پایان تولید آیفون 12 مینی توسط اپل در سال آینده

اگر شما یکی از طرفداران گوشی‌های اپل هستید و از محصولات آن استفاده می‌کنید، بهتر است بدانید که احتمالا تولید کوچک‌ترین و جمع و جور‌ترین عضو این خانواده یعنی آیفون ۱۲ مینی به زودی متوقف خواهد شد.

از آنجایی که در سال‌های اخیر، گوشی‌های کوچک یا به قول معروف مینی چندان توجه اصلی  شرکت اپل و بازار مورد نظرش را در بر نمی‌گرفت، تولید آیفون ۱۲ مینی از شرکت کوپرتینویی حرکتی ریسکی در عرصه گوشی‌های پرطرفدار با صفحه‌نمایش‌های بزرگ محسوب می‌شد. اما قطعه‌های پازل آنطور که برنامه‌ریزی شده بودند سر جای خود قرار نگرفته و نقشه‌های اپل به صورت کامل به نتیجه نرسید.

به لطف اندازه بسیار کوچک و جمع و جور، آیفون ۱۲ مینی یک گوشی هوشمند بسیار مناسب برای افرادی بود که به دنبال چنین چیزی می‌گشتند. به خاطر نحوه طراحی، اندازه و قیمت پایین‌تری که داشت، می‌توانست با هزینه ۶۹۹ دلاری خریداران خود را از نظر بودجه‌ای نیز کمی آسوده خاطر کند.

با این حال قیمت پایین‌تر آن چندان هم بی‌دلیل نیست و از آنجایی که باتری ضعیف ۲۲۲۷ میلی‌آمپری دارد این کاهش هزینه آنقدر هم دور از انتظار نخواهد بود. اگر نگاهی به سابقه اخیر شرکت‌های معروف در عرصه گوشی‌های هوشمند بیاندازیم، به وضوح متوجه این موضوع خواهید شد که باتری‌های پرحجم یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای فروش یکی از این دستگاه‌های قدرتمند با سخت‌افزارهایی درجه یک می‌باشد. به هر روی اپل با پافشاری بر تصمیمات خود، این گوشی هوشمند کوچک را با یک باتری نه چندان قوی ۲۲۲۷ میلی‌متری تعبیه کرد و در کنار صفحه‌نمایش ۵.۴ اینچی آن، استقبال کم طرفداران خیلی هم دور از انتظار نبود.

آیفون 12 مینی اپل به پایان تولید نزدیک می شود

با نگاهی به جدول فروش گوشی‌های هوشمند اپل، متوجه خواهید شد که آیفون ۱۲ مینی تنها ۶ درصد از فروش کلی را از این سری جدید دربر گرفته که خود نشان از موفقیت پایین آن در بازار امروزی دارد. به همین دلایل است که شرکتی مثل شرکت امنیتی جی‌پی مورگان احتمال می‌دهد که تولید این گوشی هوشمند در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ متوقف شده و کاهشی ۱۲ میلیونی را در کارخانه‌ها شاهد خواهد بود. همچنین آیفون ۱۲ نیز به احتمال زیاد طبق گفته تحلیل‌گران کاهشی ۱۱ میلیونی داشته، اما از طرف دیگر قدرتمندترین پرچمدار این کمپانی بزرگ، آیفون ۱۲ پرو مکس با افزایشی ۱۱ میلیونی در چرخه تولید روبه‌رو می‌شود.

بیشتر بخوانید  برترین گوشی های هوشمند 2014 دنیای تکنولوژی کدام ها هستند؟

با تمامی این اوصاف، به نظر می‌رسد که اپل همچنان می‌خواهد روند تولید گوشی‌های سری جدید را نیز از روش مشابهی طی کرده و با ۴ مدل آیفون ۱۳ مهمان بازار گوشی‌های هوشمند باشد. اما همانطور که انتظار می‌رود، قطعا تغییراتی در نحوه تولید و طراحی  گوشی مثل آیفون ۱۲ مینی شکل خواهد گرفت تا بتوان نسخه‌ای بهینه‌تر با عملکردی بهتر را روانه بازار کرد.

گوشی‌های بزرگ و خوش‌دست آنقدر پر‌طرفدار شده‌اند که کمتر کسی را می‌بینید که یک دستگاه خیلی جمع و جور و کوچکی را در دست بگیرد. در چنین بازاری شرکت‌هایی مثل اپل که قصد تولید محصولات مینی را دارند باید در نظر داشته باشند که مخاطبانشان به دنبال چه ویژگی‌هایی بوده و انتظار چه امکاناتی را از یک گوشی ۵.۴ اینچی خواهند داشت. با این حال کمتر کسی پیش‌بینی می‌کند که این شرکت کوپرتینویی بخواهد اشتباهات گذشته خود را تکرار کند، مخصوصا حالا که طرفداران آیفون ۱۲ مینی چندان از وضعیت کنونی آن راضی نیستند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که اپل چه تصمیماتی را برای سری جدید خود مد نظر داشته و چه برنامه‌هایی را پیاده‌سازی خواهد کرد. نظر شما چیست؟ آیا آیفون ۱۳ مینی، باتری قوی‌تر با صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر دارد یا طراحی آن دستخوش تغییراتی کلیدی‌تر خواهد بود؟

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : پایان تولید آیفون 12 مینی توسط اپل در سال آینده

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *