مصاحبه اختصاصی با استاد نمونه زبان فرانسوی ایران

مصاحبه اختصاصی با استاد نمونه زبان فرانسوی ایران

در این مقاله قصد داریم یکی از اساتید خوب زبان فرانسوی تیکا را به شما معرفی کنیم. آقای استادپور از اساتید قدیمی تیکا هستند که سابقه تدریس در دانشگاه تهران را نیز دارند. تجربه موفق آقای استادپور ثابت کرد یک استاد با مهارت تدریس و معلومات بالا می‌تواند در آموزش آنلاین زبان فرانسوی نیز بسیار موفق ظاهر شود.

ویژگی های یک مدرس زبان خوب

روحیه بالا، سخت‌گیری در روند تدریس و اهمیت‌دادن به زبان‌آموزان و پیگیری‌های قبل و بعد از کلاس از ویژگی‌های بارز آقای استادپور هستند. اگر قصد مهاجرت به فرانسه یا کبک کانادا را دارید و مایلید زبان فرانسوی خود را تقویت کنید، آقای پویا استادپور یک گزینه مناسب برای شماست.

سؤالات رایج اساتید زبان جوان معمولاً مواردی شبیه این هستند: آموزش آنلاین زبان به چه مهارت‌هایی نیاز دارد؟ چطور زبان‌آموزان را برای تدریس خصوصی زبان جذب کنم؟ اگر بلافاصله بعد از جلسه آزمایشی از زبان‌آموز بازخوردی نگرفتم چطور انگیزه خودم را حفظ کنم؟

چطور آنلاین زبان تدریس کنیم؟

مهارت‌های تدریس در نهایت استانداردهای ثابتی دارند! اگر شما در کلاس‌های حضوری یک استاد موفق باشید، برای ورود به دنیای آموزش آنلاین زبان فرانسوی صرفاً باید مهارت‌های جدیدی را به روش‌های تدریس خود اضافه کنید.

کلاس زبان آنلاین و به‌خصوص آموزش خصوصی زبان از نظر درآمد برای اساتید زبان برتر به‌صرفه‌تر خواهد بود. اساتید زبان و به‌ویژه اساتید جوان می‌دانند که ساعت‌های تدریس در آموزشگاه‌ها معمولاً طولانی و با حق‌التدریس نسبتاً پایین – در مقایسه باانرژی و زمانی که استاد صرف تدریس و رفت‌وآمد می‌کند – است. تدریس در آموزشگاه می‌تواند تجربه ارزشمندی باشد، بااین‌وجود مدرسی که تدریس را به‌عنوان حرفه خود انتخاب می‌کند باید تا حدودی با اصول جذب زبان‌آموزان آشنا باشد.

شما می‌توانید در جلسه آزمایشی سؤالات مهم و اصلی را مطرح کنید تا بتوانید برنامه درسی خودتان را به زبان‌آموز ارائه دهید.

شروع به تدریس

اگر اولین تجربه‌های تدریس شما با تدریس آنلاین شروع می‌شوند، نگران نباشید. بهترین راه یادگرفتن تدریس با شروع کردن آن است. معمولاً بعد از برگزاری چند جلسه شما می‌توانید به روشی که مناسب خودتان است دست پیدا کنید.

تهیه یک پروفایل و ویدئوی معرفی مناسب واقعاً مهم است! در پلتفرم‌هایی مانند تیکا و به‌طورکلی در دنیای خدمات آنلاین، کاربران انتخاب‌های زیادی دارند. شما قطعاً ویژگی‌های شخصی و مهارت‌هایی دارید که شما را خاص می‌کند، اما باید این موارد را به‌خوبی عرضه کنید. رقابت در زمینه جذب زبان‌آموزان مناسب از لحظه اول شروع می‌شود و شما باید بتوانید با یک پروفایل مناسب و ویدئوی باکیفیت، مهارت‌های خودتان را عرضه کنید.

در نهایت، درصورتی‌که یک زبان‌آموز شرایط ادامه کلاس و یا همراهی با شما را نداشت، ناامید نشوید.

 

سابقه استاد زبان فرانسوی، آقای استادپور در تیکا

استاد پویا استاد پور اولین استاد زبان فرانسوی در سامانه آموزش زبان تیکا بودند که در سال 1398 فعال شدند. ایشان نه‌تنها به بسیاری از زبان‌آموزان پیگیر و مصمم در یادگیری زبان فرانسوی کمک کردند، بلکه استاد زبان فرانسوی برخی از اساتید انگلیسی فعال در سامانه آموزش زبان تیکا نیز بودند. آقای استاد پور با داشتن سابقه طولانی در تدریس این زبان، یکی از منظم‌ترین و قابل‌اتکاترین اساتید تیکا هستند.

روش تدریس زبان فرانسه


آقای استادپور در توصیف روش تدریس خودشون گفتند بیشتر از کتاب‌ها و روش تدریس Collection Progressif (progressive) CLE و Nouvelle Grammaire de Sorbonne و Collection en dialogue  در کلاس زبان آنلاین استفاده می‌کنند. باتوجه‌به اینکه زبان‌آموزان آقای استادپور بیشتر در سطح بالای متوسط هستند، این روش که کاملاً جامع است می‌تواند به زبان‌آموزان در رسیدن به بالاترین سطح تسلط بر زبان فرانسوی کمک کند. آقای استادپور معتقدند “در صورت استفاده از این متد، زیاد نیازی به استفاده از منابع تکمیلی وجود نخواهد داشت. این متد در سال 2016 معرفی شده و مثل بسیاری از متدهای به‌روز دیگر، اکسیونل هست”.

دشواری های تدریس آنلاین زبان

یادگیری زبان فرانسه که قواعد دستوری آن با زبان فارسی تفاوت زیادی دارد، نیازمند تلاش و کوشش بسیاری از سمت زبان‌آموز است. برخی زبان‌آموزان تصور می‌کنند صرفاً با رزرو کلاس با یک استاد حرفه‌ای می‌توانند به‌راحتی به هدف خود برسند. آقای استادپور برای این دسته از زبان‌آموزان گزینه مناسبی نیست!
به نظر آقای استادپور فرآیند یادگیری و ارتباط بین استاد و زبان‌آموز کاملاً دوطرفه است. انگیزه داشتن یا نداشتن یک شاگرد می‌تواند روی استاد هم تأثیر بگذارد. پیگیری یک زبان‌آموز و به‌موقع انجام‌دادن تکالیف محول شده از تقاضاهایی است که آقای استادپور از زبان‌آموزان دارد.

چرا استاد پویا استادپور؟

تسلط بالا و علاقه زیاد به زبان فرانسوی، تحصیلات آکادمیک در مقطع دکتری در یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور، محبوبیت بالا بین زبان‌آموزان و زمان‌های زیادی که در تقویم آقای استادپور قابل رزرو هستند، تنها بخشی از دلایلی هستند که ما ایشون رو به شما پیشنهاد می‌کنیم.
آقای استادپور بادقت بالا زبان‌آموزان رو در جلسه اول آموزش خصوصی زبان ارزیابی می‌کنند. برنامه دقیقی و متناسب با سطح هر زبان‌آموز به افراد ارائه می‌کنند. جلسه اول با آقای استادپور حکم یک فیلتر اولیه را هم دارد! چون ایشون فقط زبان‌آموزانی رو قبول خواهند کرد که هدف بسیار مشخصی داشته باشند. درعین‌حال سامانه آموزش زبان تیکا دست اساتید و زبان‌آموزان را در انتخاب طول دوره‌ها و منابع کاملاً باز گذاشته است. اساتید آموزش آنلاین زبان فرانسوی به‌صورت منظم و هدفمند تدریس می‌کنند.
به نظر آقای استادپور رضایت زبان‌آموز در فرآیند یادگیری اهمیت زیادی دارد. ایشون در مصاحبه با سایت تیکا اعلام کردند: “زیاد پیش میاد که یک زبان‌آموز در ترم بعدی به استاد اعلام می‌کنه که مطالب ترم قبل رو به علت کمبود وقت یاد نگرفته. برای پیشگیری از این موارد، پیشنهاد من اینه که عنوان‌های تدریس شده در هر ترم اگر ده تا هستند، به هشت تا کاهش پیدا کنند، و در عوض زمان بیشتری برای یادگیری عمیق زبان‌آموزها اختصاص داده بشه. به نظرم این رضایت بیشتری هم برای زبان‌آموزان خواهد داشت.”

مصاحبه اختصاصی با استاد نمونه زبان فرانسوی ایران


نظرات زبان آموزان فرانسوی
 

با انداختن یک نگاه ساده به نظراتی که شاگردان آقای استادپور برای ایشون نوشتند، می‌توانیم به رضایت این زبان‌آموزان پی ببریم. تعدادی از شاگردان ایشون از هم‌وطنان مقیم خارج از کشور هستند که برای تقویت زبان فرانسه خودشون از سامانه تیکا استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید به جمع این زبان‌آموزان موفق وارد شوید، کافی است کلاس زبان آنلاین خودتان را شروع کنید!

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مصاحبه اختصاصی با استاد نمونه زبان فرانسوی ایران

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. روش تدریس شون عالیههههه
    من باهاشون کلاس داشتم
    همون جلسه اول دلت میخواد کل زبان فرانسه رو قووورت بدی
    مرسی استاد استادپور