آیا در گذرنامه های ایرانی نیز GPS قرار داده شده است؟

گذرنامه های ایرانی

اگر در خبرها مشاهده کرده باشید، مدتی قبل ویدئویی مبنی بر قرار گرفتن GPS در گذرنامه های ایرانی منتشر شد که با واکنش بسیاری از افراد روبرو شد. در این میان برای برخی این سوال پیش آمد که آیا چنین موضوعی صحت دارد؟ و دولت زمانی که افراد از کشور خارج می شوند آن ها را ردیابی می نماید؟ این مسئله سبب شد تا از رئیس اداره ی گذرنامه سوالاتی پرسیده شود.

گذرنامه های ایرانی

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی کشور سرهنگ مجید صمدی در گفتگو با خبرنگاران در مورد وجود GPS در گذرنامه‌ های الکترونیکی ایران گفته است که خبری مبنی بر اینکه GPS در گذرنامه‌ ها قرار داده شده است، مسئله ای  غیرتخصصی و خنده‌ دار می باشد.

سرهنگ مجید صمدی در ادامه ی صحبت های خود بیان کرد: ایران نظیر 90 درصد از کشورهای دارای گذرنامه ی الکترونیکی است و بر همین تراشه‌ ای الکترونیکی در آن تعبیه شده است.

گذرنامه های ایرانی

رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه نیروی انتظامی کشور در ادامه صحبت های خود گفت: بر روی جلد گذرنامه های الکترونیکی ایرانی نیز علامتی مانند دوربین حک شده است که به طور کاملا شفاف اعلام می نماید که گذرنامه الکترونیکی می باشد. به طور رسمی اعلام شده است که در این پاسپورت‌ ها یک تراشه ی RFID تعبیه شده است که فقط اطلاعات هویتی در آن ذخیره شده است و کارایی دیگری ندارد. زیرا اساسا این تراشه‌ های الکترونیک نه باتری دارند و نه به آنتنی متصل هستند که بتوانند سیگنالی دریافت دریافت و ارسال نماید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : آیا در گذرنامه های ایرانی نیز GPS قرار داده شده است؟

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. میشه گفت بله ، تراشه هستش ، و به گفته جناب سرهنگ مجید صمدی ، مجهز به RFID هستش ، RFID در واقع همانند یک کارت بی آر تی میباشد که در گذرنامه چنین چیزی نیست ولی اگه کسی گذرنامه باطله داشته باشه که تمدید کرده و باطل شده در جلد آخر گذرنامه رو که دو لایه هستش باز کنند مشاهده خواهند کرد که چه بکار برده شده و یک تراشه کوچیک با فویل آلومینیومی و چند رشته سیم مسی به اندازه کارت بانکی در جلد گذرنامه موجود میباشد