آیا بنزین دو نرخی می شود ؟

بنزین دو نرخی

این روزها حتما در خبرها مطالعه کرده اید که بنزین قرار است به صورت سهمیه بندی شده و با استفاده از کارت سوخت به افراد ارائه گردد و هر شخص در طول ماه به میزان مشخصی می تواند بنزین مصرف نماید. البته یکی از دلایل دیگر این کار کاهش میزان قاچاق بنزین از ایران می باشد که اخیرا این مسئله با پایین آمدن ارزش پول ایران رونق بسیاری داشته است و دولت نیز از این مسئله خسته شده است.پ

دو نرخی شدن قیمت بنزین

هدایت الله خادمی، یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در این خصوص بیان کرد:

در طی جلسه ی برگزار شده در مجلس شورای اسلامی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ های مجلس درخصوص فعال شدن سامانه هوشمند کارت سوخت، سهمیه بندی و همچنین ۲دو نرخی شدن بنزین تبادل نظر صورت گرفت.

ایشان با بیان این موضوع که در طی این جلسه آماری از میزان تولید بنزین و همچنین میزان مصرف بنزین از سوی کارشناسان بخش پژوهش‌ های مجلس ارائه گریدید، افزود:

همچنین در طی این جلسه درخصوص تجربه ی استفاده از کارت سوخت، سهمیه‌ بندی بنزین و دو نرخی شدن آن بحث هایی به میان آمد.

بنزین دو نرخی

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان این مسئله که با توجه به میزان افزایش مصرف بنزین و همچنینافزایش قاچاق سوخت باید به جهتی حرکت داشته باشیم که قاچاق و مصرف سوخت کاهش پیدا کند و در ادامه ی صحبت های خود بیان کرد:

یکی از روش های کاهش میزان مصرف و قاچاق سوخت، استفاده از سیستم سهمیه‌ بندی،دو نرخی شدن بنزین و فعال نمودن کارت های هوشمند سوخت می باشد.

خادمی در این مورد تاکید نمود:

در طی این جلسه حدودا تمامی اعضای کمیسیون موافق بودند که باید میزان مصرف و قاچاق بنزین کاهش پیدا کند و تاکید نمودند که برای این کار باید از تجربیات قبل استفاده نمود.

همانطور که ار سخنان هدایت الله خادمی متوجه شدید گویا دولت تصمیم دارد بازهم همراه با سهیمه بندی بنزین برای دارندگان خودروهای نقلیه ی عمومی و شخصی بازهم همانند گذشته بنزین را با دو نرخ دولتی و آزاد در پمپ بنزین ها عرضه نماید که در صورت انجام پذیرفتن این اتفاق ممکن است کمی شرایط برای شهروندان سخت شود و در شرایط پساتحریم عده ای روند فعالیت خود را تغییر دهند.

بیشتر بخوانید  قیمت بنزین دو نرخی نخواهد شد

 

دیدگاه شما در خصوص دو نرخی شدن قیمت چیست؟ به نظر شما قیمت نرخ دوم بنزین چقدر خواهد بود؟

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آیا بنزین دو نرخی می شود ؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *