گوگل به 32.5 میلیون دلار جریمه برای نقض پتنت محکوم شد

گوگل به 32.5 میلیون دلار جریمه برای نقض پتنت محکوم شد

در یک دعوای یحقوقی، Sonos ضربه قاطعی به غول فناوری گوگل وارد کرد که منجر به جریمه هنگفت 32.5 میلیون دلاری برای نقض حق ثبت اختراع Sonos شد. این مورد بر اساس حق ثبت اختراع Sonos ساخته شده که پخش صوتی همگام شده را در چندین بلندگو امکان پذیر می کند، ویژگی اصلی فناوری Sonos برای سال ها است.

قاضی ناحیه ایالات متحده ویلیام آلسوپ قبلاً علیه گوگل حکم داده بود و اعلام کرده که نسخه های اولیه محصولات آنها مانند Chromecast Audio و Google Home حق اختراع Sonos را نقض می کند. با این حال، آزمایش اخیر ارزیابی کرد که آیا محصولات بعدی گوگل همچنان حق اختراع Sonos را نقض می کنند یا خیر. برای خوشحالی Sonos، هیئت منصفه محکم با شرکت فناوری صوتی طرف شد. با این وجود، هیئت منصفه هیچ تخلفی در مورد حق ثبت اختراع دوم مربوط به کنترل دستگاه از طریق تلفن های هوشمند یا دستگاه های دیگر پیدا نکرد، زیرا Sonos نتوانست به طور قانع کننده ای ثابت کند که برنامه Google Home آن را نقض کرده است.

قابل ذکر است، دادگاه چهار ادعای نقض حق اختراع دیگر که توسط Sonos ارائه شده بود را رد کرد. گوگل با تاکید بر اینکه اختلاف بر روی ویژگی‌های خاص با استفاده محدود متمرکز است، پاسخ داد. این غول فناوری تصریح کرد که از 6 اختراع ثبت شده در ابتدا توسط Sonos، تنها یک مورد نقض شده است، در حالی که سایر اختراعات یا باطل شده و یا غیرقابل نقض شناخته شدند. گوگل تعهد خود را به توسعه فناوری مستقل و رقابت منصفانه بر اساس شایستگی ایده تکرار کرد. این شرکت در حال حاضر مشغول ارزیابی گزینه های خود و بررسی گام های بعدی است.

Sonos از تصمیم هیئت داوران تشکر عمیقی کرد و از تعهد آنها در حفظ اعتبار پتنت های Sonos و ارزش اختراع پیشگامانه صحنه های منطقه توسط Sonos قدردانی کرد. Sonos با استناد به حکم قبلی کمیسیون تجارت بین‌الملل که نشان می‌داد گوگل پنج پتنت دیگر Sonos را نقض می‌کند، گوگل را به‌عنوان یک ناقض زنجیره‌ای از مجموعه پتنت‌های خود معرفی کرد. Sonos ادعا می کند که گوگل بیش از 200 حق ثبت اختراع آنها را نقض می کند، با خسارات وارد شده در این مورد بر ارزش مالکیت معنوی آنها تأکید می شود. Sonos همچنان مصمم است که برای استفاده از اختراعات خود از گوگل حق امتیاز منصفانه بگیرد.

بیشتر بخوانید  اسپیکر Sonos Move 2 در راه است

نتیجه شکایت Sonos در مقابل Google نشان دهنده یک پیروزی قابل توجه برای Sonos است. نبرد حقوقی جاری بین این دو شرکت احتمالاً ادامه خواهد داشت، با دعاوی حل نشده و تجدیدنظرهای احتمالی در افق. این مورد به عنوان یادآوری پیچیدگی ها و مخاطرات بالای دخیل در اختلافات مالکیت معنوی در صنعت فناوری است. در اوایل این ماه، گوگل باید 39.9 میلیون دلار برای دعوای ردیابی موقعیت مکانی نیز بپردازد.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل به 32.5 میلیون دلار جریمه برای نقض پتنت محکوم شد

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *