کد باز کردن قفل رمز ضبط خودروهای ایرانی

کد باز کردن قفل رمز ضبط خودروهای ایرانی

رمزهای اختصاصی برای باز کردن ضبط خودروهای ایرانی کاربرد امنیتی دارد و توسط شرکت‌های سازنده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. این کدها به‌غیراز راه‌اندازی اولیه سیستم پخش، در مواقعی که سیستم ضبط خودرو خطا داده و اصطلاحاً قفل می‌کند و نیازمند راه‌اندازی دوباره است، کاربرد دارد. در مواقعی که افراد این رمزها را فراموش می‌کنند و با خطاهای ظاهر شده بر روی نمایشگر ضبط مواجه می‌شوند، کدها و ترفندهایی وجود دارد که عملکرد مشابه رمز انواع ضبط ماشین‌های ایرانی دارد و می‌تواند مشکل را حل کند. این کدها به‌خصوص برای ضبط خودروهایی که رمز آن‌ها متفاوت از کدهای پیش‌فرض است (برای مثال رمز ضبط بیشتر خودروهای ایران خودرو ۱۱۱۱ است) و یا توسط کاربران قبلی یا فعلی خودرو تغییر کرده و فراموش شده است، ضروری است. راستی اگر دنبال خرید ضبط پایونیر خودرو هستید این مقاله رو هم بخونید : بهترین ضبط ماشین پایونیر

کد باز کردن قفل رمز ضبط خودرو

بسیاری از ضبط های فابریک خودرو ها دارای کدهایی برای ریست و حل مشکل ضبط خودرو هستند از این رو بسیاری از صاحبان خودرو های مخصوصا ایرانی به دنبال ریست کردن ضبط خود هستند زمانی که ضبط به مشکل برخورده است از این رو فهمیدم کد رمز ضبط های خودرو های ایرانی برای صاحبان خودرو ها مهم است.

کد رمز ضبط سمند ال ایکس

کد رمز ضبط سمند ال ایکس
به‌طورمعمول وارد کردن رمز اشتباه ضبط خودروها افراد را با کدهای خطا مواجه می‌کند و پس از نمایش این کدها انجام هرگونه پخش موسیقی یا رادیو و حتی ریست کردن ضبط غیرممکن می‌شود. کد رمز ضبط سمند LX هم برای برطرف مشکل در چنین شرایطی کاربرد دارد. کد ضبط سمند ال ایکس مانند سایر خودروهای گروه ایران خودرو به‌طور پیش‌فرض چهار عدد ۱ است که برای امنیت بهتر بایستی بعد از خرید توسط رانندگان تغییر کند.

برای این کار ابتدا باید کلید Radio و کلید RPT/1 را به‌طور هم‌زمان با هم چند ثانیه نگاه داشت تا پیام ****PWD بر روی صفحه نمایشگر ضبط ظاهر شود. در این مرحله باید کد رمز را که همان ۱۱۱۱ است وارد کرده تا زمینه وارد کردن کد رمز جدید نمایش داده شود. بعد از وارد کردن کد جدید باید دکمه SETUP/AUDIO فشرده شود نا نمایشگر رمز جدید را مجدداً از شما درخواست کند. بعد از وارد کردن مجدد رمز جدید هم لازم است دوباره دکمه SETUP/AUDIO فشرده شود تا پیام PWD Reset ظاهر شده و دستگاه آماده ریست و راه‌اندازی مجدد با رمز جدید شود.
درصورتی‌که کد ضبط قبلاً تغییر کرده باشد و بنا به هر دلیل این کد موجود نباشد، تنها راه مراجعه به نمایندگی دستگاه ضبط خودرو (کروز) و دریافت رمز است. اما یک روش ساده‌تر برای دریافت رمز از نمایندگی، فشار دادن هم‌زمان سه دکمه قطع، دکمه ASP و دکمه برگشت است تا نمایشگر یک کد ۱۴ یا ۱۵ رقمی در اختیار شما قرار بدهد. سپس می‌توان با تماس با شماره نمایندگی (۰۲۱۶۶۵۶۴۲۸۰) و ارائه شماره سریال، کد ۴ رقمی ضبط را دریافت کرد و در صورت تمایل با استفاده از روش بالا اقدام به تغییر و شخصی‌سازی آن کرد.

حذف کد ضبط تیبا

حذف کد ضبط تیبا
حذف کد ضبط تیبا و تیبا ۲ از روی ضبط‌های فابریک این خودروها که به رمز مادر یا مستر کد مشهور هستند، به روش مشابهی انجام می‌شود. برای این کار کافی است که در ابتدا دکمه شماره ۴ و دکمه MODE به مدت حداکثر ۱۵ ثانیه نگه داشته شود. بعد از انجام این مرحله رمز ۰۰۰۰ بر روی نمایشگر ضبط ظاهر شود. چشمک زدن هر کدام از این صفرها (این روند معمولاً از اولین عدد از سمت چپ آغاز می‌شود) به معنای آمادگی آن قسمت برای جایگزین شدن با عدد رمز جدید و حذف از کد قبلی است. برای وارد کردن عددهای دیگر هم باید دکمه ولوم فشرده شود تا عدد به حالت چشمک‌زن درآید. بعد از تکمیل این روند باید اطلاعات تازه را از طریق فشار دادن دکمه SETUP/AUDIO ذخیره کرد. دستگاه بعد از این مرحله مجدداً درخواست وارد کردن رمز جدید را مطرح می‌کند و همان روند قبلی باید تکرار شود و بعد از ذخیره نهایی رمز، عبارت PWD Reset نمایش داده شده و فرآیند حذف و جایگزینی کد ضبط تیبا تکمیل شود.

حذف کد ضبط پراید

حذف کد ضبط پراید و جایگزین کردن رمز جدید کاملاً مطابق با روشی که برای این موضوع در خودرو تیبا شرح داده شد، انجام می‌شود.

کد ضبط تیبا مدل ۹۷

کد ضبط خودرو تیبا مدل ۹۷ هم مانند روش عمومی آن انجام می‌شود و تفاوت خاصی با مدل‌های دیگر ندارد. البته در شرایطی که کد اصلی دچار تغییر شده باشد و کد تغییر یافته در دسترس نباشد، می‌توان از روش تجربی نگه داشتن دکمه ولوم و دکمه شماره ۶ استفاده کرد. با استفاده از این روش و در مورد برخی از مدل‌های ضبط احتمال دارد که کد ضبط بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر شود.

بازگشایی قفل ضبط سمند ef7

روش‌های کلی و عمومی برای باز کردن قفل ضبط در مواقعی که رمز یا کد اولیه کاربرد نداشته باشد، برای باز کردن انواع قفل فابریک خودروهای ایرانی کارایی دارد و شاید از آن‌ها نتوان برای مدل‌های متفرقه استفاده کرد. بنابراین برای باز کردن قفل رمز ضبط سمند ef7 هم می‌توان از روش شرح داده شده برای عموم خودروهای تولید شده در ایران خودرو استفاده کرد و درصورتی‌که کاربردی نبود، به نمایندگی‌های مجاز دستگاه‌های پخش خودرو و یا افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

کد ضبط irsa e۵۳۰

انواع ضبط و پخش کننده خودرو ایسرا از مرسوم‌ترین پخش‌کننده‌های نصب شده بر روی خودروهای ایرانی است و برای همین آشنایی با کد و روش‌های باز کردن قفل آن مورد نیاز خیلی از کاربران است. متأسفانه اطلاعات چندانی در مورد کد ضبط irsa مدل e۵۳۰ موجود نیست و اگر در مورد آن روش‌های معرفی شده برای خودروهای گروه ایران خودرو و سایپا جواب ندهد، باید به نمایندگی‌ها یا افراد متخصص در این زمینه رجوع شود.

اشتباه زدن رمز ضبط ماشین سمند

اشتباه زدن رمز ضبط ماشین سمند و اصولاً هر نوع خودرو ایرانی از اتفاقات مرسومی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. اغلب دستگاه‌های پخش معمولاً بعد از مواجهه با چنین شرایطی اقدام به نمایش کدهای خطا بر روی نمایشگر می‌کنند. در مورد عموم این کدها افراد به راحتی می‌توانند با روشن و خاموش کردن دستگاه ضبط اقدام به تصحیح خطا و کنسل شدن کد کنند. در حالتی که کدها از این راه پاک نشوند، جدا کردن سر باطری خودرو و وصل کردن مجدد آن پیشنهاد می‌شود. اگر مشکل باز هم حل نشد و دستگاه ضبط فرصتی برای وارد کردن کد صحیح در اختیار افراد قرار ندارد، بهتر است از خدمات تعمیرگاهی استفاده شود.

کد رمز ضبط ۲۰۷ مدل ۱۴۰۱

کد رمز ضبط ۲۰۷ مدل ۱۴۰۱
کد رمز ضبط خودروهای ۲۰۷ هم مانند غالب محصولات تولید ایران خودرو ۱۱۱۱ و یا ۱۲۳۴ است و افراد می‌توانند از طریق روش معرفی شده برای تغییر رمز خودرو سمند ال ایکس و راه‌کار بازیابی رمز شخصی‌سازی شده و فراموش شده (از طریق تماس با نمایندگی و ارائه شماره سریال ۱۵ رقمی) اقدام به رفع مشکل کنند. البته ممکن است در سیستم‌های پخش این خودرو مانند انواع خودرو رانا و دنا، دکمه‌های POWER و AM\FM به‌عنوان جایگزین دکمه‌های Radio و RPT/1 مطرح باشد و افراد باید به آن توجه کنند که در این صورت دستگاه ابتدا باید خاموش شود و بعد برای انجام فرآیند اقدام شود. درصورتی‌که مشکل از این طریق رفع نشد، مراجعه حضوری به نمایندگی‌های تولیدکننده و یا استفاده از خدمات تعمیر و کد دهی به سیستم پخش پیشنهاد می‌شود.

3/5 - (23 امتیاز)

نظرات در مورد : کد باز کردن قفل رمز ضبط خودروهای ایرانی

10 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام بعد از دشارژ باطری ماشین ۲۰۶ پخش خودرو ارور ۰۶ میدهد.و هیچ عملیاتی را قبول نمیکند. فیوز پخش را برای ۵ دقیقه از ندار خارج کردم شاید ریست شود نشد.سر باطری را چند دقیقه جدا کردم تغییری نشده.
    ممکنه راهنمایی کنید خودم رفع ایراد کنم .
    البته بگم بعداز شارژ باطری خودرو کد را چندبار اشتباه وار کردم این پیام ظاهر شده

  2. سلام ۲۰۷ مدل ۹۸ دارم رمزش چنده؟تمامی رمزها که امکان داره مثل ۱۱۱۱ یا ۱۲۳۴ یا سال تولید امتحان کردم نشد

  3. برای دریافت فوری کد ضبط رنو کپچر :
    شناسه 15 رقمی درج شده در برچسب بارکد بدنه ی رادیوپخش را به 09981053600 پیامک نمایید .
    شناسه با این شکل است : 281156250RTY123
    هر دستگاه رادیوپخش یک شناسه خاص دارد .

    توضیحات کامل :
    پس از برداشتن سرباتری یا تعویض باتری انواع خودروی رنو ، یا نصب مجدد پخش فابریک خودرو و یا سوختن فیوز کابین خودرو ، رادیوپخش خودروی رنو غیرفعال شده و نیاز به ورود کد فعالسازی چهار رقمی خواهد بود .
    هر رادیوپخش فقط با یک کد چهار رقمی خاص فعال میگردد .
    کدهای اشتباه مانند 1234-0000-1111 و کدهای شانسی و پیشنهادی افراد نا آگاه را بهیچ عنوان وارد نکنید ، چرا که ورود کدهای اشتباه ، نه تنها باعث غیر فعال شدن صفحه ورود کد رادیوپخش میگردد ، بلکه با ورود ۳۰ بار کد اشتباه آیسی پروگرام پخش را برای دریافت کد اصلی پخش از کار می اندازد و منجر به تعمیرات فیزیکی و تعویض آیسی پروگرام رادیوپخش خواهد شد .
    برای سفارش و دریافت فوری کد در پخشهای لمسی و پنل بزرگ مثل کپچر ، داستر ، سیمبل ، ترافیک ، ابتدا قاب تزئیناتی رادیوپخش را از داشبورد جدا کنید .
    سپس ۴ پیچ رادیوپخش را با پیچ گوشتی ستاره ای تی 20 باز کنید ،
    سپس پخش را بیرون بیاورید.
    در برچسب بارکد بدنه رادیوپخش قسمت پایین برچسب یک شناسه 15 رقمی نوشته شده ،
    شناسه معمولا با عدد 28 شروع میشود،
    بعنوان مثال : 281156240RTA123
    که برای هر دستگاه رادیوپخش شناسه مختص به همان دستگاه پخش چاپ شده است .
    در صورتی که شناسه بارکد پخش شما 10 رقمی باشد به این صورت : 281156240R
    برچسب 10 رقمی را از روی لیبل جدا کنید ، شناسه 15 رقمی پخش زیرِ آن درج شده است .
    خودروهای رنو کپچر ، داستر ، سیمبل ، لتیتیود ، ترافیک ، مگان ، لوگان ، کلیو ، کولیوس ، اسکالا ، توینگو و داچیا

  4. با سلام وقت بخیر. برای ماشینای سمند ال ایکس یا سورن یک ساعت یا بیشتر روشن کنین بزارین اون ضبط به حال خودش باشه خودش از بلاک در میاد. با زدن کلید هیچ اتفاق خاصی نمیفته خودتون رو خسته نکنین الکی. واسه فهمیدن رمز ضبط ماشین هم کلید volume و عدد شش روی ضبط رو بزنین خودکار میبینین چهار تا رقم رو که معمولا ۱۱۱۱ هست رو نشون میده بهتون

  5. باسلام وخسته نباشید برای فراموشی کد ضبط فابریک کروز سورن داشتبورد سوناتایی مدل۹۵چطور میتوان کد راعوض کرد