اولین جزئیات پیرامون پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4

اولین جزئیات پیرامون پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4

طبق گزارش‌ها، کوالکام در تلاش است تا تراشه لپ‌تاپ Snapdragon 8cx Gen 4 را برای بازار آماده کند. یک گزارش جدید نشان می دهد که تراشه قبل از آزمایش بیشتر وارد مرحله نمونه مهندسی شده است.

انتظار نمی رود تراشه لپ تاپ آینده کوالکام تا سال 2024 آماده شود و این بدان معناست که زمان زیادی برای آماده کردن وسایل دارد. در حال حاضر، NotebookCheck گزارش می‌دهد که توسعه‌دهنده و افشاکننده Kuba Wojciechowski معتقد است که کوالکام «نمونه‌های اولیه» را با هسته‌های CPU که در فرکانس 3 گیگاهرتز کار می‌کنند آغاز کرده است.

علاوه بر این، همان افشاکننده ادعا می کند که کوالکام قبلاً تأیید کرده است که اسنپدراگون 8cx نسل 4 بر روی فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC اجرا می شود. با این حال، هنوز مشخص نیست که کدام یک – سه فرآیند تولید 4 نانومتری TSMC در حال استفاده هستند که هر کدام از قبلی پیشرفته تر هستند.

در مورد سایر مشخصات، تصور می‌شود که Snapdragon 8cx Gen 4 دارای هشت هسته عملکردی و چهار هسته کارآمد با 36 مگابایت حافظه نهان L2 باشد. 12 مگابایت حافظه نهان در سطح سیستم نیز به پشتیبانی تا 64 گیگابایت رم می پیوندد.

همچنین گزارش شده است که این تراشه از فضای ذخیره سازی NVMe و UFC 4.0 پشتیبانی می کند، در حالی که یک Adreno 740 قرار است از گرافیک مراقبت کند. هنگامی که کوالکام بالاخره اسنپدراگون 8cx نسل 4 را در دسترس سازندگان OEM قرار داد، می‌توان انتظار داشت که در دستگاه‌های ویندوز مبتنی بر ARM ظاهر شود. با این حال، عملکرد کلی تراشه احتمالاً تعیین می کند که کدام یک از آن ماشین ها آن را حمل می کنند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چیپ Snapdragon 7 Gen 1 ضعیف تر از Dimensity 8100 است

نظرات در مورد : اولین جزئیات پیرامون پردازنده Snapdragon 8cx Gen 4

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *