مشکلات اندروید و راه حل‌های آن – سری ۱

طبیعتا هیچ چیزی نمی‌تواند که به طور مطلق عالی باشد وبالاخره هر چیزی مشکلی دارد. گوشی‌های اندرویدی هم از این امر مستثنی نبوده و مشکلاتی دارند که باعث اذیت کاربران می‌شود. این مشکلات می‌توانند در زمینه‌‌های مختلفی مثل باتری، اینترنت، هنگ کردن گوشی و … باشند. در این سری پست‌ها قصد داریم که مشکلات اندروید را همراه با راه حلشان در اختیارتان قرار دهیم. با زوم‌تک همراه باشید.

  • خالی شدن باتری

کاربران زیادی مشکلات باتری گوشی هوشمند خود و زود خالی شدن آن را گزارش داده و از آن ناراضی می‌باشند. یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای افزایش طول عمر باتری گوشیتان، تغییر مکان و تغییر تنظیمات روشنایی گوشی می‌باشد. وارد بخش تنظیمات گوشی شده و Location را انتخاب کرده و سپس Battery-saving را انتخاب کنید. در مورد روشنایی گوشی هم از روشنایی خودکار یا همان auto-brightness استفاده نکنید. و به جای آن خودتان به طور دستی روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کرده و آن را در مقداری قرار دهید که برای چشمانتان مناسب باشد.

  • آهسته شدن و یا هنگ کردن رابط کاربری

گوشی‌ها معمولا با پر شدن حافظه‌شان آهسته می‌شوند. سعی کنید که برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید و تصاویر خود را هم به یک کارت اس دی و یا لپ تاپ منتقل کنید تا فضای گوشی‌تان زیاد گرفته نشود.  همچنین برنامه‌های باز را که استفاده نمی‌کنید ببندید، حافظه کش (cache) برنامه‌ها را پاک کنید و سعی کنید که از والپیپرهای لایو استفاده نکنید.

برای پاک کردن کش برنامه‌ها می‌توانید در قسمت تنظیمات، App را انتخاب کرده و برنامه مورد نظر را در آنجا انتخاب کرده و با گزینه Clear Cache حافظه کش برنامه را پاک کنید.

  • مشکلات مربوط به اتصال گوشی

اگر با وای‌فای، بلوتوث و یا وصل شدن به شبکه‌های تلفنی و اپراتورها مشکل دارید، به مدت ۳۰ ثانیه حالت پرواز یا همان Airplane mode را انتخاب روشن کرده و سپس آن را خاموش نمایید. همچنین می‌توانید خود وای فای و یا بلوتوث را هم یک بار روشن و خاموش کنید. بعضی مواقع این مشکل به همین راحتی حل می‌شود.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  مشکلات اندروید و راه حل‌های آن – سری ۲

نظرات در مورد : مشکلات اندروید و راه حل‌های آن – سری ۱

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *