کوالکام و راه اندازی شبکه خانگی WI-FI 7

کوالکام اولین و سریع‌ترین راه‌حل عمومی Wi-Fi 7 - FastConnect 7800 را راه‌اندازی کرد. در ماه می، مقیاس‌پذیرترین سیستم شبکه

کوالکام اولین و سریع‌ترین راه‌حل عمومی Wi-Fi 7 – FastConnect 7800 را راه‌اندازی کرد. در ماه می، مقیاس‌پذیرترین سیستم شبکه پیشرفته Wi-Fi 7 عمومی را راه‌اندازی کرد. این سیستم سطح شرکت، محصولات شبکه خانگی مش و راه های دروازه اپراتور را پوشش می دهد. کوالکام امروز سیستم شبکه خانگی Wi-Fi 7 را منتشر کرد. این بار طراحی به گونه ای است که شبکه های خانگی سرعت بیشتری خواهند داشت. آنها همچنین توان عملیاتی بالاتر و تاخیر کمتری خواهند داشت. صنعت انتظار دارد که این شبکه در نیمه دوم سال 2023 برای عموم آماده شود.

سیستم شبکه خانگی کوالکام Wi-Fi 7 از طریق معماری تراشه فشرده، کم مصرف و مقرون به صرفه می تواند بیش از 20 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت کل سیستم را به ارمغان بیاورد. برای خانه های امروزی با نیازهای شبکه فوق العاده، آخرین اتصال پهن باند پرسرعت را به ارمغان می آورد. همچنین از بسیاری از دستگاه های با کارایی بالا پشتیبانی می کند که روز به روز محبوب تر می شوند. این سیستم فناوری Qualcomm Multi Link Mesh را معرفی می کند که روند جدیدی را برای اتصال شبکه خانگی به ارمغان می آورد. کوالکام می گوید با توجه به سیستم Wi-Fi 7

«فاکتور مقرون به صرفه و کوچکی که برای سیستم شبکه خانگی همهجانبه ایجاد کردیم، جدیدترین نوآوری‌ها را در شبکه خانگی به ارمغان می‌آورد تا اتصال شبکه با کارایی بالا را فراهم کند. با یک سیستم سه باند، کاربران می توانند به طور کامل ویژگی های جدید و قدرتمند ارائه شده توسط Wi-Fi 7 را تجربه کنند. به این ترتیب، شبکه مش Wi-Fi بهبود عملکرد را برای دستگاه های جدید و قدیمی به ارمغان می آورد.

جدیدترین سیستم شبکه خانگی معماری مشترکی با سیستم شبکه حرفه ای Qualcomm Wi-Fi 7 تولید انبوه دارد. در حال حاضر در حال نمونه گیری است و انتظار می رود در نیمه دوم سال 2023 در دسترس باشد.

فناوری شبکه چند اتصالی کوالکام: فناوری شبکه مش چند اتصالی کوالکام تجربه شبکه خانگی را دوباره تعریف می کند. این کار را با استفاده از یک مدل جدید از اتصال بی سیم از مشتری به شبکه بک هاول انجام می دهد. فناوری شبکه چند اتصالی کوالکام می‌تواند پیوندها را در طیف‌های بدون مجوز 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز و 6 گیگاهرتز انتخاب، تجمیع یا جایگزین کند. این با توجه به شرایط شبکه، قابلیت های ترمینال و توپولوژی شبکه خانگی کار می کند. همچنین اقدامات خاص و صحیح را در محیط های شبکه شلوغ فعال می کند. همچنین، این سیستم 75٪ کاهش تاخیر در زمان واقعی را به ارمغان می آورد و به دستیابی به یک تجربه بازی تقریباً بدون لکنت کمک می کند.
فناوری Wi-Fi 7: سیستم شبکه خانگی کوالکام عملکرد فوق‌العاده و پوشش چند گیگابیتی بیشتری نسبت به قبل ارائه می‌کند. ویژگی های کلیدی این فناوری عبارتند از
1. عملکرد طیف گسترده 5 گیگاهرتزی را ارائه می دهد. این دستگاه دارای 80 درصد توان عملیاتی بالاتر از کانال Wi-Fi 6 تا 240 مگاهرتز و فناوری مدولاسیون 4K QAM است.

بیشتر بخوانید  تاریخ معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مشخص شد

2. حداکثر از طیف 6 گیگاهرتز استفاده می کند و از طریق کانال 320 مگاهرتز و فناوری مدولاسیون 4K QAM 140 درصد توان عملیاتی بالاتری نسبت به Wi-Fi 6E به ارمغان می آورد. به طور کامل از فناوری کنترل فرکانس خودکار Qualcomm برای دستیابی به پوشش شبکه چند گیگابیتی در سراسر خانه پشتیبانی می کند. فناوری Qualcomm AFC در حال حاضر برای ادغام تجهیزات کاربر در دسترس است و پس از تایید مقررات به صورت تجاری در دسترس خواهد بود.

3. از فناوری اتصال چندگانه Wi-Fi 7 و تداخل تطبیقی پانچ پشتیبانی می کند. این می تواند عملکرد بهینه را حتی در محیط های شلوغ شبکه خانگی به ارمغان بیاورد. الگوریتم‌های هوشمند اجتناب از تراکم عملکرد عالی را حتی در صورت وجود تداخل بالقوه از شبکه‌های همسایه یا سایر نقاط پایانی تضمین می‌کنند.

عصر Wi-Fi 7 فرا رسیده است. با ارتقای بالای ویژگی‌های آن مانند سرعت شبکه، تاخیر و ظرفیت، می‌توان در آینده شاهد برتری Wi-Fi 7 در زمینه‌های مختلف بود. علاوه بر دسترسی به اینترنت پرسرعت در تلفن های همراه و رایانه های شخصی در خانه، شاهد Wi-Fi 7 در بسیاری از زمینه ها خواهیم بود.

منبع

به این پست امتیاز بدید

نظرات در مورد : کوالکام و راه اندازی شبکه خانگی WI-FI 7

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *