آموزش اکتیو کردن ویندوز 8

اکتیو کردن ویندوز 8

یکی از موضوعاتی که کاربران پس از نصب ویندوز با آن روبرو می شوند، مسئله ی اکتیو کردن و یا فعال کردن ویندوز می باشد. لازم به ذکر است که هر یک از ویندوز ها نحوه ی فعالسازی متفاوتی دارند. یکی از مواردی که سبب می گردد شما به اکتیو کردن ویندوز خود احتیاج پیدا کنید این است که سخت افزار دستگاه خود را تغییر دهید. در این بخش تصمیم داریم تا نحوه ی اکتیو کردن ویندوز 8 را برای شما شرح دهیم.

مراحل اکتیو کردن ویندوز 8

  • گام اول

در ابتدا باید بررسی کنید که آیا قبلا ویندوز شما فعال شده است یا خیر؟ بسیاری از سیستم عامل های ویندوز 8 که خریداری می نمایید، پیش تر فعال شده اند وهیچگونه اطلاعاتی از کاربران خود ندارند. اکنون شما می توانید با باز کردن پنجره ی سیستم (کلیدهای ترکیبی Win + Pause) بازهم ویندوز را بررسی نمایید. اگر به انتهای پنجره ی پیش رو نگاه بیندازید، فعال بودن و یا نبودن ویندوز شما را اطلاع رسانی خواهد کرد.

اکتیو کردن ویندوز 8

  • گام دوم

به منظور فعال نمودن ویندوز 8 ، باید یک Product Key معتبر خریداری نمایید. اکنون می توانید مستقیما با کلیک بر روی گزینه ی ” Get more features with a new edition of Windows” که  لینک  آن در پنل System موجود می باشد، از مایکروسافت Product Key تهیه نمایید.

اکتیو کردن ویندوز 8

  • گام سوم

در این بخش شما می توانید کلید محصولات مایکروسافت را نیز به همان منوال از سایت خود مایکروسافت هم خریداری نمایید. لازم به ذکر است که Product Key یک کلید 25 کاراکتری است که به 5 دسته تقسیم بندی شده است.

اکتیو کردن ویندوز 8

  • گام چهارم

زمانی که Product Key معتبرتان را خریداری کرده و یا پیدا کردید، می توانید به منظور تاییدیه ی نصب خود آن را وارد سایت مایکروسافت نمایید. به منظور انجام این فرآیند، پنجره “Enter new key” را انتخاب کرده و باز کنید.

اکتیو کردن ویندوز 8

سپس دستور Command Prompt را انتخاب نموده وکلیدهای ترکیبی Win + X را باهم بفشارید و Command Prompt را از داخل منو انتخاب نمایید. عبارت slui 3 را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید.

  • گام پنجم

در نهایت Product Key خود را تایپ کنید. ویندوز به صورت اتوماتیک تشخیص خواهد داد که آیا کلید وارد شده معتبر می باشد یانه و سپس فرآیند فعال سازی آنلاین را آغاز خواهد کرد. اگر در زمان فعال سازی هر نوع خطایی صورت گرفت، برای شما یک شماره تماس نمایش داده می شود که می توانید به منظور برطرف کردن پیغام فعال سازی با آن تماس حاصل نمایید.

 

به این نکته توجه داشته باشید که پنجره ی فعال سازی این دسترسی را به شما نخواهد داد که کاراکترهایی که به صورت معمول در Product Key یافت نمی گردند را وارد نمایید.

 

مطالب مرتبط

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید …

 

منبع: WikiHow

4/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : آموزش اکتیو کردن ویندوز 8

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *