معایب آریو زیر ذره بین

آریو

اخبار خودرو : آریو یکی از خودرو های موجود در بازار ایران است ، آریو تقریبا یک ماشین چینی ایرانی است ، در این مقاله به معایب آریو خواهیم پرداخت و به شما اثبات خواهیم کرد که چرا این خودرو را نخرید ! آریو یک خودرو چینی ایرانی است که توسط شرکت سایپا ارائه شده است ، آریو همان زوتی S300 است. این خودرو ساز چینی شهرتی در کپی کردن خودرو های گران قیمت دارد ، بسیاری از کارشناسان خودرو چینی آریو را کپی از مدل های خودرو تویوتا میدانند. اما در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد که عیب های این خودرو چه چیزهایی هستند ؟ با ما همراه باشید تا با معایب آریو آشنا شوید.

معایب خودرو آریو که مانع خرید آن می شود

اما چه معایبی را کارشناسان به این خودرو سایپا که مونتاژ شده نسخه چینی زوتی اس 300 است نام برده اند . در ادامه این مقاله به بررسی معایب خودرو آریو خواهیم پرداخت و اگر شما از این خودرو استفاده کرده اید منتظر نظرات شما در مورد این خودرو در بخش نظرات هستیم حتما نظراتتان و تجربه تان از استفاده از خودرو آریو را با ما در میان بگذارید.

عدم تناسب بدنه و موتور

خودرو آریو یا هماه زوتی اس 300 با یک موتور 112 اسب بخار قدرت طراحی شده است ، این در حالی است که وزن 1275 کیلو گرمی این خودرو مقداری نسبت به قدرت موتور اش ضعیف است . اما این خودرو واقعا از نظر قدرت کم خواهد آورد ؟ این نکته را در نظر داشته باشید که خودرو آریو در حقیقت در مسیر های داخل شهری هیچ مشگلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد ، تنها زمانی خودرو آریو شما دچار مشکل خواهد شد که در سربالایی ها نیاز به شتاب دارید ، شتاب این خودرو در سربالایی ها آنچه که شما تصور می کنید نخواهد بود.

موتور آریو

قیمت بالای قطعات خودرو

یکی از معایب آریو که بسیاری از کارشناسان به آن اشاره می کنند ، قیمت بالای قطعات آن است ، متاسفانه این خودرو چینی ایرانی با توجه به اعلام کارشناسان از قطعات مصرفی گرانی پشتیبانی می شود از این رو کسانی که این خودرو چینی ایرانی را خریداری کرده اند مطمئنا با قیمت بالای قطعات این خودرو روبرو خواهند شد.

سرو صدای زیاد داخل خودرو

یکی دیگر از مواردی که توسط کارشناسان در مورد معایب آریو نام برده می شود ، سرو صدای زیاد در داخل خودرو است ، سرنشینان این خودرو با سرو صدای زیادی در هنگام سوار شدن به این خودرو روبرو می شوند و بسیاری از کاربران این خودرو از این موضوع گلایه کرده اند.

داخل آریو s300

کیفیت پایین قطعات داخلی خودرو

یکی دیگر از موضوعاتی که توسط بسیاری از استفاده کنندگان از خودرو آریو مطرح می شود این است که این خودرو با قطعات نسبتا کیفیت پایینی در داخل خودرو ساخته شده است و بسیاری از استفاده کنندگان از این خوردو به این موضوع اشاره کرده اند.

نظر شما در مورد نقد هایی که برای این خودرو انجام شد چی هست ؟ منتظر نظرات سازنده شما در مورد معایب خودرو آریو اس 300 هستیم. با زوم تک بروز باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نظرات در مورد : معایب آریو زیر ذره بین

11 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. از سال ۹۸ این خودرو رو دارم.قبلا پراید،۲۰۶،ام وی ام ۵۳۰،هاینا اس ۵ و سمند داشتم.همه صفر بودن.به جز ام وی ام‌۵۳۰ که از حیث قدرت موتور به اریو سر بود از باقیشون از نظر من بیشتر رضایتمو کسب کرده.در حین این ۳ سال فقط اب و روغن و یکبارم بالابر شیشه عوض کردم که گارانتی بود.شاسی و بدنه ظاهرا مربوط به یه مدل تویوتاست که قطعا ایمنیش از خودرو های داخلی بهتره.جا داریش رو دوست دارم حس تعادل و ایمنی در جاده داره زمانی که خریدم به این قیمت خودرو اتومات دیگری نبود.کولر و بخاریش راضی کنندست ترمزش عالی نه ولی خوبه مصرفش هم در حد سمنده.فقط اگر بتونید همیشه بنزین سوپر بزنید یا از یحا که کار بلد باشن ریمپ‌کنید صدای ناکش از بین میره و توانش حدود بیست درصد بالا میره.در کل بجز نفسش در سربالایی که اونم در حد زیادی بعد از ریمپ بهبود پیدا کرده ازش راضیم.صندلیهاش هم راحته و راحت سه نفر عقب میشینن و تا حدی حس سواری خودرو لوکس رو میده

  2. فکر کنم کسی که راجع به معایب آریو نظر داده اصلا سوار این خودرو نشده خدا وکیلی همش دروغه یه چرخش می ارزه دنا و شاهین وتارا و….

  3. این نظر رو قطعا ادمین پخش نمیکنه؛
    چونکه:
    نظرات کارشناسی این سایت دقیقا copy&pastشده بقیه سایت‌هایی از این دسته(مثل ماشین۳ یا مجله خودرو و…) ، که :
    دقیقا یه مطلبو تکرار کردن.
    دقت کنید دوستان؛
    این مقاله ،یه مقاله با رتبه علمی و فنی بالا یست. صرفا بستریه برای تبلیغات!
    اما بنده نظر کارشناسی میدم چون اولا ۲۵ ساله تجربه رانندگی از جیپ و آهو و بیوک ایران بگیرید …. تا رنو۵ و رنو۲۱ و پژو و پاترول و ….
    آریو خورویی
    با کیفیت متعارف
    اقتصادی هندلینگ عالی
    موتور سنکرون با گیربکس و بدنه(فقط در مدل دنده‌ای)
    شتاب معقول(بسیار بهتر از دنا و پژو پارس و برلیانس و …)
    Usre friendly (المانهای کنترل با وجود فقر آپشن در اختیار راننده بوده و با تکیه بر دانش فنی تویوتا و به عبارتی اقتباس مطیع از سازنده اصلی و بدون مهندسی معکوس رایج در دو گاری ساز داخلی ، در مسافت‌های طولانی کمتری عوارض خستگی و کوفتگی و حتی ضایعات مفصلی را به سرنشینان تحمیل میکنه
    چهار سرنشی با قد متوسط ۱۹۰ ، هرگز از درد زانوی ناشی از برخورد با داشبور و یا فرمان و یا صندلی‌ها شکایت نخواهند کرد.
    ۸۵۰ کیلومتر averageپیمایش شما با یک باک گامل است.
    در خصوص مولفه‌های فنی موتور و گیربکس هم بصورت تخصصی می‌توانم با جزئیات کامل و مستند ارائه نظر کنم. (البته فقط در مورد مدل دنده‌ای،چرا که این خودرو با عناصر موتور و گیربکس و وزن بدنه و سیستم‌های فرمان و تعلیق و….صرفا در مدل دنده‌ای دارای توجیه فنی و اقتصادی هست و در شرایط رقابت تکنولوژیکی در دنیای خودروسازان”جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعت غیر هوشمند فاقد وجاهت عقلانیه چه برسه وجه فنی یا اقتصادی!!)
    ببخشید طولانی شد

    1. خوشحال مییشیم از نظرات کارشناسی شما در سایت مون استفاده کنیم ، اگر فرصتی داشتید برای همکاری خوشحال میشیم به شماره تماس موجود در بخش تبلیغات در واتساپ پیام بدید متشکریم

  4. سلام. پدال ترمز آریو خیلی پایین عمل میکنه. با اینکه پمپ بوستر رو تعویض کردم و هواگیری هم شده است لطفاً راهنمایی کنید!!!

  5. خودرو بسیار خوبی با توجه به قیمتش است. الان از دنا و برلیانس در بازار ارزان تر است که با توجه به قابلیت هایش به ارزش خرید آن می افزاید.اتوماتیک این خودرو را دو سال دارم. شتاب منطقی وخب .بسیار جادار.عملکرد گیربکس رضایت بخش است و با توجه به هوشمندی گیربکس به موقع معکوس می کشد.
    میزان نفوذ صدا در حد خودروی قبلی ام که ال نود بود و حدود ۶ سال داشتم، است. در کل به مراتب از این خودرو راضی ترم.فقط از شرکت سایپا ناراضی از این اینکه کمک نامرغوب جلو را چند ماه است برایم تعویض ننموده اند. تقریبا ۳۵۰۰۰ کیلوتر در جاده های مختلف و شرایط آب و هوایی متفاوت با آن رانندگی کرد ه ام. (کوهستانی و صعب العبور/کفی / گردنه / بارانی/ برفی شدی/ خاکی و…)در کل رانندگی با آن به شما حس رانندگی با یک خودرولوکس می دهد. لازم به ذکر است که از روز اول کلیه آپشن های حذف شده توسط سایپا اعم از کروز کنترل/دوربین /جی پی اس/مونیتور//پاور ویندوز و…( به غیر از سانروف و تهویه اتومات و دو ایر بک حذف شده ) را در آن نصب کر ده ام.
    به نظرم با توجه به قیمت مناسب آن در بازار واینکه بسیاری از قطعات آن با خودرو های روز ایرانی قابل جایگزینی است(البته به همت دوستان تاکسی دار،مانند برف پاکن/دسیک وصفحه / صافی بنزین و…)) یک خودرو ایده ال ومناسب با توجه رنج قیمتی برای خانواده ی ۴ نفره است.
    موفق باشید.
    شاید نقطعه ضعف آن پیدا کردن جای پارک با توجه به بزرگی کابین در شهرای شلوغ و بزرگ ماتند تهران است که سایرسدان های بزرگ و جادار همگی این مشکل را دارند +کمی کوتاه بودن ارتفاع خودرو که در ساندویچ های بزرگ بین جاد ه ای بالخص جنوب کشور باید به صورت اریب حرکت کرد.)
    به نظر می آید این گزینه ی قیمت مناسب خودرو با مقایسه با خودرو های همتراز و حتی خودرو های پایین تر از این خودرو ، در این بازار بی منطق ،امتیاز بزرگی برای آریو در دراز مدت خواهد بود وبا توجه به تولید آن توسط سایپا برای سال های متمادی( به دلیل خریدن پلتفرم وامتیاز این خودرو و … )آینده ی خوبی را در برای این خودرو رقم خواهد زد.
    موفق باشید

  6. سلام دو ساله این ماشینو البته وارداتیشو خریدم خیلی راضیم،قبلش ۲۰۶ اس دی اصل فرانسویv1داشتم باهاش سه بار شمال رفتم یک بار از چالوس ودو بار از هرازبسیار رضایت بخش برای اونایی که ماشین خانواده میخوان یعنی امنیت،آرامش هندلینگ خوب ترمزهای مطمئن کم استهلاک کم مصرف دو ساله یک ریال خرجش نکردم ماشینای ایرانی اولاًگارانتی که یه اسم بیشتر نیست بمحض خریدن رختخوابتو باید تو نمایندگی پهن کنی چون دیگه کارمند رسمی نمایندگی هستی سایپا با مونتاژ ضعیف وبرداشتن کلیه آبشنای این ماشین به فکر سودآوری خودشونن نه آرامش وامنیت مردم ماشین من که وارداتیه( کف پای نداشت ،قالپاق رینگاشو،درب روی موتوروعوض کردن سایپایی بی کیفیت گذاشتن، جک فابریکشو برداشتن یه جک ساخت ایران که توی محفظه جاش نمیشه گذاشتن،جعبه ابزار نداشت)ببخشید حالا آریو مونتاژ داخل خدا میدونه چی تو دلش میریزن،مشکل از ماشین نیست مشکل از تولید داخله حرف آخر آریو مونتاژ داخل با وارداتیش زوتی قابل مقایسه نیست

  7. من فکر کنم شما که این مقاله رو نوشتی یا اصلا آریو سوار نشدی یا از پشت مرسدس اومدی نشستی پشت آریو، نفوذ صدای موتور به داخل از تمام خودروهای هم قیمت خودش کمتره، شتاب در مدل گیربکس دستی واقعا عالیه و در مدل های اتوماتیک هم وجود تیپ ترونیک کمک کننده است،
    در مورد گرانی قطعات هم تمام خودروهای چینی مبتلا به این مشکل هستند