چرا نباید باتری گوشی های هوشمند را از شب تا صبح شارژ کرد؟

باتری گوشی های هوشمند

اگر باتری گوشی های هوشمند را همانند بدن انسان درنظر بگیرید، زمانی که شب می شود انسان با خوابیدن بعد از یک روز سخت و طاقت فرسا مجددا تجدید قوا می نماید تا برای روز بعد انرژی داشته باشد؛ بنابراین چرا باتری گوشی های هوشمند ما تجدید قوا نکنند؟! زمانی که شما گوشی خود را به شارژ میزنید و می خوابید باتری گوشی پس از گذشت دو الی سه ساعت شارژ می شود و به نوعی تجدید قوا می کند و سیستم نرم افزاری گوشی هوشمند پس از کامل شدن شارژ این پروسه را متوقف می نماید.

اما جالب اینجاست، ممکن است که شارژ بیش از حد سبب آسیب رسیدن به باتری گوشی شما نشود ولی نرم افزار گوشی شما نمی تواند مانع از داغ کردن باتری دستگاهتان شود، به خصوص اگر در داخل یک قاب محافظ و یا در زیر بالش قرار داده شود، ممکن است پس از مدتی دیگر باتری شما به طور کامل شارژ نشود. برای مثال اگر دمای باتری گوشی هوشمند شما در طول سه ماه هر بار به 40 درجه ی سانتی گراد برسد پس از این مدت تنها باتری دستگاه شما 65 درصد ظرفیت خواهد داشت و شما 40 درصد از ظرفیت باتری دستگاهتان را از دست داده اید.

باتری گوشی های هوشمند

بر اساس اطلاعات مندرج شده اگر باتری گوشی هوشمند شما هر بار بین 40 الی 80 درصد شارژ شود، بیشترین عمر ممکن را خواهد داشت و به همین دلیل بهترین زمان شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند میانه ی ظهر و یا در ساعت های پیش از خواب می باشد و شارژ دستگاه در طول شب پایش میزان شارژ باتری را از بین می برد ولی اگر شما راهی جز شارژ دستگاهتان در این بازه ی زمانی ندارید باید بدانید که هیچ عاملی سبب بالا رفتن حرارت آن نمی شود.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چرا نباید باتری گوشی های هوشمند را از شب تا صبح شارژ کرد؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *