جدیدترین ویژگی های اندروید P

اندروید P

اندروید پی که به عنوان جدید ترین سیستم عامل اندروید مطرح شده است در کنفرانس گوگل آی او 2018 رونمایی شده به کاربران معرفی شد. این اندروید دارای ویژگی هایی است که بسیار کاربردی بوده و مورد توجه افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند , می باشد. یکی از زیر مجموعه های اندروید P , اندروید 9 است. هر چند که هنوز زمان برای استفاده از این پلتفرم برای گوشی های اندرویدی بود , اما شرکت گوگل جدید ترین نسخه این اندروید را به صورت رسمی معرفی کرد.

گوگل در تولید این اندروید از رابط کاربری که شرکت اپل در تولید آیفون 10 از آن استفاده کرده بود , استفاده کرد. این رابط بر اساس ژست های حرکتی فعالیت می کند که یک پیشرفت بزرگ محسوب می شود. دست یافتن به ژست های حرکتی یکی از مهم ترین پیشرفت هایی است که در تاریخ کمپانی گوگل ثبت شده است. در این اندروید نیز کلید هوم در قسمت پایینی صفحه وجود دارد که با آن می توان قسمت های مختلف گوشی و صفحه نمایش را کنترل کرد.

اندروید P

عملکرد آن بسیار شبیه به آیفون ایکس بوده و با انتخاب دکمه هوم می توانید به صفحه اصلی بازگردید. البته برای راحتی کاربران همواره یک دکمه بازگشت در نظر گرفته شده است. در اندروید پی , یک سوایپ به سمت بالا وجود دارد که با انتخاب آن یک منوی چند وظیفه‌ ای باز می شود که از طریق آن می توانید به آسانی به اطلاعات دسترسی داشته باشید. با استفاده از سوایپ چپ و راست نیز خیلی سریع و راحت می توانید اپلیکیشن ها را جا به جا کنید و برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

موضوع دیگری که گوگل به آن توجه کرده است این است که افراد از گوشی های هوشمند خود خیلی استفاده می کنند , بدون شک بیش از 50 بار در طول روز قفل صفحه گوشی خود را باز می کنید. برخی از اپلیکیشن ها نیز مانند اینستاگرام و تلگرام نیز بسیار اعتیاد آور هستند , با این اندروید می توانید برای استفاده از برنامه ها تایم تعیین کنید و پس از به پایان رسیدن زمان , اجرای آن برنامه متوقف می شود.

بیشتر بخوانید  اولین نسخه بتای اندروید P منتشر شد

اندروید P

بسیاری از گوشی های هوشمند با توجه به محیط اطراف نور صفحه نمایش را تنظیم می کنند , این امر باعث می شود در شرایطی که کاربر به نور کم یا زیاد نیاز دارد , دچار مشکل گردد. در اندروید پی , یک ویژگی تحت عنوان “ Adaptive Brightness ” وجود دارد , با این قابلیت فرد قادر است به صورت دستی تنظیمات مورد نظر را وارد کرده و دستگاه آن را حفظ می کند و از این پس با توجه به آن تنظیمات , نور صفحه گوشی را در محیط های مختلف تنظیم می کند.

اکشن ها , بر اساس الگوی مصرف کاربر مشخص و پیش بینی می شود. با توجه به این مصرف , میان بر هایی برای دسترسی به این اپلیکیشن ها در نظر گرفته شده است , برای مثال وقتی که هدفون به گوشی وصل می شود , موزیک به طور اتوماتیک پخش می گردد.

از دیگر ویژگی های اندروید پی 9 , باتری تطبیقی است که یک قابلیت بسیار مفید و کابردی شمرده می شود. با این ویژگی می توان اپلیکیشن هایی را که مصرف بیشتری دارند شناسایی کرده و با توجه به باتری گوشی , تنظیماتی انجام داد تا در هنگام استفاده از این برنامه ها , عملکرد سایر قسمت هایی را که ضروری نیستند کاهش داده و مصرف باتری را حدود 30 درصد کم تر کرد. این ویژگی به خصوص در زمانی که شرایط شارژ تلفن خود را ندارید بسیار کارآمد بوده و مفید است.

اندروید P

از اقدامات جالب دیگر شرکت گوگل در طراحی اندروید پی , به کارگیری هوش اندرویدی است , کمپانی گوگل با استفاده از آن توانسته قابلیت ها و امتیاز های زیادی را به اندروید اضافه کند که جذابیت آن را دو چندان کرده و باعث رضایت کاربران می گردد. توسعه دهندگان در این اندروید می توانند با استفاده از قسمت سرچ یا جست و جو , به ویژگی های اصلی و کلیدی برنامه ها دسترسی پیدا کنند.

 

در ادامه با زوم تک همراه باشید…

3.5/5 - (2 امتیاز)

نظرات در مورد : جدیدترین ویژگی های اندروید P

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *