آیا خوردن برف برای سلامت مضر است؟

خوردن برف

ارتفاعات جوی زمین در اصل شبیه به زباله دانی هوایی است. با وجود این حالت آیا خوردن برفی که از آسمان می بارد کار درستی است؟

برف ماده ای سفید رنگ، پولکی مانند و به شدت سرد است که از آسمان به زمین می بارد. خوردن این نزول آسمانی از زمان های خیلی قدیمی هم مرسوم بوده است به طوری که رومیان باستان بر روی برف عسل طبیعی را می ریختند و آن را به عنوان یک دسر میل می کردند، مدل امروزی این دسر باستانی دستور ساده ای برای بستنی برفی است که با قاطی کردن برف و خامه و شکر به وجود می آید. البته مدل دیگری هم برای خوردن برف وجود دارد که هر انسانی در طول عمرش برای یک بار هم که شده این کار را انجام داده است و آن هم گرفتن دانه های برف با زبان هنگام فرود آن ها از آسمان است.

برف

افرادی که علاقه به خوردن برف دارند می گویند که مراقب هستند تا دانه های برفی که می خورند به زمین نرسیده باشد و یا اینکه به دنبال زمینی پر از برف سفید دست نخورده می گردند، تا برفی به دست بیاورند که پاک و تمیز باشد. مطالعات جدید به خوبی نشان می دهد که به دلیل آلودگی های موجود در جو بالای آسمان شهر های بزرگ و پر جمعیت و به خصوص شهر های صنعتی، برفی که هنوز به زمین نرسیده به همان اندازه ی برفی که بر روی زمین است آلوده است.

در ماه های آخر سال ۲۰۱۵ میلادی تحقیقی در زمینه ی محیط زیست توسط محقق های دانشگاه مک گیل منتشر شد، مطالعات آن ها بر این اساس بود که پولک برف تازه دارای بالا ترین دوز آلاینده های اتومبیل ها است به طوری که این دوز حتی از آب متبلور نیز بیشتر است. محققین دانشگاه های آمریکا نیز در تحقیقی درباره ی این رویداد با جمع آوری مقداری از برف های موجود در مناطق مختلف آمریکا به این نتیجه رسیدند که برف های موجود در مناطق مختلف حتی مناطق کوهستانی هم دارای دوز هایی از دوده ی ذغال سنگ و خاک اند. همان طور که در بالا ملاحظه کردید بر طبق یافته های موجود از تحقیقات به صورت کاملا آشکار معلوم است که خوردن برف به هر صورتی که باشد برای سلامتی انسان مضر است.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا خوردن برف برای سلامت مضر است؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *