باید و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی

باید و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی 2

رپورتاژ آگهی : اوج اهمیت تعمیرات لوازم خانگی زمانی برای شما مشخص می‌شود که لباس‌های یک هفته شلوغ را درون حمام جمع آوری کرده باشید و هنگام اتصال به برق ماشین لباسشویی روشن نشود! شاید در وهله اول تصور کنید برق منزل اتصالی پیدا کرده و قطع شده است! اما با اندکی دقت متوجه می‌شوید که ایراد از ماشین لباسشویی است و نمی‌توانید از آن جهت شستشوی لباس‌هایتان استفاده کنید.

اصول استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی دارای تنوع بسیار زیادی هستند. از کمپانی سامسونگ تا کمپانی‌های مشهور ال جی و بوش ماشین لباسشویی‌های خاصی را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

باید و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی 1

در برخی از این ماشین‌های لباسشویی مانند ماشین لباسشویی‌های جدید کمپانی سامسونگ از دیگی با دانه‌هایی الماس مانند نرم جهت شستشوی لباس‌های حساس استفاده می‌شود! هر چند این تکنولوژی در برابر فناوری Addwash زیاد به چشم نمی‌آید! فناوری Addwash امکان افزودن لباس‌های کثیف را از طریق درب کوچک طراحی شده در هنگامی که ماشین لباسشویی روشن است فراهم می‌کند!

شاید هر کدام از تولیدکنندگان توانسته باشد گوشه‌ای از توانایی هایشان را در زمینه طراحی ماشین لباسشویی به معرض نمایش بگذارد؛ اما همچنان جهت طراحی ماشین لباسشویی از دیگ شستشو، محفظه پودر یا جا پودری، بورد و قطعات الکتریکی و… استفاده می‌شود.

خرابی ماشین لباسشویی و شروع داستانی جدید!

اغلب اوقات خرابی ماشین لباسشویی به ایرادات احتمالی مختصر مرتبط است. به عنوان مثال کرک و پرز لباس‌ها در هنگام شستشو درون ماشین لباسشویی کنده می‌شود و سبب مسدود شدن مسیر تخلیه آب می‌گردد.

به همین دلیل تعمیرکاران قبل از تعمیر ماشین لباسشویی ابتدا شیلنگ تخلیه و پمپ تخلیه را بررسی می‌کنند تا از عملکرد مناسب آن اطمینان حاصل کنند. برخی از مواقع نیز ممکن است سیم ماشین لباسشویی به جایی گیر کرده باشد و لای بر شده باشد و نتواند برق را به درستی تأمین کند!

اما همیشه اوضاع به همین خوبی پیش نمی‌رود و مشکلات بنیادی‌تری نیز وجود خواهد داشت! به عنوان مثال اگر بورد ماشین لباسشویی در اثر اتصالی داخلی سوخته باشد این یک ایراد کوچک قلمداد نمی‌شود و باید بورد تعویض شود!

در انتخاب و خرید ماشین لباسشویی دقت کنید و اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید ماشین لباسشویی با ظرفیت 6 نفره نخرید! زیرا شستشوی بیش از حد لباس‌ها سبب مستهلک شدن دستگاه می‌شود! برای خانواده‌های پرجمعیت ماشین‌های لباسشویی‌های 8 یا 9 نفره گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. همان‌طور که خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند باید یک ماشین لباس Addwash را بنا بر نیازشان خریداری کنند!

ماشین ظرفشویی یار و یاور بانوان خانه دار

ماشین ظرفشویی به کمک بانوان خانه دار آمده است تا بعد از اتمام میهمانی یا در طول روز ساعت کمتری را در آشپزخانه بگذرانند و خستگی کمتری داشته باشند.

ماشین ظرفشویی از دو سبد و یک جایگاه مخصوص قاشق جنگال تشکیل شده است. هر کدام از سبدها قابلیت شستشوی ظروف خاصی را دارند. به عنوان مثال بهتر است جهت شستشوی ظروف بزرگ‌تر از طبقه پایینی کمک بگیرید تا آب و مایع شوینده به تمام قسمت‌های ظروف برسد و آن­ها را تمیز کند.

کافی است به ماشین ظرفشویی عادت کنید و دیگر با شستشوی دستی ظروف خداحافظی کنید تا آرامش خاطر بیشتری داشته باشید.

خرابی ماشین ظرفشویی و عواقب آن!

خرابی ماشین ظرفشویی زمانی نگران کننده به نظر می‌رسد که بدون اطلاع از این خرابی یک میهمانی بزرگ ترتیب داده باشید و ظروف کثیف زیادی را به امید شستشو در هنگام شب روی هم جمع آوری کرده باشید!

باید و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی

حال اگر ماشین ظرفشویی را به برق متصل کنید و روشن نشود باید تا صبح بیدار بمانید و تمامی ظروف غذا، دسر و چای را بشویید. قبل از این که مجدداً جهت شستشوی ظروف دچار مشکل شوید بهتر است تعمیرات ماشین ظرفشویی را انجام دهید و با عیب یابی کامل ایرادات احتمالی را برطرف کنید.

تعمیر ماشین ظرفشویی ساده نیست و نمی‌توانید تنها با چند ابزار ساده این کار را انجام دهید. بنابراین قبل از این که مشکل را از آنچه که هست حادتر کنید این امر را به افراد متخصص این حوزه بسپارید و تنها نظاره‌گر روند انجام تعمیرات باشید.

یخچال فریزر اصلی‌ترین رکن آشپزخانه

در دنیای مدرن و پیچیده امروزی دیگر زمانی برای خرید روزانه مواد غذایی تازه وجود ندارد! بنابراین بیشتر افراد در روزهای آخر هفته به مراکز فروش مراجعه می‌کنند و مواد غذایی هفتگی را خریداری می‌کنند. این مواد غذایی و سبزیجات تازه باید درون یخچال فریزر مناسبی نگه داری شوند تا کیفیت و تازگی اولیه‌شان را حفظ کنند.

اگر یخچال فریزر روشن نباش یا از درون آن بوی نامطبوع به مشام برسد باید تعمیرات یخچال فریزر را هر چه سریع‌تر انجام دهید؛ زیرا تا هر اندازه روند انجام تعمیرات را به تعویق بیندازید ممکن است صدمات بیشتری به سایر قسمت‌های اصلی یخچال مانند موتور، کمپرسور و… وارد شود.

فراز پشتیبان به کمک شما آمده است تا در زمینه تعمیرات لوازم خانگی نگرانی نداشته باشید. کافی است درخواستتان را ثبت کنید و لوازم خانگی مصرفی مانند ماشین لباسشویی، یخچال و ماشین ظرفشویی را همانند روز اول تحویل بگیرید.

 

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : باید و نبایدهای تعمیرات لوازم خانگی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *