نحوه خرید لپ تاپ مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان

اگر شما نیز یک دانش آموز و یا دانشجو هستید قطعا داشتن یک لپ تاپ مناسب می تواند شما را در برطرف نمودن مشکلات یاری نماید. در حال حاضر لپ تاپ های مختلف بسیاری در بازار وجود دارد که می توانید هر کدام از آن ها را خریداری کنید ولی به نظر شما چه لپ تاپی مناسب مباحث آموزشی است؟ بیاید با بررسی چند نکته ی کلی به بیان این موضوعات بپردازیم.

ضرباتی که در محیط های آموزشی به لپ تاپ وارد می شود

در ابتدا باید شما کیفیت ساخت یک لپ تاپ را در نظر بگیرید. در حالت ایده آل شما قصد دارید لپ تاپی را داشته باشید که علاوه بر قابل حمل بودن، در برابر ضربات مقاوم باشد. بدیهی است که ما به دنبال یک لپ تاپ زخمت و سنگین نیستیم ولی لپ تاپ موردنظر ما باید یک شاسی نسبتا محکم داشته باشد تا در برابر ضربات وارده مقاومت داشته باشد، هم اینکه ظرافت داشته باشد تا در کوله شما قرار بگیرد.

در عین ظرافت و جذابیت باید یک لپ تاپ مقاوم را داشته باشید که هم قابل حمل باشد و هم در برابر ضربات مقاوم باشد. به طورکلی در دستگاه های قابل حمل این موضوع باید رعایت شود که هم حمل آسان داشته باشند و هم طراحی بدنه به صورتی باشد که بتواند در برابر ضربات تحمل نماید و آسیب های کمی را شامل گردد. باید به این نکته توجه داشته باشید که اهمیت این موضوع در سمینارها و کنفرانس های شما مشخص می شود، دقیقا زمانی که شما باید در برابر تعداد زیادی از افراد یک مطلب را شرح دهید. شاید اکنون با توجه به این نکات شما لپ تاپ های لمسی که دارای یک قلم می باشند را به عنوان یک گزینه ی مناسب و اولویت خود قرار داده باشید.

خرید لپ تاپ

به معنای دیگر لپ تاپ های 2 در 1 هم می تواند به عنوان یک لپ تاپ برای شما مورد استفاده باشند و هم می توانند در قالب یک تبلت تمامی نیازهای شما را برطرف نمایند (صفحه کلید موجود در این دستگاه دارای قابلیت جدا شدن می باشد و دارای یک لولای مجزاست که این کیبورد را قابل جداسازی می نماید و سبب می گردد تا لپ تاپ شما ضخیم نگردد). قطعا شما نیز با لپ تاپ خود مقالات مختلفی را تایپ می کنید که در این شرایط نبود کیبورد می تواند سبب ایجاد نگرانی های مختلف در این زمینه گردد. اکنون ممکن است استفاده از یک لپ تاپ با صفحه کلید جدا شدنی این نگرانی را کاهش دهد ولی قطعا تجربه ی کاربری خوبی از خود بر جای نمی گذارد و نمی تواند جای PC را برای شما بگیرد.

شما به عنوان یک دانش آموز و یا دانشجو واقعا به یک کیبورد در لپ تاپ خود احتیاج دارید که بتواند عمل تایپ را برای شما به راحتی اعمال نماید و کلید های آن از جنس پلاستیک باشد تا بتواند با یک فشار دست سریعا فرمان شما را ثبت نمایئد. در اصل شما به یک کیبورد احتیاج دارید که دکمه های آن کاملا روان باشد. اساسا بررسی های مختلفی که در سایت ها صورت پذیرفته است می تواند شما را در این امر یاری نماید. سایت های مختلفی هستند که تجربه ی کاربری کیبورد لپ تاپ ها را نیز اعلام می نمایند ولی در غیر این صورت شما می توانید به خرده فروشی های لپ تاپ مراجعه کرده و خودتان به صورت عملی نحوه ی کارکرد کیبورد لپ تاپ ها را بررسی نمایید.

خرید لپ تاپ

نکته ی آخر مربوط به طول عمر باتری لپ تاپ هاست که باید به گونه ای باشد در طول روز بتوانید در مدرسه و یا دانشگاه تمالمی نیازهای شما را پاسخگو باشد. بحث میزان ظرفیت باتری اساسا در دستگاه های پرتابل همیشه از اصلی ترین موارد می باشد.

نگرانی های مالی

بودجه و مسائل مالی نیز یکی از مسائلی است که سبب می گردد کار شما دشوار تر گردد و نتوانید لپ تاپ موردنظر خود را خریداری نمایید. تمامی دانشج.ویان و یا دانشجویان با این مسئله روبرو نیستند ولی اغلب آن ها با توجه به هزینه های بالای آموزش در موسسات ممکن است مواردی را در نظر بگیرند و نتوانند هزینه ی بالایی برای خرید لپ تاپ بپردازند. در نهایت مجبور می شوند که لپ تاپ های ارزان قیمت را انتخاب نمایند. با تمامی این تفاسیر اکنون شما احتیاجی به یک لپ تاپ قدرتمند با سخت افزار قوی ندارید، زیرا برای انجام امور تایپ و استفاده از اینترنت و مرورگرهای مختلف یک پردازنده ی ضعیف به همراه یک کارت گرافیک معمولی می تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

بیشتر بخوانید  اشتباهات متداول افراد در زمان خرید لپ تاپ

اساسا از نظر سخت افزاری شما باید به دنبال یک لپ تاپ با سخت افزارهای پایه باشید؛ یک پردازنده ی دو هسته ای از نوع اینتل و AMD به این منظور کافی است (اگر یک پردازنده از نوع Core اینتل تهیه کنید، بهتر است). به تنها نکته ای که باید توجه داشته باشید، این است که لپ تاپ شما از یک رم 4 گیگابایتی برخوردار باشد، زیرا یک لپ تاپ ارزان قیمت با حافظه ی رم 2 گیگابایتی در زمان نصب ویندوز 10 می تواند مشکلات بسیاری را برای شما رقم بزند.

خرید لپ تاپ

در اخر به احتمال باید از فروشگاه دار بخواهید تا یک حافظه ی SSD قدرتمند در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید تمامی پروژه های خود را در آن ذخیره سازی کنید و فضای کافی داشته باشید. اکنون با تمامی این توضیحات، یک لپ تاپ ارزان قیمت نیز برای کار شما مناسب می باشد و اگر در سایت های فروش لپ تاپ یک جستجویی انجام بدهید می توانید به راحتی متناسب با پول خود یک لپ تاپ خریداری نمایید. پیش نهاد ما این است که منتظر فرا رسیدن جمعه ی سیاه باشید.

نگاهی به کروم بوک ها

نگرانی های مختلفی هنوز هم در مورد لپ تاپ های ارزان قیمت وجود دارد. یکی دیگر از این سری لپ تاپ ها، کروم بوک ها هستند که به عنوان جایگزینی برای لپ تاپ های ویندوزی به شمار می روند. در این مدل لپ تاپ ها به جای ویندوز از سیستم عامل کروم استفاده شده است که نیاز به مشخصات و قدرت کمتری دارد. حتما لازم نیست که برای اجرای سیستم عامل کروم سخت افزاری قدرتمند داشته باشید و همین عامل سبب گردیده است تا قیمت آن ها بسیار پایین تر باشد.

همچنین کروم بوک ها از حافظه های ابر قدرت کمپانی گوگل نیز به منظور ذخیره سازی فایل ها استفاده می نمایند، به عبارتی دیگر شما به یک حافظه ی ذخیره سازی کمتر در لپ تاپ خود احتیاج دارید. این موضوع بدین معناست که شما می توانید در این لپ تاپ ها از G Suit استفاده نمایید و احتیاجی به نصب مایکروسافت آفیس نمی باشد. اخیرا کروم بوک ها نسبت به قبل سیستم عاملی منعطف تر پیدا کرده اند، طوریکه در برخی از مدل ها هم اکنون می توانید نرم افزارهای اندروید و لینوکس را نصب کنید و قادر به اجرای آن ها می باشد.

خرید لپ تاپ

لپ تاپ های خاص

تاکنون ما به طورکلی در مورد اجزا و قابلیت هایی که برای دانش آموزان و دانشجویان لازم می باشند، صحبت کردیم اما در برخی از شرایط ممکن است در طول ترم های تحصیلی دروس شما تخصصی باشند و احتیاج به یک لپ تاپ بهتر داشته باشید. برای مثال دانشجویان رشته های مهندسی احتیاجح به یک لپ تاپ قدرتمندتر و حتی یک دستگاه کاری قابل حمل دارند که یک کارت گرافیک ضعیف نیز پاسخگوی نیازهای آنان می باشد. دانشجویان رشته های مهندسی اصولا به منظور رویارویی با محاسبات سنگین احتیاج به یک پردازنده ی قدرتمند در لپ تاپ خود دارند.

مهندسانی که در رشته ی تحصیلی خود فعالیت های هنری و طراحی دارند، قطعا به یک صفحه نمایش لمسی و با کیفیت احتیاج دارند تا یک وضوح تصویر بالا و قدرت نمایش تمامی رنگ ها را داشته باشد. همچنین حضور یک قلم لمسی با حساسیت بالا نیز از دیگر نیازهای این دسته از دانشجویان می باشد. در نهایت لازم به ذکر است که در برخی از دوره ه ممکن است دانشجویان به یک سری مشخصات و ابزارهای خاصی احتیاج داشته باشند تا دوره ی خود را به خوبی بگذرانند.

در این شرایط شما باید از اساتید خود برای انتخاب یک سیستم مناسب کمک بگیرید تا اینکه بخواهید خودتان در این مورد برنامه ریزی کنید.

 

بیشتر بخوانید

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

 

منبع: techradar

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه خرید لپ تاپ مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *