کمک بزرگ ربات های کوچک در درمان زخم معده…

ربات

ربات های کوچکی که توانایی اندازه گیری نیمی از عرض تار موی انسان را دارند در درمان زخم معده موش مورد استفاده قرار گرفتند. این آزمایش به عنوان اولین آزمایشی که برای درمان موجودات زنده از رباتها استفاده شد، ثبت گردید.

اسید معده داروهای آنتی بیوتیک خوراکی را خرد و متلاشی می کند و بیشتر اثر آنها را از بین می برد اما در آزمایشات مشخص شد این ربات ها نسبت به اسید معده،  شرایط روده و عفونت های باکتریایی مقاومند.

درمان پنج روزه با ربات های میکرو موتور بر روی موش ها موثرتر از درمان با سایر داروها بوده و بنا به گفته تیم درمان دانشگاه کالیفرنیا و سن دیگو، هدف بعدی پژوهشی درباره عملکرد و موثر بودن این ربات ها در درمان انسانی است.

برتا استبان، یکی از محققان این تیم بیان کرد :

 این درمان یک مرحله ای با میکروموتورها بوده که با خنثی سازی اسید معده فعالیت درمانی و تاثیر دارویی را افزایش می دهد.

از جالب ترین و هوشمندانه ترین نکات درباره این رباتها این است که نه تنها نسبت به اسید معده مقاومند و میتوانند دارو را بدون تغییر به سطوح آسیب دیده برسانند بلکه از اسید معده نیز به عنوان منبع قدرت برای تحرک استفاده می کنند. هسته های منیزیم ربات با اسید واکنش می دهد و حباب های هیدروژن تولید می کند که باعث هدایت میکرو موتورها به سلول هدف می شود. این عمل هم انرژی لازم برای فعالیت ربات ها را ایجاد می کند و هم باعث کاهش اسیدیته معده شده که از تخریب آنتی بیوتیک توسط شیره معده جلوگیری می کند. PH معده پس از فعالیت ربات ها بعد از 24 ساعت به حالت عادی باز می گردد و میکروموتورهای تخریب پذیر بدون هیچ آسیب جانبی از بین رفته و دفع می شوند.

 

این روزها دنیای پزشکی و سلامتی هم تحت تاثیر تکنولوژی و ربات ها قرار گرفته که قطعا پیشرفت های فوق العاده ای را در سالهای آتی در این زمینه شاهد خواهیم بود.

به این پست امتیاز بدید

بیشتر بخوانید  سیگار کشیدن در دوران بارداری بسیار خطرناک است؛این فقط یک هشدار نیست!

نظرات در مورد : کمک بزرگ ربات های کوچک در درمان زخم معده…

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *