دولت فرانسه از گوگل و اپل شکایت کرد

گوگل و اپل

همه می دانند که دو شرکت گوگل و اپل , در دنیای تکنولوژی حرف اول را زده و در کنار رقابت بی نهایت تنگاتنگی که دارند , محرک یک دیگر برای تولید محصولات بهتری هستند , اما یک خبر بسیار جنجالی درباره شکایت دولت فرانسه از این دو شرکت بزرگ سر و صدای زیادی به پا کرد. دولت فرانسه ادعا دارند این دو شرکت از توسعه دهندگان اپلیکیشن سو استفاده کرده اند. باید گفت اگر فرانسه بتواند این موضوع را ثابت کند , گوگل و اپل باید بهای بسیار سنگینی را برای آن پرداخت کنند.

وزیر اقتصاد فرانسه در سخنرانی خود به موضوعاتی درباره افرادی که در توسعه برنامه و اپلیکیشن ها فعالیت می کنند , اشاره کرد. کی گفت زمانی که گوگل و اپل می خواهند یک اپلیکیشن را از یک توسعه دهنده خریداری کنند , در ابتدا مبلغی را از وی دریافت می کنند. پس از آن کل داده ها و اطلاعات محصول مورد نظر در اختیار این شرکت ها قرار می گیرد و پس از آن می توانند قرارداد خود را لغو کرده و توسعه دهنده را از حذف نمایند و این امر از نظر قانونی اصلا درست نیست.

گویا دولت فرانسه قصد دارد تمام راه هایی که این دو شرکت برای پرداخت نکردن مالیات و کسب درآمد بیشتر دارند را بسته و دست افرادی را که از روش های غیر قانونی درآمد دارند را رو کنند. این کشور در اعلامیه ای به طور رسمی بیان کرد که همه شرکت ها و کمپانی های بزرگ فن آوری و تکنولوژی از سال 2019 باید مالیات خود را به صورت کامل پرداخت نمایند.

کشور فرانسه با کمک سایر دولت ها از جمله آلمان قصد دارد مانع از فرار شرکت های بزرگ از پرداخت مالیات شود. اگر ثابت شود که این دو شرکت از توسعه دهندگان اپلیکیشن سو استفاده کرده اند , بر اساس قوانین فرانسه باید 5 درصد از درآمد سالانه خود را به عنوان جریمه پرداخت کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : دولت فرانسه از گوگل و اپل شکایت کرد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *