گوگل می تواند ویژگی کلیدی iOS را به اندروید 14 بیاورد

گوگل می تواند ویژگی کلیدی iOS را به اندروید 14 بیاورد

واقعاً مشکل چندان مهمی نیست، اما اگر آیفون دارید و روی شماره پین شش رقمی (یا رمز عبور) خود ضربه بزنید، به محض ضربه زدن به آخرین رقم قفل دستگاه باز می شود. آن را با تلفن اندرویدی خود امتحان کنید (به جز دستگاه‌های سامسونگ که از One UI استفاده می‌کنند، اما ما بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد)، و ساعت‌ها آنجا می‌ایستید، همچنان خارج از تلفنتان قفل می‌شوید، تا زمانی که کلید enter را فشار دهید.

طبق XDA، اندروید 14 ممکن است با تأیید خودکار شماره‌های پین وارد شده به درستی، این مورد را تغییر دهد. اما اینجا باند چیزی است. این ویژگی فقط در صورتی کار می کند که شماره پین شما به جای چهار عدد حداقل شش عدد باشد. میدونی چیه؟ پین شش شماره ای امن تر از پین چهار عددی است. اخیراً درباره هکرهایی به شما گفته‌ایم که با تماشای اینکه شما رمز عبور یا شماره پین خود را می‌کوبید، گوشی شما را از دستتان می‌گیرند، قفل دستگاه را باز می‌کنند و حساب بانکی‌تان را پاک می‌کنند، به گوشی شما نفوذ می‌کنند. استفاده از یک پین شش عددی ممکن است پوست شما را نجات دهد.

در حالی که رابط کاربری One UI سامسونگ به طور خودکار ورود پین را تأیید می کند، با پین های چهار یا شش رقمی کار می کند. برای محافظت از خود، اگر از این ویژگی با رابط کاربری One UI در گوشی گلکسی خود استفاده می کنید، مطمئن شوید که یک پین شش رقمی (و نه 1-2-3-4-5-6) انتخاب کرده اید.

XDA در حال گذراندن نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 14 بود که اخیراً منتشر شده است و هنگام تنظیم یک پین جدید، یک کلید «تأیید خودکار پین صحیح» جدید مشاهده شد. در حالی که به نظر نمی رسید عملیاتی باشد، توضیحات زیر کلید عملکرد این ویژگی را تایید می کند. می گوید: “اگر یک پین صحیح 6 رقمی یا بیشتر وارد کردید، قفل را به طور خودکار باز کنید. این کمی امن تر از ضربه زدن به Enter برای تایید است.” اگر طول پین شما کمتر از شش عدد باشد، کلید تغییر ظاهر نمی شود.

گوگل اضافه کرد، علاوه بر اینکه روی صفحه نمایش می‌دهد که «پین باید حداقل 4 رقمی باشد، اما برای امنیت بیشتر، یک پین 6 رقمی توصیه می‌شود». این ویژگی را می توان پس از تنظیم پین در تلفن خود با رفتن به تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی > قفل دستگاه > قفل صفحه فعال یا غیرفعال کرد. روی نماد چرخ دنده ضربه بزنید تا کلید “تأیید خودکار باز کردن قفل” را مشاهده کنید که می تواند ویژگی را روشن یا خاموش کند.

بیشتر بخوانید  نحوه بازیابی پیام های متنی حذف شده در سیستم عامل اندروید

از آنجایی که این ویژگی به طور پیش‌فرض در اندروید 14 DP2 ظاهر نمی‌شود، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد قبل از انتشار نسخه پایدار اندروید 14، 86 تایید خودکار تغییر پین صحیح را انجام دهد. نسخه پایدار و نهایی اندروید 14 ممکن است در ماه آگوست عرضه شود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل می تواند ویژگی کلیدی iOS را به اندروید 14 بیاورد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *