اندروید 14 مانع نصب برنامه های قدیمی می شود

اندروید 14 مانع نصب برنامه های قدیمی می شود

گوگل با اجرای دستورالعمل‌های سخت‌گیرانه‌تر برای توسعه و توزیع اپلیکیشن، اقداماتی را برای رفع مشکل آلودگی بدافزار در گوشی‌های هوشمند اندرویدی انجام داده است. این شرکت تضمین کرده است که برنامه‌های موجود در فروشگاه Google Play عاری از بدافزار هستند، اما امکان بارگذاری جانبی برنامه‌ها، شکافی برای انتشار بدافزار ایجاد کرده است. در پاسخ، گوگل قصد دارد نصب برنامه های قدیمی را در اندروید 14 مسدود کند، همانطور که در تغییرات کد اخیر مشاهده می شود. هدف از این حرکت حذف احتمال انتشار بدافزار از طریق بارگذاری جانبی و برنامه های قدیمی تر است.

گوگل همچنین از کاربران اندروید می خواهد که برنامه های خود را به طور منظم به روز کنند. از آنجایی که آخرین نسخه اندروید، اندروید 13، تنها برای 5.2 درصد از همه دستگاه‌ها در دسترس است، ممکن است Google برای محافظت بیشتر از کاربران در برابر انتشار بدافزار، حداقل محدودیت API را به Android 6.0 افزایش دهد. این به این دلیل است که حملات بدافزار معمولاً نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید را با وصله‌های امنیتی قدیمی و حفره‌ها هدف قرار می‌دهند. هنگامی که گوگل شروع به مسدود کردن ویژگی sideloading کند، تعداد حملات بدافزار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. شایان ذکر است که این امر بر گوشی‌های هوشمند جدیدتر با نسخه‌های بعدی سیستم عامل تأثیری نخواهد گذاشت، زیرا به‌روزرسانی‌های به موقع برای برنامه‌های خود دریافت می‌کنند.

گوگل در حال بررسی گزینه هایی برای برندها برای روشن یا خاموش کردن ویژگی است که نصب برنامه های قدیمی را در اندروید 14 مسدود می کند. این شرکت تشخیص می دهد که گسترش بدافزار در میان گوشی های هوشمند اندرویدی یک نگرانی است و اقداماتی را برای رفع آن انجام می دهد. برای اطمینان از اینکه کاربران کنترل کاملی بر دستگاه های خود دارند، ممکن است Google راهی را برای کاربران فراهم کند تا از طریق پوسته فرمان از این ویژگی عبور کنند. این را می توان با معرفی یک پرچم خاص در پوسته فرمان انجام داد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که این فرآیند پیچیده‌تر از نصب یک APK در یک تلفن هوشمند اندرویدی است. هدف این است که دور زدن این ویژگی برای اکثر کاربران دشوارتر شود، اما همچنان راهی برای کسانی که به آن نیاز دارند ارائه شود.

بیشتر بخوانید  مایکروسافت با آفیس اندرویدی همه را شگفت زده کرد.

کاربران ممکن است این ویژگی را در پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 14 ببینند که قرار است در مارس 2023 در دسترس قرار گیرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اندروید 14 مانع نصب برنامه های قدیمی می شود

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *