Display XDR را به طور همزمان پوشش داده و فرصت‌هایی را برای تجربه‌های بصری بی‌نظیر باز کند. از نظر اتصال، مک استودیو اکنون از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 پشتیبانی می کند.

با توجه به پورت ها، Mac Studio با انتخاب جامع خود تحت تأثیر قرار می گیرد. در عقب، چهار پورت Thunderbolt 4، یک پورت اترنت 10 گیگابایتی، یک پورت HDMI بهبود یافته و دو درگاه USB-A دارد. علاوه بر این، پنل جلویی دو پورت USB-C و یک اسلات کارت SD را ارائه می‌کند که دسترسی راحت را برای وارد کردن عکس و فیلم فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید  فروش بالا اپل در بخش هدفون بازار چین

مک استودیو تازه معرفی شده شده با قیمت پایه 1999 دلار برای خرید در دسترس است. با این حال، برای کسانی که به دنبال عملکرد پیشرفته نسخه M2 Ultra هستند، هزینه ممکن است به طور قابل توجهی بالاتر باشد. پیش‌سفارش‌های Mac Studio در حال حاضر باز است و مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که این محصول از 13 ژوئن در فروشگاه در دسترس قرار گیرد.

منبع: Gizcmochina

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل Mac Studio با چیپ M2 معرفی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *