پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

شرکت شیائومی هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را تحت برندهای متنوع پوکو یا ردمی عرضه می‌کند. در این بین باید به دو مدل اخیر پوکو F4 GT و شیائومی تی 11 پرو اشاره کرد. هر دو مدل مشخصات کلیدی رده بالایی داشته و از طراحی جذابی با توجه به قیمت مناسب برخوردار هستند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه دو گوشی رده بالا شیائومی بپردازیم تا مشخص شود با توجه به قیمت کدام گزینه بهتری برای خرید خواهد بود.

پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

طراحی و ساخت

در بحث طراحی دو گوشی کیفیت ساخت قابل توجهی دارند و از سبک طراحی نزدیکی بهره می‌برند. به نوعی شیائومی سعی کرده با رنگ‌بندی متفاوت طراحی جدیدی به هریک از این مدل‌ها ببخشد. هر دو دارای قاب آلومینیومی و جنس بدنه شیشه‌ای بوده که عمدتا در مدل‌های پرچمدار شاهد هستیم. البته ناگفته نماند پوکو اف 4 جی تی دارای شیشه گوریلاگلس ویکتوس است که شیائومی 11 تی پرو به عنوان گزینه گران‌ قیمت‌تر هم چنین شیشه نمایشگری برای افزایش دوام دارد.

ابعاد مدل پوکو 162.5 × 76.7 × 8.5 میلیمتر بوده و گوشی شیائومی نیز از ابعاد 164.1 × 76.9 × 8.8 میلیمتری برخوردار است. این یعنی ارتفاع و ضخامت شیائومی 11 تی پرو بیشتر بوده اما در بحث وزنی پوکو F4 GT گوشی سنگین‌تری در مقایسه با شیائومی 11 تی پرو محسوب می‌شود.

باتوجه به اینکه شیائومی 11 تی پرو یک مدل پرچمدار از برند اصلی محسوب می‌شود، متریال باکیفیت‌تری را می‌توان شاهد بود. در سوی دیگر پوکو اف 4 جی تی بیشتر حس یک گوشی گیمینگ را القا می‌کند، بنابراین اگر بخواهیم به سراغ یک مدل پرچمدار و خوش استایل اشاره کنیم بی‌شک شیائومی 11 تی پرو همان گزینه بوده و در سوی دیگر اگر بخواهیم یک مدل گیمینگ و هیجان انگیز خریداری کنیم، پوکو اف  4جی تی را بیشتر می‌توان پسندید.

پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

صفحه نمایش

دو محصول شیائومی هر دو دارای نمایشگر یک سال 6.67 اینچی از نوع امولد هستند که نرخ نوسازی 120 هرتزی را ارائه می‌دهند. وضوح تصویر نیز در دو گوشی شیائومی 11 تی پرو و پوکو اف 4 جی تی FHD+ بوده و تفاوتی وجود ندارد.

حتی اگر بخواهیم به شدت روشنایی، نسبت تصویر و تراکم پیکسلی هم اشاره کنیم، دو گوشی 800 نیتی، 20:9 و 395ppi هستند. بنابراین در بحث صفحه نمایش گویی شیائومی یک نوع نمایشگر را در دو تلفن هوشمند پوکو اف 4 جی تی و شیائومی 11 تی پرو به کار گرفت. در نتیجه از نظر نمایشگر برنده‌ای وجود ندارد تا به آن اشاره کنیم.

سخت افزار

یکی از بخش‌های مهم هر گوشی هوشمندی قسمت سخت افزار آن است. شیائومی 11تی پرو از پردازنده اسنپدراگون 888 قدرت گرفته که با گرافیک آدرنو 660 همراه می‌شود. اما در پوکو F4 GT از چیپ اسنپدراگون 8 نسل 1 بهره گرفته شده که چیپی 4 نانومتری بوده و در واقع عملکرد سریع‌تری نسبت به پردازنده موجود در شیائومی 11 تی پرو دارد.

هر دو گوشی در پیکربندی با 8 یا 12 گیگابایت رم عرضه شده و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی دارند. تراشه حافظه‌ای که به کار گرفته شد از نوع UFS 3.1 بوده و تقریبا تنها در چیپ با هم اختلاف دارند و در بحث حافظه ذخیره سازی و رم چندان متفاوت نیستند. این دو گوشی هوشمند از آنجایی که در زمینه تاریخ عرضه متفاوت بوده و پوکو F4 GT جدیدتر است، بدیهی بوده که چیپست قوی‌تر و جدیدتری داشته باشد که نسبت به شیائومی 11 تی پرو عملکرد بهتری دارد. بنابراین در زمینه سخت افزاری گوشی پوکو مدلی بهتر و قوی‌تر است و گزینه برنده به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید  انتشار آپدیت MIUI 14 برای گوشی 11 Lite NE 5G

پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

دوربین

گذشته از بخش‌های فوق، یکی از قسمت‌هایی که مشتریان هنگام خرید گوشی به آن توجه دارند، دوربین است. گوشی شیائومی 11 تی پرو از لنز اصلی 108 مگاپیکسلی 26 میلیمتری بهره می‌برد که دارای فناوری فوکوس خودکار است. همچنین لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی هم در آن گنجانده شده تا بتواند عملکرد مطلوبی از خود نشان دهد. ناگفته نماند که دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی هم در کار بوده که آن هم شامل فوکوس خودکار می‌شود.

این مدل از قابلیت تصویربرداری 8کی بهره می‌برد و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم در آن به کار گرفته شد. دیگر مدل این لیست پوکو F4 جی تی بوده که لنز عقب 64 مگاپیکسلی اصلی دارد، این لنز از سایز بزرگ‌تری نسبت به لنز شیائومی 11 تی پرو برخوردار است. همچنین فوکوس خودکار را در این مدل هم می‌توان یافت. در سایر لنزها باید به حسگر اولتراواید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی اشاره کنیم.

شرکت شیائومی در این مدل قابلیت تصویربرداری 4کی را گنجانده و دوربین سلفی از نوع 20 مگاپیکسلی است. از نظر دوربین شیائومی 11 تی پرو اگرچه برخی ویژگی‌های بهتر دارد اما پوکو F4 GT نیز با دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و برخی ویژگی‌های تصویربرداری جدیدتر همراه شده است. به طور کلی در این بخش نمی‌توان برنده‌ای را انتخاب کرد و هر یک نقاط عطفی دارند.

پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

نرم افزار

در بخش نرم افزاری شیائومی 11 تی پرو با سیستم عامل اندروید 11 عرضه شد و به رابط کاربری MIUI 12.5 مجهز است. اما مدتی بعد شرکت سازنده آپدیت اندروید 12 با MIUI  جدید را شامل آن کرد. در سوی دیگر پوکو F4 GT با سیستم عامل اندروید 12 مبتنی بر MIUI 13  عرضه می‌شود و افراد می‌توانند شاهد دستگاهی باشند که می‌تواند تجربه جدید نرم افزاری را ارائه دهد. به طور کلی در بحث نرم افزاری تفاوت فاحشی قابل مشاهده نیست و به نوعی افراد اگرچه دو مدل متفاوت را تهیه می‌کنند اما یکی هستند.

نتیجه گیری

آنچه در این مقایسه پیدا بوده آن است که مدل پوکو یک گوشی قدرتمند با قیمت مناسب است و اگر متریال پریمیومی برای شما اهمیت ندارد و تنها می‌خواهید گوشی قوی داشته باشید، باید به سراغ پوکو F4 GT رفت. اما متریال اهمیت بسیاری دارد و تنها سخت افزار اهمیت ندارد، خرید شیائومی 11 تی پرو با توجه به مشخصات برجسته و متریال پریمیومی می‌تواند ایده آل‌تر باشد. با تمام این اوصاف دو گوشی هوشمند مدل های ایده آلی هستند که می توانند نظر مخاطب خود را جلب کنند. گوشی هایی که با ویژگی های برجسته راهی بازار شده و می توان از آنها تجربه کاربری خوبی داشت. در سوی دیگر این گوشی های هوشمند با قیمتی مناسب از ویژگی های برجسته بهره برده و قادرند نیاز مخاطب خود را به خوبی جلب کنند. بنابراین اگر بخواهیم به دو مدل گوشی جذاب شیائومی اشاره کنیم قطعا این دو گزینه در لیست حضور دارند و نباید به سادگی از کنارشان عبور کرد.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پوکو F4 GT در برابر شیائومی 11 تی پرو

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *