آیفون 15 پلاس گوشی ارزان تر از نسخه قبل

آیفون 15 پلاس گوشی ارزان تر از نسخه قبل

اپل امسال از نسل بعدی سری آیفون 14 خود با چهار مدل جدید رونمایی کرد. با این حال، گفته می شود که این غول فناوری نگران فروش آیفون 14 پلاس است و علاوه بر تغییر ساختار مجموعه آیفون 15، در حال بررسی کاهش قیمت آیفون 15 پلاس است. به گفته MacRumors، yeux1122، که در گذشته اطلاعات موثق و گمراه‌کننده را منتشر کرده است، اپل در حال بررسی راه‌هایی برای بازنگری در نحوه عملکرد آیفون‌های پرو و غیرپرو برای آیفون 15 است.

این گزارش دو طرح بالقوه را که غول فناوری ادعا می‌کند در نظر گرفته است، تشریح می‌کند، اولی تمایز بیشتر بین آیفون‌های پرو و غیرپرو است. ثانیا، با استناد به منابع داخلی زنجیره تامین و صنعت، این گزارش نشان داد که اپل در حال بررسی کاهش قیمت مدل پلاس این مجموعه است که در حال حاضر از 899 دلار (حدود 75000 روپیه) شروع می شود. کاهش قیمت آیفون 15 پلاس به این معنی است که آیفون اصلی که از 799 دلار (حدود 66000 روپیه) شروع می شود، ممکن است کاهش قیمت نیز دریافت کند، مگر اینکه اپل بخواهد تفاوت قیمت بین این دو دستگاه را ببندد.

اپل در سال های اخیر چندین بار مجموعه آیفون های خود را تغییر داده و مورد ارزیابی مجدد قرار داده است. این غول فناوری شروع به عرضه مدل‌های آیفون با اندازه‌های کوچک و بزرگ با آیفون 6 و آیفون 6 پلاس کرد و سپس به چهار مدل، که شامل دو نسخه استاندارد و دو نسخه پیشرفته، با مواد، رنگ‌ها و عملکردهای دوربین متفاوت است، عرضه کرد.

طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، اپل قصد دارد ویژگی نمایشگر Dynamic Island به شکل قرص را در تمامی مدل های آیفون 15 قرار دهد. با این حال، بعید است که صفحه نمایش ProMotion با تازه سازی بالا در انواع وانیلی یا پلاس گنجانده شود. اشاره کرد که اپل پنل های LTPO خود را از سامسونگ و ال جی دریافت می کند، در حالی که نمایشگرهای معمولی 60 هرتزی از BOE می آیند. BOE پنل های LTPO را برای عرضه آیفون 15 آماده نخواهد داشت. بنابراین، اپل به احتمال زیاد با پنل های فعلی 60 هرتز برای آیفون 15 و آیفون 15 پلاس استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید  لیست شدن آیفون 9 اپل در یکی از فروشگاه ها

گفته می‌شود که سال آینده این غول فناوری قصد دارد به جای نسخه پرو مکس، آیفون ۱۵ اولترا اپل را عرضه کند. گفته می شود که آیفون دارای ویژگی هایی مانند فیلمبرداری 8K و لنز پریسکوپ است.

در همین حال، اپل امسال مدل آیفون 14 پلاس را عرضه کرد و با صفحه نمایش 6.7 اینچی Super Retina XDR OLED عرضه می شود. این دستگاه دارای نسخه جدیدی از چیپست A15 Bionic است. آیفون 14 پلاس دارای تنظیمات دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی است. رم 4 گیگابایتی و انواع حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی را ارائه می دهد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 15 پلاس گوشی ارزان تر از نسخه قبل

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *