اپل به دلیل افت فروش مک بوک نسبت به نمایشگر اولد مردد است

اپل به دلیل افت فروش مک بوک نسبت به نمایشگر اولد مردد است

ظاهرا اپل در حال تجدید نظر در برنامه های خود برای استفاده از نمایشگر OLED در رایانه های شخصی مک بوک است. آمارهای فروش اخیر نشان می دهد که مک بوک در حال کاهش فروش بوده و اپل می تواند از ارتقای برنامه ریزی شده به OLED در مک بوک جلوگیری کند.

اپل برنامه‌هایی برای استقرار پنل OLED نسل هشتم سامسونگ روی مک‌بوک‌ها در اوایل سال 2024 داشت. اکنون تاریخ اجرای OLED را تا سال 2027 تغییر می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌ها، این خبر پیامدهای مهمی در بازار کره خواهد داشت. این شرکت مستقر در کوپرتینویی یک ضربه بزرگ دیده و تصمیم آن می تواند انتظارات بازار پنل OLED در کره را تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می رسد اپل به عرضه پنل اولد iPad Pro در سال 2024 نزدیک است. iPad Pro از فناوری OLED نسل ششم ال جی-سامسونگ استفاده خواهد کرد.

فروش مک بوک در دو سه ماهه اخیر تا 50 درصد کاهش یافته است. مشخص نیست که آیا تصمیم اپل برای توقف ارتقای OLED بی ارتباط با رکود عرضه مک‌بوک نیست. همچنین مشخص نیست که این تصمیم چگونه باعث کاهش فروش مک بوک خواهد شد. برخلاف آیفون‌ها، اپل از وفاداری یکسانی به برند مک‌بوک خود برخوردار نیست. اپل برنامه‌ریزی کرده بود که از پنل های OLED دو پشته با ویژگی های عالی برای سیستم های سرگرمی اطلاعاتی خود استفاده کند.

صفحه نمایش های OLED دو پشته عمر طولانی‌تری دارند و روشن‌تر هستند. انتظار می رفت این پنل از چروک شدن پنل های OLED انعطاف پذیر سامسونگ برای سناریوهای بزرگتر مراقبت کند. این منجر به یک راه حل هیبریدی شد اما سامسونگ برنامه های خود را برای پنل OLED نیز متوقف کرده است. در اخباری مرتبط هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار اپل، Reality Pro، در حالی که این شرکت برای کنفرانس سالانه توسعه دهندگان WWDC 2023 آماده می شود، هیجان را در بین طرفداران ایجاد می کند. با این حال، طبق گزارش های اخیر از وال استریت ژورنال، اپل با چالش های تولیدی مواجه است که ممکن بوده بر عرضه  و در دسترس بودن دستگاه تاثیر بگذارد.

علی‌رغم اینکه اپل به مدت هفت سال در حال توسعه است، ظاهراً این شرکت برای عرضه هدست Reality Pro به بازار با مشکلاتی مواجه شد. منابع زنجیره تامین ذکر شده در مقاله WSJ نشان می دهد که اکثر مصرف کنندگان ممکن است تا پاییز نتوانند هدست را خریداری کنند که در مقایسه با جدول زمانی عرضه محصولات معمول اپل، تاخیر قابل توجهی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  محدودیت Screen Time سیستم عامل iOS 12 توسط کودکان دور زده شد!

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپل به دلیل افت فروش مک بوک نسبت به نمایشگر اولد مردد است

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *