آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟

آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟

امروزه تعداد گیمرها در حال افزایش است و بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند. همچنین هر یک از آن‌ها به دنبال تجهیزاتی هستند تا تجربه‌ای بهتر را رقم بزنند. خیلی از افراد و گیمرها که به دنبال تعویض سیستم قدیمی با یک سیستم بهتر هستند به این فکر می‌کنند که آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟ مینی پی سی ها از دستگاه‌های پرطرفدار و مفید دنیای امروزی هستند که توسط بعضی از ویژگی‌ها و مزایا نسبت به بسیاری از سیستم‌های دیگر برتری پیدا می‌کنند اما آیا واقعاً می‌توان از آن‌ها برای بازی و گیمینگ استفاده کرد؟ در ادامه این مطلب با بررسی جزئیات مهم درباره مینی کامپیوتر به این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

مینی پی سی چیست؟

در مجموع مینی پی سی (Mini PC) نوعی کامپیوتر است و تفاوت آن با کامپیوترهای شخصی عموماً سایز و اندازه آن است. حتی مینی پی سی ها قادر به انجام اکثر پردازش‌ها و کارهایی که با کامپیوترهای شخصی انجام می‌شوند، هستند. به عبارتی دیگر آن‌ها نوعی کیس کوچک هستند که به‌آسانی در یک کیف یا کوله حمل می‌شوند.

به همین دلیل کاربردهای آن‌ها روزانه افزایش می‌یابند و به‌طبع نمونه‌های بیشتری توسط انواع برندها تولید و عرضه می‌شوند. همچنین از لحاظ سخت‌افزاری وابسته به مدلی که دارند، دارای تمام قطعات لازم برای یک پردازش مطلوب هستند.

این دستگاه با عنوان‌های مینی کامپیوتر و کامپیوتر کوچک هم در بازار رایج است. اگرچه بعضی از مدل‌های آن نسبت به کامپیوترهای شخصی قطعات سخت‌افزاری کمتری دارند اما از نظر عملکرد دارای توانمندی بالایی هستند و خیلی از کارها را وابسته به مدل، مثل پی سی یا حتی بهتر از آن انجام می‌دهند. اما اصلی‌ترین سؤال این است که آیا درباره گیمینگ هم این قابلیت را دارند؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟

در چند سال اخیر تولیدات مینی پی سی گسترش یافته است و برندهای معروفی انواع گوناگون آن را تولید کرده‌اند. در میان این نمونه‌های مختلف، مدل‌های مینی پی سی گیمینگ (Gaming) هم وجود دارد که به‌صورت اختصاصی طراحی شده‌اند و حتی بسیاری از انواع آن از قابلیت پردازش‌های سنگین و گرافیکی هم برخوردار هستند. در نتیجه برای گیمینگ مناسب خواهند بود.

در این راستا تنها مسئله‌ای که نباید فراموش کرد، خرید مینی کامپیوتر گیمینگ با مدلی مناسب برای این پردازش از برندی قابل‌اعتماد است. همچنین نه‌تنها نمونه‌های حرفه‌ای این دستگاه برای گیمینگ و بازی مناسب است، بلکه خیلی از آن‌ها به دلیل امکانات قدرتمند حتی بهتر از بعضی مدل‌های کامپیوتر یا لپ‌تاپ عمل خواهند کرد.

مشخصاً در گذشته اگر کسی به یک کامپیوتر گیمینگ و قابل حمل نیاز داشت، تنها انتخاب ممکن لپ‌تاپ بود اما امروزه مینی پی سی ها که حتی در بعضی از مدل‌ها سبک‌تر از لپ‌تاپ هستند، گزینه‌های بیشتری را برای گیمرها به وجود آورده‌اند.

پس شما هم می‌توانید به‌راحتی بهترین سیستم را برای بازی و گیم تهیه کنید، تنها باید اطلاعات خود را نسبت به کامپیوترهای کوچک افزایش دهید تا در انتها یک تجربه‌ای عالی برای گیمینگ خود رقم بزنید.

آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟

ویژگی‌های مینی پی سی های گیمینگ

مزایا، قابلیت‌ها و امکانات یک مینی پی سی گیمینگ خوب تماماً مسائلی هستند که ثابت می‌کنند چرا شما باید خرید این کامپیوتر را برای خود در نظر بگیرید. این ویژگی‌های مهم در چنین معیارهایی یافت می‌شوند:

  1. مشخصاً اولین ویژگی پراهمیت مربوط به قابلیت حمل آسان مینی پی سی است. وزن سبک به شما این اجازه را می‌دهد که به‌راحتی آن‌ها را حمل کنید.
  2. ابعاد کوچک این کامپیوتر دیگر ویژگی مهم است که باعث می‌شود بتوانید آن را بدون دردسر روی میز، پشت مانیتور یا هر جای دیگری قرار دهید.
  3. یک کامپیوتر کوچک خوب از پردازنده یا سی پی یو قوی برای عملکرد مفید برخوردار است.
  4. گرافیک مینی پی سی گیمینگ حرفه‌ای بالا است تا بازی‌های مختلف را با کیفیتی عالی اجرا کند.
  5. مدل‌های ویژه این کامپیوترها سروصدا ایجاد نخواهند کرد و به‌طبع شرایطی آرام و مطلوب برای گیمینگ برقرار خواهد شد.
  6. توانایی این دستگاه‌ها بسیار بالا است، به‌صورتی که در استفاده طولانی مدت همچنان بدون ایجاد حرارت عملکرد مطلوبی خواهند داشت.

البته این موارد تنها قسمتی از ویژگی‌های مینی پی سی گیمینگ هستند که باید پیش از خرید از آن‌ها اطلاع داشته باشید و باقی مزایا را با استفاده از این دستگاه‌ها تجربه خواهید کرد.

همین ویژگی ها باعث شده است که مینی پی سی علاوه بر گیمینگ، کاربردهای فراوان دیگری نیز داشته باشد.

5 مینی پی سی گیمینگ برتر

آشنایی با بهترین مینی پی سی گیمینگ برای تصمیم‌گیری بهتر به شما کمک خواهد کرد، پس 5 مورد برتر را به شما معرفی خواهیم کرد.

1.      مینی پی سی گیمینگ اینتل NUC11BTMI9

در حال حاضر اینتل بهترین سازنده کامپیوتر کوچک برای گیمینگ است و محصولات آن در بازار بی‌نظیر هستند. مینی پی سی گیمینگ اینتل مدل NUC11BTMI9 از معدود مدل‌هایی است که در راستای گیمینگ حرف اول را می‌زند. این دستگاه همراه با طراحی جذابی که دارد، از پردازنده‌ای عالی بهره‌مند شده است. همچنین گرافیک، میزان سرعت، تعداد پورت‌ها، قابلیت نصب کارت گرافیک مجزا و دیگر امکانات از هر لحاظ برتر بودن آن را ثابت می‌کنند.

2.      مینی پی سی گیمینگ اینتل NUC11PHKI7CAA

شواهد گواه بر این دارند که برای خرید مینی پی سی گیمینگ، انتخاب نکردن مدل اینتل NUC11PHKI7CAA یک اشتباه و ضرر خواهد بود! در این دستگاه که از جدیدترین‌های دنیای گیمینگ است، پردازنده قوی اینتل core i7 نسل 11 تعبیه شده که عملکرد قابل‌توجهی را به گیمرها ارائه می‌کند. همچنین خصوصیات مهم دیگر مثل پشتیبانی از رم تا 64 گیگابایت، پورت‌های متنوع، گرافیک مطلوب، داشتن شارژر بی‌سیم و مواردی از این نظیر بر کیفیت این کامپیوتر افزوده‌اند.

3.      مینی پی سی HP Elite Slice

یکی از محصولات کامپیوتر کوچک گیمینگ متعلق به شرکت اچ پی است که از حافظه، کیفیت، سی پی یو و گرافیک مناسبی بهره‌مند می‌باشد. این کامپیوتر که وزن بسیار کمی دارد، دارای پردازنده اینتل  Core i5 6500T می‌باشد. در نتیجه خیلی از افراد آن را انتخاب کرده‌اند.

4.      مینی پی سی MSI Trident X

به عنوان یکی از مینی پی سی های گیمینگ حرفه‌ای باید به مدل MSI Trident X  اشاره کرد که دارای پردازنده نسل 9 اینتل است. همچنین قدرت بالای این دستگاه باعث می‌شود که تجربه‌ای مطلوب برای گیمرها رقم بزند. اما با این حال اندازه آن نسبت به بعضی دیگر از مدل‌های برتر بزرگ‌تر است.

آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟

5.      مینی پی سی اینتل NUC Extreme Gaming

بازهم یکی از مدل‌های عالی گیمینگ متعلق به اینتل است که تا به حال بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای را راضی کرده است. همچنین پردازنده اینتل core i9 در آن تعبیه شده که به کارایی آن توانایی بسیار می‌بخشد.

خرید مینی پی سی گیمینگ

در نهایت عوامل مطرح‌شده نشان می‌دهند که کامپیوترهای کوچک برای گیمینگ و بازی گزینه‌ای کم‌نظیر خواهند بود. کافیست برای خرید بهترین مینی پی سی گیمینگ با استفاده از این اطلاعات به مراکز معتبر مراجعه نمایید تا به بهترین‌ها دسترسی پیدا کنید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا مینی پی سی برای گیمینگ مناسب است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *