چگونه یک لپ تاپ مناسب را برای خرید انتخاب کنیم؟

چگونه یک لپ تاپ مناسب را برای خرید انتخاب کنیم؟: امروزه تنوع لپ تاپ های موجود در بازار افزایش یافته است و انتخاب یکی از میان آن ها کار ساده ای نیست. اگر شما نیز قصد خرید یک لپ تاپ را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید و با در نظر گرفتن جوانب ذکر شده لپ تاپ مناسب خود را پیدا کنید.

اندازه صفحه نمایشگر و وزن دستگاه
اندازه صفحه نمایش لپ تاپ ها به طور معمول از ۹ تا ۱۷ اینچ( حدودا ۲۳ تا ۴۳ سانتی متر) متغیر است. هر چه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد وزن لپتاپ نیز افزایش پیدا می کند، برای پیدا کردن لپتاپ مناسب خود باید دو فاکتور قابل حمل بودن و قدرت آن را در نظر بگیرید .حمل لپ تاپ هایی با صفحه نمایش بزرگ در سفرها مشکل خواهد بود و همچنین عمر باتری در آن ها کمتر است، در عوض این نوع لپتاپ ها گرافیک های بهتری را پشتیبانی می کنند و قدرت بیشتری دارند.

 

پردازنده
CPU یا همان پردازنده در اصل مغز کامپیوتر شماست. Intel و AMD بزرگ ترین تولیدکنندگان سی پی یو هستند. کمپانی اینتل از تکنولوژی پیشرفته در تولید پردازنده ها یش استفاده می کند، این در حالیست که AMD مدل های رقابتی را با قیمت پایین تر عرضه می کند. پردازنده های دو هسته ای قدرتمند تر هستند و برای اجرای بازی ها و گرافیک پشتیبانی بهتری را ارائه می دهند. اما پردازنده های تک هسته ای بیشتر مناسب کسانی هستند که قصد دارند از لپ تاپ صرفا برای کارهای اداری و یا وبگردی استفاده کنند, استفاده از این پردازنده ها برای این دسته افراد بسیار مقرون به صرفه است.

 

رم
برای افرادی که به سفرهای کاری می روند و کاربران خانگی میزان رم ۲ تا ۴ گیگابایت مناسب است. اما گیمرها، گرافیست ها و افرادی که با فیلم های با رزلوشن بالا سر وکار دارند باید به دنبال یک لپتاپ با میزان رم ۴ تا ٨ گیگابایت باشند. همچنین برای دانشجویانی که تنها قصد انجام تکالیف ،ارسال ایمیل و وبگردی سطحی را دارند، رم یک گیگابایتی کفایت می کند.

پیدا کردن لپ تاپ مناسب به صورت آنلاین
بسیاری از سایت های خرید دارای ابزار و موتورهای جستجویی هستند که به شما در یافتن یک لپ تاپ مناسب کمک می کنند. کمپانی مایکروسافت نیز برنامه خلاقانه ای به نام PC Scout را عرضه کرده است که میتوانید از آن برای یافتن لپتاپ مورد نظر خود کمک بگیرید. همچنین بسیاری از فروشگاه های اینترنتی دارای قابلیت جستجوی اینترنتی برای یافتن محصول مورد نظر شما با ویژگی های مورد نظرتان هستند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : چگونه یک لپ تاپ مناسب را برای خرید انتخاب کنیم؟

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *