انتشار زودتر از انتظار آپدیت امنیتی ماه آوریل برای پیکسل 5

انتشار زودتر از انتظار آپدیت امنیتی ماه آوریل برای پیکسل 5

در هفته های قبل گوگل آپدیت امنیتی ماه مارس 2023 را دیراز انتظار برای گوشی های پیکسل منتشر کرد. اما به تازگی یک کاربر ردیت فاش کرده که این شرکت زودتر از موعد آپدیت امنیتی ماه آوریل را برای گوشی پیکسل 5 آن منتشر کرد.

حتی سری پیکسل 6 نسبتا جدید نیز دیراز انتظار آپدیت امنیتی ماه مارس امسال نصیب آنها شد. آپدیت امنیتی در کنار ارتقا امنیتی، موجب رفع مشکلات بسیاری از دستگاه خواهد شد.

اگرچه برخی از کاربران سری پیکسل 6 در Verizon حتی به‌روزرسانی ماه مارس را دریافت نکرده‌اند، یکی از مشترکین Reddit دارای گوشی پیکسل 5 گزارش داد که به‌روزرسانی امنیتی آوریل را در 27 مارس دریافت کرده و یک اسکرین شات را به عنوان مدرک ارائه کرده است.

اسکرین شات دستگاه کاربر نشان می دهد که دارای آپدیت امنیتی 5 آوریل با شماره ساخت TQ2A.230405.003 است. گوگل معمولاً به‌روزرسانی‌های ماهانه را در اولین دوشنبه هر ماه منتشر می‌کند و تاریخ مورد انتظار بعدی 3 آوریل است. از قضا، یکی از کاربران Reddit گزارش داد که به‌روزرسانی امنیتی ماه مارس را زودتر دریافت کرده است.

اگر فکر می‌کنید اینقدر خوش شانس هستید و می‌خواهید به‌روزرسانی‌های موجود در دستگاه Pixel خود را بررسی کنید، به تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی سیستم بروید. با این حال، احتمال دارد که گوشی شما به روز باشد. انتظار می‌رود گوگل برنامه اندروید 14 بتا را در ماه آوریل ارائه دهد، با پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 14 از قبل برای توسعه‌دهندگان جهت بهینه‌سازی برنامه‌های آنها. بیلد اندروید 14 آینده با نام مستعار «کیک وارونه» شناخته می شود.

با فرض اینکه بتا اول اندروید 14 در ماه آوریل منتشر شود، برنامه بتا اندروید 14 می‌تواند تا ژوئن نسخه نهایی خود را دریافت کند، در آن زمان توسعه‌دهندگان انتظار دارند که هیچ تغییر دیگری روی برنامه‌هایشان ایجاد نشود. کاربران پیکسل ممکن است با ریسک کمتری به برنامه بتا بپیوندند. نسخه نهایی اندروید 14 ممکن است در ماه آگوست یا سپتامبر منتشر شود.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود گوگل چه برنامه ای برای اندروید 14 بعدی دارد. سیستم عاملی که انتظار داریم قابلیت های جدیدی در اختیار کاربران گوشی های اندرویدی بگذارد. البته سری پیکسل اولین گوشی هایی هستند که آپدیت اندرویدی دریافت می کنند و اندروید 14 شامل حال آنها خواهد شد.

بیشتر بخوانید  کاربردی ترین دستورات گوگل اسیستنت

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : انتشار زودتر از انتظار آپدیت امنیتی ماه آوریل برای پیکسل 5

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *