آیفون 15 با پورت سریع USB-C از راه می رسد

آیفون 15 با پورت سریع USB-C از راه می رسد

آیفون 15، گوشی هوشمند آینده اپل، نقطه عطف قابل توجهی برای این شرکت خواهد بود، زیرا برای اولین بار درگاه USB-C را به جای درگاه لایتنینگ دریافت می کند. در نسخه‌های مختلف این سری، پورت‌های مختلفی جای آن‌ها را خواهند گرفت.

به لطف قانون جدیدی که چند هفته پیش اتحادیه اروپا تصویب کرد، اکثر ابزارهای الکترونیکی اکنون باید از اتصال USB-C برای شارژ و انتقال داده پشتیبانی کنند. به همین دلیل، اپل مجبور شد اعلام کند که استفاده از پورت لایتنینگ انحصاری خود را در مدل آینده آیفون متوقف خواهد کرد.

فقط iPhone 15 Pro و 15 Pro Max (یا iPhone 15 Ultra) واجد شرایط USB-C 3.2 هستند. به گفته مینگ-چی کو، این یکی از جدیدترین نسل های اتصال جهانی است. اپل همچنین ممکن است محصولات پریمیوم خود را با Thunderbolt 3 سازگار کند تا بتوانند با مک کار کنند. در هر صورت، آنها قادر خواهند بود به نمایشگرهای خارجی 4K 120 هرتز متصل شوند و اطلاعات را با سرعت کامل تا 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند.

از طرف دیگر، آیفون 15 و 15 پلاس فقط واجد شرایط اتصال بسیار کندتر USB-C 2.0 هستند. به یاد داشته باشید که سرعت تئوری این استاندارد فقط 480 مگابیت بر ثانیه است که همان سرعتی است که لایتنینگ ارائه می کند. طرفداران این برند به لطف جدیدترین استانداردهای USB-C هیچ پیشرفتی نسبت به مدل فعلی نخواهند داشت. در عوض، آیفون 15s از سرعت انتقال قابل توجهی بالاتر بهره نخواهد برد.

با این حال، این انتخاب ممکن است اپل را قادر سازد تا بین نسخه های Pro و غیر Pro تمایز قائل شود. این شرکت اخیراً این تغییر را در iPad 2022 انجام داده است که فقط دارای یک پورت USB-C 2.0 است. نسخه 2.0 USB 4 قبلاً توسط USB Promoter Group رونمایی شده است که پهنای باند موجود را دو برابر می کند. این سرعت را از 40 گیگابیت بر ثانیه به 80 گیگابیت در ثانیه افزایش می دهد. و حتی ارائه حداکثر سرعت 120 گیگابیت در ثانیه را در یک جهت فعال می کند. با این حال، ما پیش بینی نمی کنیم که حداقل تا سال 2024 در گوشی های هوشمند موجود باشد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیفون 15 با پورت سریع USB-C از راه می رسد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *