اپلیکیشن Maps سیستم عامل iOS توسط اپل مورد بررسی قرار خواهد گرفت

اپلیکیشن Maps

اپلیکیشن Maps | کمپانی اپل هم مثل کمپانی گوگل و ویندوز فون ها به طور اختصاصی دارای یک سرویس مسیریابی به اسم Maps هستش که نسبت به اپلیکیشن Google Maps خیلی ضعیف تر عمل میکنه و خیلی از کاربرهای سیستم عامل iOS تو این شرایط مجبور به نصب Google Maps به عنوان جایگزین سرویس Maps اپل میشن و از این اپلیکیشن مسیریابی گوگل رضایت کاملی دارن… . اما سوال اینجاست که چرا اپل برای بهبود سیستم مسیریابی خودش کاری انجام نمیده؟!

امروز خبری منتشر شد که گویا کوپرتینویی ها قصد دارن این بار یه فکری برای بهتر شدن عملکرد سیستم مسیریابی خودشون انجام بدن و از رقبایی مثل Wase  و Google Maps توی ارائه ی خدمات عقب نمونن. بالطبع اول هم برای بهبود نقشه های تهیه شده از ایالات متحده تلاش میکنه و بعد برای بروزرسانی نقشه های بقیه ی کشورها تلاش خواهد کرد. باید این نکته رو فراموش نکنیم که اپل بعد از چهارسال به این فکر افتاده و قطعا زمان زیادی لازم هست تا بتونه به این اپلیکیشن رنگ و بویی تازه ببخشه (تقریبا یک الی دو سال زمان نیاز داره…).

اپلیکیشن Maps

بر اساس این خبری که منتشر شده در طول هفته ی آینده قسمتی از داده های نقشه برداری به طور کاملا محدود در اختیار کاربر های Apple Maps قرار میگیره که اول شهروندهای سانفرانسیسکو که برای دریافت نسخه ی بتای iOS 12 اقدام کردن از ویژگی های اون میتونن مطلع بشن. بعد از گذشت یک مدت کوتاه همه ی کاربرهای کالیفرنیای شمالی و در آخر هم تمامی کاربرهای سیستم عامل iOS می تونن از تغییرات این اپلیکیشن استفاده کنن.

باید به این نکته اشاره کنیم که همه ی داده ها و اطلاعات مربوط به Maps اپل تا به الان توسط شرکت های شخص ثالث تهیه شده اما انگار از این به بعد کوپرتینویی ها تصمیم دارن هیچ کدوم از داده های این شرکت های رو استفاده نکنن و این بار خودشون وارد عمل بشن. اپل قصد داره اطلاعات مربوط به سیستم مسیریابی خودش رو از طریق دو منبع تهیه کنه؛ یکی از این منبع ها کامیون هایی هستن که از سنسورهای مختلفی بهره میبرن و چند سالی هست که در ایالات متحده در حال تردد هستن و منبع دیگه ام مربوط به اطلاعاتی هستش که توسط گوشی های آیفون این کمپانی تهیه میشه… .

بیشتر بخوانید  آی مک جدید اپل در راه است

 

حالا به نظر شما آیا اپل میتونه توی یک مدت کوتاه این تغییرات رو اعمال کنه؟! چون که جمع آوری تمامی این داده ها کار راحتی نیست و شاید به یک تیم فعال احتیاج داشته باشه تا بتونه همه ی این اطلاعات رو دسته بندی کنه.

 

در ادامه نظرات خودتون رو با زوم تک به اشتراک بذارید… 😉

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اپلیکیشن Maps سیستم عامل iOS توسط اپل مورد بررسی قرار خواهد گرفت

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *