اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

آیفون 12 | اگر به خاطر داشته باشید، هر چه به زمان رونمایی از آیفون‌های 2019 نزدیک می‌شدیم، بازار شایعات داغ‌تر میشد و تا زمان رونمایی تقریبا تمامی موارد و ویژگی‌ها آن‌ها مشخص شده بود. از سوی دیگر، آیفون‌های 2020 از نظر مشخصات شباهت بسیار زیادی به نسل قبلی دارند و تنها از نظر مشخصات و قیمت مقرون به صرفه هستند. در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12 بپردازیم.

طراحی

اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

از زمان معرفی آیفون ایکس، بریدگی ناچ در گوشی‌های آیفون یکی از موضوعات بحث برانگیز بود. اپل، برای اینکه بتواند دوربین سلفی، هدفون و تمامی سنسورهای Face ID را بر روی گوشی تعبیه نماید. مجبور شد تا قیمت بالایی صفحه‌نمایش دستگاه را برش دهد. صفحه نمایش آیفون ایکس کاملا مستطیل بوده و حاشیه‌های بسیار کمی دارد که در اصطلاح دارای یک نمایشگر لبه به لبه می‌باشد.

واضح است که استفاده از بریدگی ناچ برای مدت طولانی نخواهد بود، فقط یک فرآیند موقتی است، تا زمانی که شرکت‌ها بتوانند تمامی این سنسورها را در زیر صفحه‌نمایش پنهان کنند و یا بقدری کوچک شوند که فضای کمتری را در دستگاه اشغال نمایند.

اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

برخی از شایعات در مورد آیفون 12 حاکی از آن است که بریدگی بالای صفحه نمایش و یا بریدگی ناچ بسیاری کوچک‌تر خواهد شد. برخی دیگر ادعا کرده‌اند که قرار است در آیفون 12 پرو تمامی سنسورها در زیر صفحه‌نمایش پنهان خواهند شد و به هیچ وجه شکافی در بالای نمایشگر نخواهید دید. احتمالا نسخه پرو آیفون‌های 2020 بی‌نظیر باشد، زیرا این مورد در حالی است که نسخه معمولی آیفون‌های 2020 از بریدگی کوچکی در بالای نمایشگر برخوردار خواهد بود.

صفحه‌نمایش

بر اساس اطلاعات منتشر شده، آیفون‌های نسل جدید در ابعاد 5.42، 6.06 و 6.67 اینچی ظاهر خواهند شد (بر اساس شایعات اخیر، نمایشگر 5.4 اینچی برای آیفون 12 پرو، 6.1 اینچی برای آیفون 12 و 6.7 اینچی برای آیفون 12 پرو مکس خواهد بود). بر اساس شایعات انتشار یافته، اپل قصد دارد در سال 2020 از نمایشگر LCD بر روی آیفون‌های خود استفاده نماید اما تحلیلگران معتقدند که باید در سال 2020 یک ترکیب کامل از نمایشگر OLED را مشاهده نماییم. گزارشی در رسانه‌های کره‌ای تصریح نمود که شرکت اپل اقدام به خرید پنل‌های OLED از سامسونگ و ال‌جی کرده است. شرکت سامسونگ پنل‌های لازم برای مدل‌های اصلی پرو آیفون را فراهم خواهد کرد، در حالی که ال‌جی تنها نمایشگر مدل‌های 6.1 اینچی را تامین خواهد کرد.

اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

سخت‌افزار

پردازنده‌ی A13 بایونیک اپل بسیار قدرتمند می‌باشد. بسیاری از افراد استدلال می‌کنند که این سخت‌افزار توسط سیستم‌عامل iOS حفظ خواهد شد، زیرا توانایی بسیار بالایی را در آیفون‌های 11 از خود نشان داده و سبب شده که سطح جدیدی از قدرت عکس‌برداری در این مدل‌ها ایجاد گردد.

اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

البته تمامی این موارد که در ادامه ذکر می‌کنیم، شایعه بوده و اطلاعات تایید شده نمی‌باشند. در سال 2020 میلادی شرکت اپل قصد دارد یک تراشه‌ی 5 نانومتری را توسعه دهدکه ظاهرا می‌تواند پردازنده‌ی A13 بایونیک را از دور رقابت حذف نماید. گفته می‌شود که این پردازنده می‌تواند عملکرد آیفون را تا سطح مک‌بوک ایر بالا ببرد.

موضوعی که کاملا مشخص می‌باشد این است که پردازنده‌های موبایلی هر چقدر هم که قدرتمند باشند، بازهم محدودیت‌هایی را خواهند داشت. واقعیت این است که باید میزان مصرف باتری ان‌ها معقول باشد و اینکه در بدنه‌ی کوچک دستگاه با سیستم خنک کننده یکجا قرار بگیرند.

دوربین

اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

بر اساس شایعات منتشر شده، اپل اکنون در حال آزمایش یک سنسور 64 مگاپیکسلی است. برای اینکه سامسونگ نتواند بر سر مگاپیکسل دوربین دستگاه‌های خود جنگ نماید، ممکن است اپل در حال برنامه‌ریزی برای ارتقا وضوح تصویر و همچنین میزان بزرگنمایی دوربین‌های آیفون 12 پرو باشد. هیچگونه اطلاعاتی در مورد فعالیت اپل به منظور بهره‌مندی از فناوری پریسکوپ شرکت Cupertino در دست نیست، بنابراین ممکن است اپل به جای استفاده از سنسور جدید بر روی بزرگنمایی نرم‌افزاری فعالیت نماید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : اطلاعات منتشر شده در مورد آیفون 12

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *