گوگل به دنبال عرضه گوشی های اقتصادی بیشتر

گوگل به دنبال عرضه گوشی های اقتصادی بیشتر

دیروز، آلفابت آمار مالی خود را برای سه ماهه چهارم سال 2022 منتشر کرد و در آن زمان، ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت گفت که روند به روز رسانی OTA برای گوشی های هوشمند پیکسل اکنون از شتاب قوی برخوردار است.

در واقع، مدیریت ادامه داد که این شرکت قصد دارد بخش سخت افزاری را تقویت کند و بیشتر روی خط پیکسل تمرکز کند. بنابراین، شعار پیچای در چند ماه گذشته «پیکسل‌های بیشتر» بوده است.

اما بیایید همه چیز را به ترتیب انجام دهیم. این غول موتور جستجو در جریان تماس نتایج دیروز خود ۷۶ میلیارد دلار فروش داشته است. نسبت به فصل مشابه در سال 2021 (75.3 میلیارد دلار) یک درصد افزایش داشته است. با درآمد عملیاتی 18.16 میلیارد دلار و درآمد خالص 13.62 میلیارد دلار (از 20.64 میلیارد دلار در سال 2021). به عنوان مثال، آلفابت درآمد یک چهارم قبل را 69.1 میلیارد دلار و سود خالص 13.91 میلیارد دلار گزارش کرده است. به عبارت دیگر، در مقایسه با سال به سال، افزایش جزئی در فروش مشاهده شد. و کاهش قابل توجه درآمد خالص.

با توجه به این موضوع، شرکت Mountain View گزارش داد که مجموع فروش فروشگاه Play و درآمد غیر تبلیغاتی یوتیوب (یعنی اشتراک‌ها) در سه ماهه چهارم سال 2022، 8.79 میلیارد دلار در مقایسه با 8.16 میلیارد دلار در مدت مشابه سال قبل بود.

آلفابت تفاوتی بین فروش سخت افزار و پلی استور قائل نیست، اما پیچای ادعا کرد که فروش پیکسل در حال حاضر شتاب قابل توجهی به دست می آورد. در واقع پیکسل 6a، 7 و 7 پرو پرفروش‌ترین نسل پیکسل‌ها هستند. و سهم بازار خود را در هر کشوری که معرفی شده اند افزایش داده اند.

قابل توجه است که گوگل تعداد کشورهایی را که پیکسل در آنها در حال حاضر در دسترس هستند به 17 کشور افزایش داده است. از جمله راه اندازی های امسال در دانمارک، هلند، نروژ و سوئد. پیچای در ادامه با تکرار آنچه قبلا اعلام شده بود به این خبر پاسخ داد. یعنی تاکید بیشتری بر گوشی‌های هوشمند پیکسل دارند.

در مورد ساعت پیکسل، که علیرغم امیدهای زیاد، چنین عرضه موفقی نداشته است، چطور؟ پیچای که از پرداختن به جزئیات اجتناب کرد، گفت که این ساعت بخشی از ادغام Fitbit در اکوسیستم آنها و همچنین مشارکت آنها با سامسونگ برای Wear OS است و در چارچوب مشتریانی که فراتر از تلفن‌ها نگاه می‌کنند، قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید  حضور گوگل در ایران از رویا تا واقعیت !

به طور خلاصه، معلوم نیست که جاه طلبی های شرکت در این زمینه چیست. اگرچه احتمالاً برای نتیجه گیری خیلی زود است. یک چیز دیگر وجود دارد که پیچای اخیراً سر و صدای زیادی به پا کرده است. و او یک بار دیگر در این مناسبت خاص مطرح کرده است. درست است که گوگل قصد دارد بیشتر و بیشتر در نرم افزار اختصاصی و همچنین سخت افزار خود سرمایه گذاری کند.

پیچای ادعا می کند که این چیزی است که پیکسل ها را از رقبا متمایز می کند. او به عنوان نمونه هایی از ویژگی های انحصاری، Magic Eraser و Photo Unblur را ذکر می کند. که احتمالاً تنها شروع یک ویژگی منحصر به فرد برای محصولات این شرکت است.

به طور کلی، طبق گفته Pichai، مجموعه محاسباتی بسیار مهم است و گوگل را قادر می سازد تا سرمایه گذاری کند و نوآوری را پیش ببرد. سخت افزار و نرم افزار پس به نظر می رسد که گوگل به سبک اپل بازی می کند. با این حال، پیچای اغلب بر معیار سوم، که کنترل مخارج است، اصرار دارد. مدیر هرگز از گرفتن تصمیمات سخت یا اخراج کارکنان خودداری نکرده است. و در طول سال گذشته چندین بار بر ضرورت مدیریت بهتر اقتصاد کسب و کار تاکید کرده است. پیچای با بیان اینکه هدف آن ها به طور کلی بهبود اقتصادی و ساختار هزینه سخت افزار است، ادامه داد.

با توجه به تصمیمات گیج کننده شرکت، تفسیر مفاهیم این اظهارات بر اساس استراتژی کلی شرکت چالش برانگیز است. با این حال، آشکارتر و واضح‌تر می‌شود که Pichai می‌خواهد بر روی چند محصول منتخب و آنچه که آنها بهترین انجام می‌دهند تمرکز کند.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : گوگل به دنبال عرضه گوشی های اقتصادی بیشتر

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *