اپل تا 2025 تنها باتری های کبالت قابل بازیافت به کار می گیرد

اپل تا 2025 تنها باتری های کبالت قابل بازیافت به کار می گیرد

در اوایل این هفته، اپل اعلام کرد که تغییر عمده ای در فناوری باتری که برای محصولات مختلف استفاده می کند، ایجاد خواهد کرد. این شرکت ظرف دو سال آینده فقط از باتری‌های کبالت قابل بازیافت استفاده خواهد کرد.

این غول مستقر در کوپرتینویی اعلام کرده که تا سال 2025 به طور انحصاری از کبالت بازیافتی استفاده خواهد کرد. این حرکت از سوی این برند بخشی از برنامه‌های آن است تا تمام محصولات الکترونیکی مصرفی را تا پایان این دهه کربن خنثی کند. علاوه بر این، اپل اعلام کرد که آهنرباها در انواع مختلف دستگاه‌های خود از عناصر خاکی کمیاب بازیافتی استفاده می کنند در حالی که طراحی برد مدار چاپی اختصاصی آن بر اساس لحیم کاری قلع بازیافتی و آبکاری طلا خواهد بود.

برای کسانی که اطلاع ندارند، سازنده آیفون در تلاش است تا واقعاً کربن خنثی شود، از جمله کل زنجیره تامین و چرخه عمر هر محصولش تا سال 2030. این شرکت در اوایل این هفته اعلام کرد که سرمایه گذاری خود را در پروژه هایی برند خود دو برابر کرده است. اگرچه، این خبر همچنین با توجه به این واقعیت که غول های فناوری در گذشته به دست داشتن در مرگ کودکان جمهوری دموکراتیک کنگو پس از اجبار به استخراج کبالت متهم شده اند، نگرانی هایی را ایجاد می‌کند.

این ماده یک جزء حیاتی در باتری هایی است که محصولات الکترونیکی مصرفی را انرژی می بخشند. در سال 2022، حدود یک چهارم کل کبالت مورد استفاده در محصولات برند اپل بازیافت شد. این افزایش 13 درصدی نسبت به سال 2021 را نشان می دهد. اکنون، بیش از دو سوم آلومینیوم، حدود سه چهارم از مواد کمیاب خاکی و حدود 95 درصد از کل مواد محصولات خود را از مواد بازیافتی تامین می کند. بنابراین، باتری‌های مبتنی بر کبالت در ردیف بعدی قرار دارند که کاملاً مبتنی بر مواد بازیافتی هستند.

در اخباری مرتبط اپل پیشتر نسخه جدید هوم پاد را ژانویه سال 2023 عرضه کرده که پردازنده سریعتر، اتصال Wi-Fi بهتر، صدای قدرتمند، پشتیبانی از Thread و موارد دیگر را ارائه می دهد.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه اپل برای آینده چیست و آیا به هدف خود خواهد رسید یا خیر.

بیشتر بخوانید  آیفون 15 دارای کابل USB-C کند و بلند است

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل تا 2025 تنها باتری های کبالت قابل بازیافت به کار می گیرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *