نحوه اجرای بازی های PS4 روی PS5

بازی های PS4 روی PS5

دانستن نحوه اجرای بازی های PS4 بر روی PS5 می تواند گزینه های بازی شما را خیلی گسترش دهد. در واقع، یکی از بهترین ویژگی های PS5 توانایی آن در اجرای مجموعه عظیمی از بازی های عالی PS4 است.

برای اولین بار، سونی سازگاری به عقب را جدی گرفته است و نتیجه این است که اکثریت قریب به اتفاق بازی‌های PS4 بدون مشکل بر روی PS5 کار می‌کنند. این شرکت حتی مجموعه‌ای از آثار کلاسیک را به مشترکین PS Plus می‌دهد تا بدون هزینه اضافی از آن‌ها در کنسول جدید خود لذت ببرند.

اجرای بازی های PS4 روی PS5

بسیاری از بازی‌های PS4 روی PS5 پشتیبانی می‌شوند، در واقع، صحبت در مورد بازی‌هایی که کار نمی‌کنند آسان‌تر است. در مجموع، تنها هفت عنوان در حال حاضر در سایت رسمی پشتیبانی سونی به عنوان ناسازگار نام برده شده‌اند: Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One، TT Isle of Man، Ride on the Edge 2 Just Deal With It!، Robinson: The Journey، We Sing. ، Hitman Go: Definitive Edition و Shadwen.

به طور خلاصه، تقریباً همه بازی‌های PS4 روی PS5 کار می‌کنند. بنابراین اگر نمی‌خواهید بازی‌های PS4 را روی PS5 بازی کنید، پاسخ کاملاً «بله» است! البته توجه داشته باشید که سونی هشدار می دهد که برخی از ویژگی ها ممکن است دیگر کار نکنند و ممکن است با خطاها یا رفتارهای غیرمنتظره روبرو شوید.

نحوه اجرای بازی های PS4 روی PS5: بازی های دیجیتال

بازی های PS4 روی PS5

1.از صفحه اصلی، به سمت راست بروید تا به Game Library برسید.آیکون آن مطابق تصویر زیر است.

2.بازی های PS5 خود را فیلتر کنید

بازی های PS4 روی PS5

این همه ی بازی‌های دیجیتالی را که دارید نشان می‌دهد، اما برای اینکه کمی ساده‌تر شود، می‌توانید آن را فقط به عناوین PS4 فیلتر کنید. مطابق تصئیر زیر.

3.“Platform” را انتخاب کنید

بازی های PS4 روی PS5

از منوی باز شده، “Platform” را انتخاب کرده و X را فشار دهید.

4.“PS4” را انتخاب کنید

بازی های PS4 روی PS5

کادر با عنوان PS4 را علامت بزنید.

5.بازی مورد نظر خود را پیدا کنید، نصب کنید و بازی کنید

بازی های PS4 روی PS5

اکنون فقط بازی های PS4 را خواهید دید. یکی را که می خواهید پیدا کنید، دانلود کنید و آن را مانند هر عنوان دیگری بازی کنید.

بیشتر بخوانید  معرفی اپلیکیشن جدید سونی برای گیمر ها

نحوه اجرای بازی های PS4 در PS5: بازی های دیسکی

بازی‌های مبتنی بر دیسک فرآیند ساده‌تری هستند. فقط دیسک PS4 خود را در درایو دیسک PS5 قرار دهید، و باید به طور معمول شروع به نصب کند. بازی را از منو انتخاب کنید و به صورت عادی بازی کنید.

البته، این تنها در صورتی کار می کند که PS5 را به جای نسخه دیجیتال بخرید. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، هیچ راهی برای پخش دیسک های PS4 شما در نسخه دیجیتال وجود ندارد  کافی است بگوییم که استفاده از درایو Blu-Ray خارجی به سادگی کار نخواهد کرد.

نحوه اجرای بازی های PS4 در PS5: بازی های PSVR

اجرای بازی‌های PSVR روی PS5 مانند موارد فوق عمل می‌کند، اما با دو نکته مهم:

1.باید از دوربین PS4 استفاده کنید

PS5 لوازم جانبی دوربین خود را دارد، اما با سخت افزار PSVR موجود کار نمی کند. این بدان معناست که شما باید از دوربین موجود PS4 استفاده کنید، اما بدون آداپتور با کنسول جدید سازگاری ندارد. خریداران پلی‌استیشن 5 می‌توانند درخواست ارسال آداپتور را به صورت رایگان برایشان ارسال کنند، فقط باید شماره سریال سخت‌افزار را ارائه کنند.

2.ممکن است به پد DualShock 4 نیاز داشته باشید

در حالی که کنترلر DualSense تقریباً روی همه بازی های PS4 کار می کند، این مورد در مورد PSVR صدق نمی کند، زیرا فاقد نورنوار در پشت است که توسط دوربین دیده می شود. همه بازی‌ها از این استفاده نمی‌کنند، اما برخی از آن‌ها استفاده می‌کنند، و به همین دلیل ممکن است لازم باشد یک پد PS4 را به PS5 خود متصل کنید.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : نحوه اجرای بازی های PS4 روی PS5

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *