اپل تراشه 3 نانومتری به TSMC سفارش داد

اپل تراشه 3 نانومتری به TSMC سفارش داد

گزارش ها حاکی از آن است که اپل نسل اول تراشه های 3 نانومتری را از TSMC سفارش می دهد. علاوه بر این، این تراشه‌ها در مک‌بوک‌های آتی و سری آیفون 15 پرو مورد استفاده قرار خواهند گرفت که اواخر امسال در دسترس خواهند بود. گزارش دیجی‌تایمز نشان می‌دهد که سازنده آیفون 100 درصد عرضه N3 را تهیه می‌کند.

با وجود هزینه تولید هنگفت، این تراشه ها بازده بالایی خواهند داشت. این سازنده تولید انبوه این چیپست های 3 نانومتری را در ماه دسامبر آغاز کرد. علاوه بر این، سرعت تولید بسیار افزایش یافته است. بنابراین، تولید ماهانه را به 45000 ویفر در ماه مارس افزایش می دهد.

اپل در چند سال گذشته از چیپست TSMC در چیپست های Bionic خود استفاده کرده است. فناوری 3 نانومتری TSMC در چیپست A17 Bionic امسال استفاده خواهد شد. به لطف فناوری 3 نانومتری، خط تولید آیفون 15 پرو آینده اپل قدرت قابل توجهی برای کار خواهد داشت. این فناوری در مقایسه با فناوری 4 نانومتری که این شرکت در آیفون 14 اپل استفاده کرده بود، 35 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

بهترین بخش این است که گوشی های پرچمدار سال گذشته اپل تنها گوشی هایی بودند که دارای فناوری 4 نانومتری بودند. سازنده آیفون از آخرین فناوری 3 نانومتری در دستگاه های آینده خود برای بهبود عملکرد استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، اپل قصد دارد مک بوک اپل را در اواخر امسال با تراشه 3 نانومتری TSMC معرفی کند.

سال گذشته، شایعات حاکی از آن بود که مک بوک 13 اینچی و 15 اینچی مک بوک ایر اپل در نیمه اول سال 2023 عرضه خواهد شد. به طور شگفت انگیزی، این لپ تاپ ها با تراشه های 4 نانومتری M3 Max و M3 Pro عرضه خواهند شد. اکنون، شانس کافی وجود دارد که اپل این گجت ها را با آخرین تراشه ها در نیمه اول سال 2024 عرضه کند.

تراشه 3 نانومتری TSMC عملکرد و بهره وری انرژی را بهبود می بخشد. در مقابل، چیپست 5 نانومتری برعکس این است. نیازی به مثال نیست، اما اگر اصرار دارید، تراشه‌های M2 Pro و M2 Max از فرآیند 5 نانومتری استفاده می‌کنند و نمی‌توانند انتظارات را برآورده کنند.

تراشه 3 نانومتری TSMC عملکرد و بهره وری انرژی دستگاه های پرچمدار اپل را در مقایسه با نسل های قبلی خود بهبود می بخشد. علاوه بر این، این شرکت در تلاش است تا نسخه بهتری از N3 ایجاد کند که N3E خواهد بود. N3E اولین نسل از فناوری 3 نانومتری است که در اواخر امسال برای تولید تجاری در دسترس است.

بیشتر بخوانید  آیفون 15 پرو به نمایشگر کم حاشیه مجهز است

علاوه بر این، اپل اولین مشتری خواهد بود که تولید تجاری را به دست می آورد. شایعات می گویند که سازنده آیفون سخت کار می کند تا فناوری M3E را در دستگاه های آینده خود معرفی کند. اما هنوز هیچ خبر رسمی از این شرکت منتشر نشده است.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل تراشه 3 نانومتری به TSMC سفارش داد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *