ال سی دی هایی که خود را ترمیم می کنند!

ال سی دی هایی که خود را ترمیم می کنند!

نیز دارند. این رویا که شیشه گوشی هایمان که شکسته اند به طور خود کار ترمیم شوند از گذشته در ذهن کاربران وجود داشت و به لطف دانشمندان ژاپنی هم اکنون به واقعیت تبدیل شده است. این دانشمندان توانسته اند که این نوع شیشه را جایگزین صفحه نمایش های معمولی از جنس شیشه بکنند.

گروهی از دانشمندان توکیو به رهبری دکتر تاکوزا شیشه ای ساخته اند که قادر است خود را با یک فشار ساده ی انگشت ترمیم کند. جنس این شیشه پلی اتز-تیاریز (نوعی پلیمر سبک) است و بر خلاف سایر شیشه ها در دمای کمتر ساخته می‌ شود.

مجله های science و ResearchGate در گزارشات خود چنین بیان کرده اند که:

استحکام مکانیکی بالا و توانایی ترمیم در نوع خود یک ویژگی بسیار منحصر به فرد است. در اکثر موارد این مواد به گرم شدن تا دمای ۱۲۰درجه سانتی گراد یا بیشتر نیاز دارند که ساختار خود را از نو سازماندهی و خود را ترمیم کنند.

این شیشه توسط دانشجویی به اسم یو یانا گیساوا ساخته شده است، از پلیمر به عنوان چسب استفاده کرد که متوجه شد تکه های بریده شده چسب با یک فشار ناچیز به هم چسبیدند و یک صفحه ی صاف و شفاف ساخته شد و چندین بار این آزمایش را انجام داد و نتایج یکسان بود. اما استفاده از این نوع شیشه باعث می شود که قیمت گوشی هایی که در آن بکار رفته نیز افزایش یابد ، همچنین کاربرانی که از صفحه گوشی های شکسته رنج می برند نیز یک مزیت عالی است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  چگونه دو مانیتور را به یک کیس متصل کنیم ؟ | نصب مانیتورهای دوگانه

نظرات در مورد : ال سی دی هایی که خود را ترمیم می کنند!

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *