مدل 2021 سری 5 بی ام و با چهره مدرن تر رونمایی شد

بی شک محصولات بی ام و باتوجه به زبان طراحی جذاب خود نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند. نسل فعلی سری 5 در سال‌های گذشته با استقبال بسیاری رو به رو شد و مدلی محبوب به حساب می‌آید. حال به تازگی آلمانی‌ها تصمیم گرفتند مدل 2021 را به عنوان نسخه فیس لیفت سری 5 قبل رونمایی کنند. مدل 2021 سری 5 بی ام و بیشترین تغییر را در بخش جلو داشته و به شکلی که یادآور یک مدل نسل جدید است تا فیس لیفت. البته باواریایی‌ها به دنبال معرفی نسخه 2021 سری 5، از سری 6 گرن توریسمو مدل جدید رونمایی کرد.

در حالی که نمونه‌های نسل جدید دیگر بی ام و دارای جلوپنجره بزرگ هستند و مورد تمسخر برخی‌ منتقدین قرار گرفتند، در مدل 2021 سری 5 این جلوپنجره چندان ابعاد بزرگ پیدا نکرده و به نوعی شرکت آلمانی سعی کرده یک جلوپنجره مدرن و مناسب را برای این اتومبیل در نظر گیرد. مدت‌ها بود تصاویر تیزری و شایعاتی پیرامون مدل 2021 سری 5 منتشر می‌شد و در نهایت این خودرو رونمایی شد. در واقع طراحی جدید سری 5 مدل 2021 به چراغ‌های LED مدرن شبیه به سری 7 جدید اشاره دارد. به نوعی که بیشترین تغییر را در همین قسمت می‌توان مشاهده کرد.

همانطور که در اواخر 2019 شایعه شد بی ام و موتور دیزلی چهار توربو M550d xDrive را حذف می‌کند، چنین چیزی نیز صورت گرفت. موتور بنزینی جدید بی ام و از توربوشارژ دو مرحله‌ای برخوردار هستند که در چند مدل چهار و شش سیلندر با تزریق سوخت بهتر دردسترس قرار می‌گیرند.

مدل 2021 سری 5 بی ام و مدرن‌تر از همیشه

با این حال خبر بزرگ اینجاست که هر موتور جدید دارای استارتر بهینه بوده و در نهایت 11 اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به نسل قبل تولید خواهد کرد. BMW برای رعایت استاندارد آلایندگی یورو 6d و آماده سازی برای هدف انتشار متوسط ​​ناوگان اروپا در سال 2021، تصمیم گرفت تغییراتی برای بخش پیشرانه در نظر گیرد. اگرچه اطلاعات درباره مدل M5 و M5 Competition به شدت محدود است، اما مدل 5er را می‌توان با پلاگین Integral Active Steering خریداری کرد. همچنین سه مدل e سدان ، 530e تورینگ و 545e xDrive Sedan هم تدارک دیده شده که نمونه‌های پلاگین هیبریدی هستند.

بیشتر بخوانید  تصاویری از مدل جدید بی ام و سری 7 منتشر شد

مدل 530e تورینگ قدرت 394 اسب بخاری داشته و در کمتر از 4.7 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد. همچنین در حالت الکتریکی قدرت 140 اسب بخاری را تولید خواهد کرد. نسل فعلی سری 5 توانست به فروش 600 هزار دستگاهی دست یابد که رقم کوچکی نیست و استقبال بزرگ از آن موجب شده تا بی ام و به سراغ مدل فیس لیفت رود. در کابین داخلی همانند دیگر مدل‌های نسل جدید بیشتر ابزارها دیجیتالی شده و بنابراین یک نمایشگر لمسی 10 اینچی در کنسول مرکزی و یک صفحه نمایش 12 اینچی دیجیتالی برای بخش سرعت سنج در نظر گرفته شد. بی ام و جدیدترین فناوری‌ها را برای بخش داخلی مدل 2021 سری 5 در نظر گرفته و باید آن را مدلی برجسته و پیشرفته تلقی کرد.

گفتنیست این خودرو از فناوری Assistant Plus Plus بهره برده که موجب خواهد شد تا 40 ثانیه به ضبط محیط اطراف بپردازد. شایان ذکر بوده بی ام و چند مدل جدید دیگر هم در کنار سری 5 فیس لیفت رونمایی کرد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : مدل 2021 سری 5 بی ام و با چهره مدرن تر رونمایی شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *