برترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم کدامند؟

برترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم کدامند؟

پس از عرضه بیت کوین در سال 2009، طی سالیان بعد شاهد عرضه بسیاری از ارز‌های دیجیتال بودیم که تنها با هدف جایگزینی بیت کوین برای پرداخت‌های دیجیتالی توسعه یافته بودند. ارز‌هایی که اکثر آن‌ها امروزه از بین رفته‌اند و تمام ارزش خود را از دست داده‌اند.

در این بین اما ویتالیک بوترین پتانسیل بلاک چین را توانست درک کند و ایده خود را در قالب یک شبکه بلاک چینی به نام اتریوم در سال 2015 عرضه کرد. ارز دیجیتالی که دیگر تنها یک هدف ساده برای استفاده در پرداخت‌ها نداشت و با پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند، زیرساختی را برای توسعه و ایجاد حوزه‌های جدید مالی و تکنولوژی فراهم کرده بود.

برای آشنایی بیشتر با اتریوم روی این لینک کلیک کنید.

برنامه‌های غیرمتمرکز عرضه شده در بلاک چین اتریوم و فناوری‌های انقلابی آن امروزه پایه و اساس حوزه‌های مختلفی مانند دیفای را ایجاد کرده است و از دلایل اصلی رشد قیمتی و جایگاه این رمزارز طی سالیان گذشته بوده است.

برنامه‌هایی که همچنان می‌توانند اثرات مثبت بر قیمت اتریوم داشته باشند و به رشد آن کمک کنند. همچنین این برنامه هجوم ماینرها برای استخراج اتریوم و اتریوم کلاسیک را نیز به دنبال دارد.

دیفای چیست؟

دیفای مخفف امور مالی غیرمتمرکز است و اصطلاحی کلی برای انواع برنامه‌های مالی فعال در بلاک چین است که به عنوان واسطه‌ها در خدمات مالی عمل می‌کنند و خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می‌دهند.

حوزه دیفای در تلاش است تا خدمات و سازمان‌های مالی جهانی را به فضای بلاک چین منتقل کند تا دسترسی به آن‌ها برای تمام مردم در هر نقطه از جهان آسان شود.

همچنین این سازمان‌ها و امور مالی غیرمتمرکز از ویژگی‌های بلاک چینی نیز بهره‌مند هستند و با حذف کاغذبازی‌های امور سنتی، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کنند تا با حفظ حریم خصوصی و ماهیت ناشناس خود، از خدمات مختلفی از جمله وام و وام دهی استفاده کنند و به سرعت و با کمترین کارمزد تراکنش‌ها و هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

شبکه اتریوم هم اکنون یکی از بزرگترین بازار‌های مالی غیرمتمرکز جهانی را در اختیار دارد و هرکسی به راحتی و با اتصال اینترنت می‌تواند از این بازار استفاده کند.

برترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم کدامند؟

بهترین پلتفرم‌های دیفای اتریوم کدامند؟

هم اکنون برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیفای متنوعی در بلاک چین اتریوم فعالیت دارند که باعث افزایش استفاده از شبکه اتریوم و محبوبیت این بلاک چین شده‌اند. برخی از مهم‌ترین آن‌ها در ادامه آورده شده است:

یونی سواپ

یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز است که در شبکه اتریوم ساخته شده و فعالیت دارد. انجام معاملات ارز دیجیتالی در یونی سواپ نیازی به دفترچه سفارش ندارد و این صرافی توسط یک سازمان یا شرکت متمرکز مدیریت نمی‌شود.

بنابراین یونی سواپ این امکان را برای کاربران فراهم کرده است تا معاملات ارز دیجیتالی خود را به روشی غیرمتمرکز و مقاوم در برابر سانسور و با استفاده از کیف پول‌های شخصی خود انجام دهند.

سوشی سواپ

سوشی سواپ یکی دیگر از صرافی‌های محبوب و معتبر بلاک چین اتریوم است که از مدل بازارسازی خودکار (AMM) استفاده می‌کند. همانند یونی سواپ، سوشی سواپ نیز مدیریت متمرکز ندارد و مبادلات غیرمتمرکز و ناشناس ارز‌های دیجیتال در این پروتکل امکان‌پذیر است.

صرافی‌های غیرمتمرکز همانند سوشی سواپ از قرارداد‌های هوشمند استفاده می‌کنند و به همین دلیل می‌توانند به صورت خودکار و بدون نیاز به واسطه تراکنش‌ها را پردازش کنند.

دی وای دی ایکس

دی وای دی ایکس در سال 2017 عرضه شده است و از پروتکل مشتقات و معاملات مارجین پیشرو در شبکه اتریوم به شمار می‌رود.

در این پلتفرم انجام معاملات مختلف اسپات و مارجین برای ده‌ها ارز دیجیتال متنوع به شکل غیرمتمرکز امکان‌پذیر است. این معاملات به کمک قرارداد‌های هوشمند اتریوم و بر روی لایه 1 این شبکه انجام می‌شود و نظارت و مدیریت متمرکز را حذف کرده است، موضوعی که باعث انجام معاملات به شکل غیرمتمرکز، سریع و کارآمد می‌شود.

می‌کر دائو

می‌کر دائو یکی از برترین پلتفرم‌های وام دهی رمزارز فعال بر روی شبکه اتریوم است که استیبل کوین محبوب دای را نیز به بازار عرضه کرده است. این پلتفرم به کاربران این اجازه را می‌دهد تا با توکن‌های مبتنی بر اتریوم سپرده‌گذاری کنند و یا وام دریافت کنند.

آوه

آوه از دیگر پلتفرم‌های وام دهی مبتنی بر اتریوم است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند انواع دارایی‌های دیجیتال از جمله استیبل کوین‌ها و آلت کوین را وام دهند و وام بگیرند. این پروتکل به شکل غیرمتمرکز و به کمک جامعه خود فعالیت می‌کند و از توکن بومی آن یعنی AAVEدر رای‌گیری‌ها و سیستم حاکمیتی این پروتکل استفاده می‌شود.

یرن فایننس

از جمله دیگر برنامه‌های برتر اتریومی، می‌توانیم به یرن فایننس اشاره کنیم که به عنوان یک سیستم تجمیع‌کننده سود در دیفای و ارائه بازده سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. کاربران در یرن فایننس این امکان را دارند تا در بخش‌ها و خدمات مختلفی سرمایه‌گذاری و فعالیت داشته باشند و به ازای آن، سود دریافت کنند.

برترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم کدامند؟

جمع‌بندی

فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز برای شبکه اتریوم اهمیت بسیاری دارد و منجر به رشد اکوسیستم این بلاک چین برتر بازار می‌شود.

شبکه اتریوم با تمام ضعف‌های خود از جمله مقیاس‌پذیری ضعیف، همچنان به عنوان مقصد اول بسیاری از برنامه‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رود و با توجه به جامعه بزرگ و پایداری و ایمنی شبکه، بسیاری از توسعه‌دهندگان ترجیح می‌دهند تا در شبکه اتریوم فعالیت داشته باشند.

با افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم و ارائه راه حل‌هایی برای کاهش کارمزد، حوزه دیفای و برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم می‌تواند بیش از پیش رشد کند و با گسترش این بخش، می‌توانیم شاهد افزایش استفاده از ETH و افزایش قیمت آن باشیم.

وضوعی که علاقه مندان و سرمایه‌گذاران اتریوم باید به آن توجه داشته باشند و فعالیت برنامه‌های غیرمتمرکز در این شبکه را بررسی کنند؛ زیرا برخی زمان‌ها آغاز فعالیت و یا شکست این پروژه‌ها می‌تواند افزایش یا سقوط قیمتی را به همراه داشته باشد.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : برترین برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم کدامند؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *