آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

امروزه هرکسی دارای یک اکانت جیمیل می باشند که می توانند برای خیلی از کارها از جمله استفاده از خدمات سایت ها ، خریدهای آنلاین و ..از آن استفاده کنند

شاید دیگر نخواهید از اکانت جیمیلتان استفاده ‌کنید، یا مراقب اطلاعاتی هستید که Google در مورد شما میداند یا به هر دلیل دیگری تصمیم به حذف اکانت جیمیل گرفته اید.

چگونه اکانت جیمیل را حذف کنیم

در حالی که گوگل حذف اکانت جیمیل شما را آنقدر ساده نمی کند که بتوانید طور تصادفی انجام دهید، با این وجود این یک فرآیند نسبتاً ساده است. اگر مطمئن هستید که می خواهید اکانت جیمیل را حذف کنید، در اینجا نحوه حذف اکانت جیمیل را توضیح می دهیم.

مراحل حذف اکانت Gmail

1-به صفحه حساب Google خود بروید.

2-روی آیکون«Data & personalization » کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

در سمت چپ صفحه، گزینه سوم پایین ” Data & personalization ” روی آن کلیک کنید تا به صفحه جدید هدایت شوید.

3- ” Delete a service or your account” را انتخاب کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

صفحه را به پایین اسکرول کنید تا به بخشی به نام دانلود، حذف، یا برنامه‌ریزی برای داده‌های خود را ببینید. روی دکمه ” Delete a service or your account ” کلیک کنید.

4- تصمیم بگیرید دقیقاً چه چیزی را می خواهید حذف کنید.

یک حساب Google چیزی فراتراز جیمیل را مدیریت می کند. اگر می‌خواهید از شر Gmail خلاص شوید اما سایر سرویس‌های Google مانند حساب YouTube را نگهدارید و یا اگر می‌خواهید همه آثار حساب Google شما از بین برود، روش‌های مختلفی وجود دارد.

بیایید با حذف سرویس جیمیل شروع کنیم. (اگر می خواهید کل حساب Google خود را حذف کنید، به مرحله 7 بروید.) روی ” Delete a service ” کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

5-سرویس جیمیل را حذف کنید.

شما به صفحه جدیدی هدایت می شوید که شبیه تصویر زیراست. (ممکن است مجبور شوید برای تأیید دوباره وارد Google شوید.)

Gmail را انتخاب کنید و روی نماد سطل زباله در سمت راست کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

6- یک آدرس ایمیل جدید ارائه دهید و آن را تأیید کنید.

اگر حساب جیمیل خود را حذف کنید، باید آدرس دیگری متعلق به خود به Google بدهید تا بتوانید به استفاده از سرویس‌های دیگر مانند Google Play، Docs یا Calendar ادامه دهید.

بیشتر بخوانید  گوگل برای افراد سرشناس کلیدهای امنیتی خواهد داد

در آن حساب ایمیل، یک پیام ایمیل به شکل زیر دریافت خواهید کرد. برای تأیید اینکه می‌خواهید حساب جیمیل خود را حذف کنید، باید روی پیوند کلیک کنید.

متن را کامل بخوانید، کادر  « Yes, I want to delete youremailaddress@gmail.com permanently from my Google Account » را علامت بزنید و «Delete Gmail» را  کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

7- قبل از حذف حساب Google صفحه هشدار را بخوانید.

اگر می‌خواهید تمام آثار حساب Google شما از بین برود، در صفحه ‌ای که در مرحله 4 در آن بودید، «Delete your account» را انتخاب کنید. شما به صفحه ای هدایت می شوید که شبیه این است.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

8-دکمه delete را فشار دهید

گوگل از شما می خواهد که کاملاً مطمئن باشید ازکاری که می خواهید انجام دهید، زیرا دیگرنمی توان آن را لغو کرد.

باید دو کادر را علامت بزنید: یکی تأیید می ‌کند که تصدیق می ‌کنید که هرگونه تراکنش مالی در حساب همچنان پرداخت خواهد شد، و دیگری تأیید می‌کند که می ‌خواهید حساب Google خود را حذف کنید. سپس روی دکمه ” Delete account ” کلیک کنید.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

9-کار شما تمام شد!

حساب جیمیل شما  و احتمالاً کل حساب Google شما، بسته به انتخاب های خود از بین رفته است. شما یک اعلان نهایی به شکل زیر دریافت خواهید کرد.

آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

اگرچه حساب Google شما لزوماً برای همیشه از بین نمی رود. در صفحه آخر، گوگل می‌گوید: «If you accidentally deleted your Google Account, you have a short amount of time to try and recover it »که برای این است که اگر به طور تصادفی حساب جیمیل خود را حذف کرده اید می توانید آن را بازیابی کنید، این کار از طریق سایت بازیابی حساب انجام می شود، اما اگر حذف شما در چند روز گذشته باشد، این لینک برای شما کار نخواهد کرد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : آموزش حذف اکانت جیمیل (Gmail )

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *