به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136

به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136 به همراه cortana و بهبود عملکرد دوربین

به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136 : ارتقاء سیستم عامل ویندوزفون به ویندوز 10 با افزایش و بهبود عملکرد همراه است . کاربران ویندوزفون 10 ، حال می توانند از به روز رسانی های تازه بهره مند شوند .

اخیرا شرکت مایکروسافت نسخه آزمایشی 10136 ویندوزفون 10 را منتشر کرده است . این سیستم عامل دارای تعدادی پیشرفت شامل تغییرات طراحی به cortana ، دستیار مجازی که برای اولین بار همراه ویندوزفون 8.1 منتشر شد ، … می باشد .

سایر گزینه هایی که به ویندوزفون 10 اضافه شده اند ، گزینه هایی هستند مانند : هشدار پرواز ، ردیابی بسته و سفر به مقاصدی مشخص . به علاوه ، cortana می تواند به سؤالاتی مانند تغییرات ارزی ، بورس و آب و هوا نیز پاسخ دهد .

این به روز رسانی همچنین شامل ویژگی هایی در طراحی است که استفاده یک دستی از تلفن همراه را برای کاربر آسان تر می کند . افرادی که اندازه تصویر تلفن همراهشان 5 inch به بالاست ، می توانند با فشردن و نگه داشتن دکمه start ، منو کنترل ها که معمولا در قسمت بالای تصویر موجود است را به سمت پایین بکشند و به آسانی به منو دسترسی داشته باشند . این ویژگی مشابه ویژگی دسترسی آسان iphone 6 و 6 plus است که سال گذشته شرکت apple به سیستم عامل ios اضافه کرد .

عکاسانی که از دوربین گوشی هوشمند خود استفاده می کنند نیز از افزایش سرعت عملکرد در دوربین های ویندوزفون 10 بهره مند می شوند . photos app در این سیستم عامل از نظر عملکرد در گرفتن و پردازش تصویر ارتقاء داده شده است و قابلیت double-tap بر روی تصاویر برای زوم کردن روی آن ها به این اپلیکیشن اضافه شده است . همچنین مایکروسافت قصد انتشار یک اپلیکیشن برای دوربین های سری lumia را دارد که دارای ویژگی هایی بیشتر بر اساس قابلیت های گوشی های سری lumia می باشد .

به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136 به همراه cortana و بهبود عملکرد دوربین

ویندوزفون 10 شامل ارتقاء و بهبود پایداری نیز می باشد

نسخه 10136 همچنین دارای تعدادی بهبود بخشی مورد نیاز پایداری نیز هست که این یک نشانه خوب برای کاربران سیستم عامل جدید ویندوزفون 10 می باشد . پیشرفت پایداری سیستم شامل موارد زیر است :

دریافت صحیح MMS ، تنظیم شدن درست تصویر پس زمینه و همچنین مایکروسافت ایرادی که باعث کار نکردن لمس صفحه هنگام قفل بودن گوشی می شد را در این نسخه برطرف نموده است .

بیشتر بخوانید  رونمایی از بزرگترین ویندوز فون جهان

ارتقاء نسخه سیستم عامل ویندوزفون به نسخه 10136 برای کاربرانی که از نسخه قبلی ویندوزفون 10 استفاده می کنند کمی کار می برد . به دلیل وجود باگ در نسخه 10080 ، کسانی که از این نسخه استفاده می کنند برای upgrade گوشی خود به نسخه 10136 ابتدا باید از windows phone restore tool استفاده کنند تا گوشی خود را به سیستم عامل ویندوزفون 8.1 برگردانند و سپس اپلیکیشن windows insider program را دوباره نصب کنند . وقتی این مراحل را طی کردید ، باید fast ring builds را انتخاب کرده تا به روز رسانی های جدید را دریافت کنید .

به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136 به همراه cortana و بهبود عملکرد دوربین

به علاوه ، فراموش نکنید که به روز رسانی status screen در پایان به روز رسانی از قلم می افتد ، یعنی اینکه صفحه lock screen به مدت 10 دقیقه بدون بدون نمایش تاریخ و ساعت در حالت freeze باقی می ماند . یکی از مدیران در بخش سیستم عامل شرکت مایکروسافت گفته است : " این مسئله حائز اهمیت است که کاربران به روز رسانی را بدون دردسر و به راحتی انجام دهند . "

به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136 به همراه cortana و بهبود عملکرد دوربین

افرادی که حوصله طی کردن مراحل مذکور برای به روز رسانی نسخه 10080 به 10136 را ندارند ، باید منتظر نسخه بعدی ویندوزفون 10 که به زودی منتشر می شود بمانند . نسخه بعدی که در مرحله تست و آزمایش می باشد ، قابلیت ارتقاء مستقیم از 10080 را دارد و به زودی در دسترس کاربران قرار می گیرد .

همچنین گفته شده است که مایکروسافت قصد ارائه ویندوزفون 10 به کاربران تا آخر 2015 را دارد . با اینکه زمان دقیقی ذکر نشده است ، اما تا انتشار ویندوز 10 برای تبلت و pc در 29 ژولای ، نسخه جدیدی از ویندوزفون 10 منتشر نخواهد شد .

* با زوم تک از تازه ترین اخبار فناوری آگاه شوید *

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : به روز رسانی ویندوزفون 10 به نسخه 10136

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *