اپل به دنبال ایجاد دنیا متاورس خود

اپل به دنبال ایجاد دنیا متاورس خود

اپل قصد دارد با تقلید از رقیب خود متاورس خود را معرفی کند. اولین هدست واقعیت ترکیبی این شرکت با این محیط آنلاین همراه خواهد بود. اپل همچنین در حال جمع آوری تعداد زیادی محتوای خاص از جمله برنامه های بهره وری است.

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل هنوز در حال انتشار شایعات و فاش است. مارک گورمن، یکی از سردبیران بلومبرگ، در خبرنامه یکشنبه خود به جزئیات کامل در مورد توسعه پروژه پرداخت. بر اساس تحلیل روزنامه نگار از «پیشنهادهای شغلی اپل منتشر شده در ماه های اخیر» و «تغییرات ایجاد شده در تیم اختصاصی»، شرکت کوپرتینویی مشغول تولید محتوا است. عرضه هدست با این ماده واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده (AR) همراه خواهد بود.

ما به دنبال مهندس نرم‌افزاری هستیم که بر روی سیستم App Intents کار کند تا به طراحی و پیاده‌سازی راه‌حل‌هایی برای باز کردن هوش عمیق سیستم، فعال کردن ابزارهای جدید و تعامل آسان‌تر کاربر از مدل‌های داده برنامه‌ای که توسط انواع سرویس‌های سیستمی استفاده می‌شود، کمک کند. به‌عنوان Shortcuts، Siri، Search، و موارد دیگر،» یکی از فهرست‌های شغلی برای بخش TDG می‌گوید.

جای تعجب نیست که اپل محصول جدیدی را بدون محتوای جدید معرفی نمی کند. گروه کالیفرنیایی به طور خاص به دنبال یک تولید کننده نرم افزار با تجربه در جلوه های بصری در AR یا VR برای توسعه این محتوا است.

این شرکت در حال کار بر روی یک سرویس ویدئویی برای راه اندازی همراه با هدست هیبریدی خود است. از طریق این سرویس امکان تماشای محتوای سه بعدی روی دستگاه وجود خواهد داشت. اپل برای تولید این ویدئوها به تعدادی از چهره های شناخته شده مانند فیلمساز جان فاورو دسترسی دارد. ستارگان سینما توسط این شرکت به کار گرفته شده اند تا تجربیات درجه یک را خلق کنند.

به خاطر داشته باشید که اپل می تواند از تجربه NextVR نیز سود ببرد. این شرکت که در سال 2020 به قیمت 100 میلیون دلار خریداری شد، در پخش واقعیت مجازی رویدادهای ورزشی و کنسرت ها تخصص داشت.

اپل علاوه بر این مواد سرگرمی، روی ابزارهای توسعه مجازی و مبتنی بر واقعیت افزوده کار می کند. به گفته بلومبرگ، این شرکت سخت در حال کار بر روی سیستم عامل این هدست، realityOS است تا از دیدگاه آن پشتیبانی کند. این چارچوبی است که تعامل بین برنامه ها و سرویس هایی مانند دستیار گفتار سیری اپل، میانبرها، ابزاری برای اقدامات خودکار و ویژگی جستجو را امکان پذیر می کند.

بیشتر بخوانید  iOS 18 با هوش مصنوعی همراه می شود

این سیستم‌عامل که در شرف نهایی شدن است، شامل ابزارهایی مانند پیام‌ها، نقشه‌ها یا FaceTime به مجازی و واقعیت افزوده می‌شود. این برنامه ها که از قبل روی محصولات این برند نصب شده اند، می توانند از طریق هدست استفاده شوند.

دیو اسکات، مدیر سابق بخش Apple Car Apple، بازگشته است. او هم در رباتیک و هم در پزشکی تخصص دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، بازگشت اسکات که در سال 2021 شرکت را ترک کرد تا تجارت پزشکی Hyperfine را رهبری کند، برای گنجاندن جنبه های مرتبط با سلامتی جدید خوبی است. این امکان وجود دارد که اپل اپلیکیشن Health را نیز شامل شود. که به طور پیش فرض در دستگاه های آیفون و اپل به سیستم عامل هدست می آید.

Yaniv Gur، مدیر ارشد مهندسی اپل، اخیراً به بخش مسئول طراحی هدست منتقل شد. او پیش از این، علاوه بر مجموعه iWork (Pages، Keynote و Numbers) مسئول برنامه‌های Apple News، Books و Notes نیز بود. برای بلومبرگ، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که اپل مجموعه‌ای از برنامه‌های متمرکز بر کار را برای هدفون‌های خود ایجاد کند.

طبق مقاله قبلی Gurman، اپل انتقال نرم افزار مک به هدست را برای توسعه دهندگان ساده می کند. سپس می توان از آنها در AR یا VR استفاده کرد. این هدست که به عنوان جایگزینی برای صفحه نمایش کامپیوتر عمل می کند، به کاربر اجازه می دهد تجارت کند. به یاد بیاورید که Meta’s Quest Pro دارای عملکردهای اتوماسیون اداری نیز می باشد. لوازم جانبی دسترسی به یک فضای کاری مجازی را امکان پذیر می کند.

منطقی است که ویژگی‌های بهره‌وری خاصی را با پیروی از استراتژی متا پلتفرم‌های شرکت و هولولنز مایکروسافت وارد کنیم. بدیهی است که بهره وری یک نقطه فروش قوی برای رقبای اپل در بازار نبوده است. اما این یک جنبه مهم از هر پلتفرم جدید AR/VR است تا زمانی که تنها پلتفرم نباشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل به دنبال ایجاد دنیا متاورس خود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *