یک کلینیک آنلاین برای گیاهان (تاحالا شنیده بودی؟)

یک کلینیک آنلاین برای گیاهان (تاحالا شنیده بودی؟)

آیا چیزی به باغچه سبزیجاتتان حمله میکند؟ یا درخت چنارتان زرد شده است؟ این وبسایت جدید میتواند کمک خوبی باشد. وبسایتی که سرویس های تشخیص بیماری گیاهان را ارائه میدهد، در آمریکا افتتاح شد.
کلینیک تشخیص بیماری گیاهان دانشگاه نیو مکزیکو از شبکه های اجتماعی برای کمک به کاربرانی که گیاهانشان گرفتار بیماری هستند، استفاده میکند.این کلینیک یک وبسایت دارد که کارشناسان در آن به کسانی که در خانه هایشان از گیاهان مراقبت میکنند یا حتی زمین داران، مشاوره میدهند تا بتوانند بهتر از گیاهانشان نگه داری کنند. کاربران میتوانند در این وبسایت، عکس هایی از مشکلاتی که گریبان گیاهان مختلف را میگیرد، مشاهده و آن را وضعیت گیاه خودشان مقایسه کنند.

ناتالی گولدبرگ، آسیب شناس گیاهان در دانشگاه نیو مکزیکو میگوید، لینک هایی نیز وجود دارند که میتوانید توسط آن ها از تازه ترین اخبار و یافته های مرتبط با بیماری های گیاهان و راه های درمان آن ها، مطلع باشید. جدید ترین راه های ارتباطی با ما از طریق رسانه های اجتماعی، فیس بوک، توییتر، و پینترست است.گلد برگ اضافه کرد که بیماری های جدیدی که توسط کلینیک تشخیص داده میشوند، روی فیس بوک پست میشوند.او همچنین گفت که جدای از اطلاعات نوشتاری، ما از عکس ها نیز برای راحت تر کردن امکان مقایسه استفاده میکنیم.از تشخیص های جدیدی که صورت گرفته میتوان به کشف ویروس پژمردگی در گوجه فرنگی اشاره کرد.
با این حال، گولد برگ به این موضوع نیز اشاره کرد که تشخیص بیماری گیاهان فقط از طریق مقایسه آن ها با عکس های موجود میتوان خطر آفرین نیز باشد، چون بسیاری از علائم مختص نوع خاصی از بیماری نیستند و ممکن است چند گیاه با بیماری های مختلف ظاهر نسبتا یکسانی داشته باشند.

او گفت :” ما همیشه تست گیاه در کیلینیک را پیشنهاد میکنیم نه حدس بر اساس یک عکس. ”
کیلینیک درمانی گیاهان رابطه نزدیکی با دفاتر تعاونی گسترش شهرستان های NMSU دارد. مردم میتوانند از طریق این دفاتر نمونه های از گیاه خود را برای ما بفرستند.
گلد برگ گفت :” سرویس های ما شامل آنالیز گیاهان برای یافتن عوامل بیماری زا و استرس های محیطی به همراه راه هایی برای درمان و مراقبت بهتر از گیاهان میشود.”
این کلینیک همچنین با همکاری کارشناسان دیگر به بررسی و تشخیص گیاهان هرز و حشراتی میپردازد که به گیاهان شما آسیب میزنند.

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : یک کلینیک آنلاین برای گیاهان (تاحالا شنیده بودی؟)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *